– Drugi kwartał tego roku obfitował w wydarzenia organizowane przez nas z myślą o obecnych i potencjalnych klientach Mark Andy, ale też naszych partnerach biznesowych czy studentach kierunków poligraficznych – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. – Po trzech z rzędu spotkaniach Open House w Warszawie, tym razem zaprosiliśmy naszych gości do siedziby głównej Mark Andy w USA na Dni Druku Cyfrowego. W znajdującym się tu centrum demonstracyjnym zaprezentowane zostały trzy maszyny hybrydowe: dwie bazujące na technice inkjetowej i jedna wykorzystująca suchy toner. Poza prezentacjami sprzętu, demonstrowane było też nasze oprogramowanie sterujące produkcją etykietową i optymalizujące cały proces. Goście zapoznali się też z technikami przygotowania płyt fleksograficznych oraz ich montażu na maszynie drukującej. W pierwszym dniu Digital Days zwiedzili też nową siedzibę Mark Andy Print Products, wraz z nowym, zbudowanym zgodnie z założeniami lean warehousing magazynem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
Prezentacje sprzętu rozpoczął Stu Gallup, który przedstawił uczestnikom wydarzenia maszynę Digital Pro 3, bazującą na technice tonerowej. Jak podkreślał, jest to rozwiązanie klasy entry level, skierowane w dużej mierze do firm, które wchodzą na rynek produkcji etykietowej, realizowanej w technologii cyfrowej.
Kolejne dwa rozwiązania, promowane przez Mark Andy mianem „True Hybrid” zaprezentował David Medlar. Pierwszym z nich był flagowy model w portfolio firmy – Digital Series HD, anonsowany przez producenta jako najbardziej wydajna cyfrowa maszyna hybrydowa na rynku. Spotkanie w Chesterfield było też kolejną okazją do zaprezentowania najnowszej hybrydowej propozycji Mark Andy – zbudowanej wspólnie z Domino maszyny Digital Series iQ.
W maszynach zostały wydrukowane przygotowane wcześniej przez organizatora różnego rodzaju prace. Umożliwiły one zaprezentowanie możliwości każdego z urządzeń, zarówno pod względem jakości drukowania, jak też licznych opcji uszlachetniania i wykańczania etykiet. W części warsztatowej Digital Days ich uczestnicy poznali tajniki oprogramowania, dedykowanego maszynom Mark Andy, m.in. jego modułów sterujących (DFE) oraz systemu sMArt Link, umożliwiającego automatyzację produkcji etykietowej. Z dużym zainteresowaniem spotkały się też pokazy związane z etapem prepress – przygotowaniem form fleksograficznych (stosowanych w zespołach do aplikowania kolorów specjalnych oraz uszlachetniania) i ich montażem w maszynach. Operatorzy i prowadzący odpowiedzieli na liczne pytania, przede wszystkim natury technicznej.
– Zainteresowanie osób, które odwiedziły Digital Days, to kolejne potwierdzenie stale rosnącej popularności maszyn cyfrowych i hybrydowych w kontekście drukowania etykiet. Kilka tygodni wcześniej dużym sukcesem zakończył się nasz europejski Open House, gdzie również pokazaliśmy nasze najważniejsze rozwiązania z tego segmentu. Już dziś też chcemy zaanonsować udział Mark Andy w najważniejszych w tym roku targach poświęconych produkcji etykietowej – Labelexpo Americas. Zaprezentujemy na nich z jednej strony znane już z naszej oferty maszyny, z drugiej – będą one miejscem premierowych prezentacji nowego modelu Mark Andy bazującego na technice tonerowej – podsumowuje Shannon Stamberger, Director Technology Center Operations Mark Andy USA.
Targi Labelexpo Americas 2022 odbędą się w dniach 13-15 września br. w Donald E. Stephens Convention Center w Chicago. Firma będzie na nich obecna na stoisku nr 319.
Źródło: www.markandy.com