Departament Sprawiedliwości (DOJ) i Federalnąa Komisja Handlu (FTC) wskazały, że Twitter informował użytkowników, że zbiera numery telefonów i adresy e-mail w celu zabezpieczenia ich kont. Jak się okazało jednak, Twitter nie ujawnił, że wykorzystywał również te dane kontaktowe, aby pomóc reklamodawcom w dotarciu do preferowanych odbiorców,
Urzędnicy amerykańscy wskazali, że z 3,4 miliarda dolarów przychodów, które Twitter zarobił w 2019 roku, około 3 miliardy dolarów pochodziły z reklam. Firma zarobiła 5 miliardów dolarów w 2021 roku. We wniosku na początku tego miesiąca poinformowała, że odłożyła 150 milionów dolarów po uzgodnieniu kary z FTC.
– Twitter uzyskał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów bezpieczeństwa, ale ostatecznie wykorzystał je również do kierowania reklam do użytkowników – powiedziała przewodnicząca FTC Lina Khan. – Praktyka ta wpłynęła na ponad 140 milionów użytkowników Twittera, jednocześnie zwiększając jego główne źródło przychodów.
W ramach ugody z Departamentem Sprawiedliwości (DOJ) i Federalną Komisją Handlu (FTC) Twitter zapłaci 150 mln dolarów kary.
Źródło: Reuters
Więcej marketingowych informacji TUTAJ.