Mimaki, producent wielkoformatowych drukarek atramentowych i systemów tnących, ogłosił, że targi drupa 2016 były sprawdzianem dla firmy, która zaprezentowała swoje najnowsze produkty z zakresu technologii druku cyfrowego.
Prezentowana oferta obejmowała szeroką gamę nowych tuszy, drukarek i aplikacji. Firma przedstawiła również wizję „Internetu rzeczy”, która zapewnia globalną, wewnętrznie połączoną platformę produkcyjną obejmującą urządzenia kontrolne, roboty przemysłowe i drukarki Mimaki oraz systemy kontroli produkcji do zarządzania nimi. Ponadto Mimaki otrzymała trzy prestiżowe nagrody EDP Awards:
– Pod każdym względem były to dla nas jedne z najbardziej udanych targów w historii naszej firmy” – powiedział Mike Horsten, Dyrektor Generalny ds. Marketingu Mimaki dla regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. – Każdego dnia nasze stoisko 295 wypełniali goście, którzy chcieli lepiej poznać możliwości rozwoju działalności gospodarczej, jakie zapewniają rozwiązania Mimaki – chętnie również decydowali się na ich zakup. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie rozmów po zakończeniu targów z obecnymi i przyszłymi klientami, w ramach których będziemy nadal starali się pomóc im »dotknąć przyszłości« poprzez owocne i skuteczne strategie biznesowe.
Innowacje w dziedzinie tuszy
Podczas targów drupa firma Mimaki przedstawiła swój niewidzialny tusz, który można zobaczyć wyłącznie w świetle UV i jest doskonały do zastosowania w obszarze zabezpieczeń. Można go również wykorzystywać w celach handlowych na tapetach, stołach i innych elementach wystroju wnętrz w celu stworzenia eterycznej i niesamowitej atmosfery po włączeniu specjalnego oświetlenia. Jednym z możliwych komercyjnych zastosowań jest nadruk na butelkach piwa, które mogą „rozświetlić” wnętrza klubów.
Firma Mimaki zademonstrowała również swoje nowe tusze LUS-900 i LUS-350 UV stosowane w procesie formowania termicznego. Tusze te są rozciągliwe po rozgrzaniu, odpowiednio do 900% i 350%, co umożliwia zdobienie części formowanych termicznie, które kiedyś wymagało stosowania czasochłonnej i drogiej metody sitodruku.
[galeria=”1″]
„Internet rzeczy” Mimaki
Podczas targów drupa 2016 goście odwiedzający stoisko Mimaki mieli również okazję zapoznać się z wizją firmy dotyczącą „Internetu rzeczy” Mimaki dotyczącą łańcucha dostaw w globalnej produkcji. – Tworzymy architekturę systemową zapewniającą możliwości połączenia od etapu planowania i przygotowania do druku przez fazę produkcji i obsługi po wydrukowaniu – wyjaśnia Horsten. – Umożliwi ona automatyczną obsługę, jak również zapewni niezakłóconą produkcję. Przykładowo, jeśli linia produkcyjna zepsuje się w jednym miejscu, ten zautomatyzowany system produkcji wyszuka lokalizację alternatywnego zakładu i prześle wszelkie istotne informacje, by zapewnić, że prace będą mogły zostać ukończone zgodnie z ustalonymi terminami.
Kolejnym kluczowym elementem tej infrastruktury będzie umożliwienie firmie Mimaki zdalnej konserwacji i wsparcia dla drukarek Mimaki w każdym miejscu na świecie, z uwzględnieniem realizacji proaktywnych i profilaktycznych usług”. Firma zaprezentowała swoje pierwsze pomysły w ramach koncepcji „Internetu rzeczy” za pomocą modelu UJF-7151plus wyposażonego w zautomatyzowane ramię, co stanowi pierwszy krok w kierunku otwartego systemu.
Nowy wymiar
Firma Mimaki zaprezentowała również próbki wyprodukowane przez drukarkę koncepcyjną 3D zaprojektowane specjalnie na potrzeby grafiki wystawowej oraz rynku produktów przemysłowych. – Jest to pełnokolorowa metoda atramentowego druku UV na potrzeby druku 3D w wysokiej rozdzielczości – wyjaśnia Horsten. – Wzbudziła ona ogromne zainteresowanie podczas targów. Goście były szczególnie zafascynowani możliwością połączenia realistycznych przedmiotów 3D z powierzchniami 2D na potrzeby zastosowań, które zrewolucjonizują rynek grafiki reklamowej i wystawowej, wynosząc możliwości znakowania na zupełnie nowy poziom. Jedna z tych próbek wzbudziła szczególnie duże zainteresowanie: elastyczna ręka wydrukowana w 3D, która wyglądała bardzo realistycznie i mogłaby być wykorzystywana w medycynie do różnych celów.
Podczas targów Firma Mimaki drukowała również bezpośrednio na butelkach wina, łącząc obrazy wysokiej jakości z wysokogatunkowym winem, stosując swoją funkcję Kebab do drukowania na przedmiotach cylindrycznych. – Mamy nadzieję, że goście, którzy mieli okazję zabrać te butelki do domu, będą delektować się winem i poczują się zainspirowani do tworzenia własnych możliwości druku cyfrowego na przedmiotach o cylindrycznym kształcie – powiedział Horsten.
Najważniejsze są możliwości praktycznego zastosowania
– Zależało nam również na tym, by pokazać osobom odwiedzającym nasze stoisko, że firma Mimaki nie zajmuje się wyłącznie sprzedażą maszyn. Chodzi nam o coś znacznie więcej! – podsumował Horsten. – Dlatego też udostępniliśmy naszym gościom książkę projektową Mimaki (Mimaki Design Book), która została opracowana we współpracy z niemieckim magazynem Large Format. Jako źródło inspiracji zawierała różnorodne przykłady zastosowania produktów przez klientów Mimaki z całego świata lub przez samą firmę Mimaki do wszelkich celów: od plakatów i znaków przemysłowych po zastosowanie w punkcie sprzedaży, wystroju wnętrz i reklamach na pojazdach. Chcemy inspirować naszych klientów i pokazywać im, że możliwości kreowania rzeczywistości z Mimaki są nieskończone. Oprócz tego publikacja Mimaki Design Book była pewną formą podziękowania dla klientów firmy za ich ogromną kreatywność, jaką wykazywali się przez te wszystkie lata.
KL