Logo

Media & maszyny

Creative Power – wybór papieru to ważny element kreacji

Inicjatywa Creative Power firmy Antalis pokazuje, jak właściwy dobór papieru może wzmocnić artystyczny przekaz zawarty w drukowanych na nim materiałach. W ciągu 12 miesięcy będzie można poznać prace 12 międzynarodowych artystów, przedstawionych przy pomocy 12 technik druku i wykończenia na 12 Kartach stworzonych z różnych papierów ozdobnych.

Papier, a zwłaszcza papiery ozdobne, są nie tylko częścią procesu produkcyjnego, ale przede wszystkim mogą przyczynić się do wzmocnienia przekazu zawartego w drukowanych na nich materiałach. Nowa inicjatywa Creative Power i specjalnie zaprojektowana kampania komunikacyjna firmy Antalis, mają zwrócić uwagę dyrektorów artystycznych, projektantów, właścicieli marek oraz pracowników agencji eventowych i PR, którzy w procesie twórczym często nie zwracają uwagi na wybór papieru, aby docenili wartość wykorzystania tego medium. Hasło kampanii promującej Creative Power – „Wybór papieru, to ważny element kreacji” – podkreśla fakt, że w obecnym, coraz bardziej cyfrowym świecie, to właśnie wybór odpowiedniego papieru może mieć kluczowe znaczenie dla siły przekazu danej idei.

Inspirujące Karty Antalis

Pierwszym etapem promocji inicjatywy Creative Power są Karty wykonane z papierów ozdobnych, które na całym świecie zostaną wysłane do 15.000 profesjonalistów zajmujących się marketingiem i komunikacją. To właśnie oni dekorują swoje biurka i ściany plakatami i zdjęciami, przykuwającymi ich uwagę lub pracami artystów, których oryginalność cenią. Przedstawione na Kartach Antalis prace także będzie można zawiesić w widocznym miejscu jako inspiracje. Co miesiąc wysyłana będzie kolejna Karta. Każda z nich powstała z innego papieru, przy użyciu innej techniki druku oraz wykończenia. Pokazują jak właściwy dobór produktu i techniki jego obróbki wzmacnia przekaz kreacji poszczególnych twórców.

Pierwsza z Kart powstała na Curious Matter Adiron Blue. Jest to matowy papier w wyjątkowo żywym odcieniu, w dotyku przypominający mieszankę jedwabiu i piasku. Stanowi doskonałe uzupełnienie pracy francuskiej ilustratorki Nine Antico, która w swej twórczości miesza style rokowego vintage i bardzo kobiecego pin-up.

Antalis postanowił pokazać nietypowe oblicze Curious Matter. Mimo, że papier doskonale nadaje się do różnego rodzaju technik zadruku pierwsza Karta promująca inicjatywę Creative Power została wygrawerowana laserowo. Pod wpływem tej techniki papier zmienił swój kolor, co pozwoliło uzyskać unikalny efekt końcowy.

[galeria=”1″]

Papiery ozdobne – nie tylko na Święta

Różnorodność papierów ozdobnych oraz technik, którymi można je uszlachetniać (tłoczenie, tłoczenie folią, zginanie, nacinanie, cięcie laserem, laminowanie…), powoduje, że ograniczenie ich wykorzystania tylko do produkcji kartek świątecznych jest niewykorzystaniem ich możliwości. Papiery ozdobne oferują o wiele więcej! Dzięki nim można stworzyć kompletną i szeroką gamę materiałów komunikacyjnych firmy: zaproszenia, wizytówki, notatniki, opakowania, etykiety…

Inicjatywa Creative Power – więcej niż papier

Creative Power Antalis to połączenie szerokiej oferty papierów z dodatkowymi usługami i narzędziami, które pomogą w wyborze produktu odpowiedniego dla danego projektu (np. próbniki, szkolenia, etc.). Niewątpliwie najbardziej wartościowe są profesjonalne porady specjalnie dedykowanego zespołu Backseller’ów, którzy ściśle współpracują z klientami, aby jeszcze lepiej poznać i zrozumieć ich potrzeby.

Jako dystrybutor papieru musimy mieć pewność, że nasi klienci zawsze znajdą w ofercie dokładnie taki papier, który jak najlepiej odzwierciedli ich pomysły – mówi Isabelle Lombard, Creative Papers Product Manager z Antalis International – Mamy nadzieję, że inicjatywa Creative Power, a zwłaszcza promujące ją Karty uświadomią pracownikom działów kreacji, komunikacji i marketingu, że papier może wzmocnić siłę przekazu ich koncepcji i pomóc wyróżnić się na tle konkurencji. Wybór odpowiedniego papieru nie powinien następować po, ale w trakcie procesu powstawania idei, bo wybór papieru to także część procesu kreacji. Kolejne kampanie i narzędzia stworzone wraz z Arjowiggins Creative Papers, bazujące na takich markach papierów jak: Conqueror, Curious i Sensation umożliwią ukazanie siły i potencjału tkwiących w papierze.

www.antalis.pl

Artykuł ukazał w Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn, wydanie: październik-grudzień 2014. Pobierz wydanie online.