Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowej wersji usługi sklepów internetowych – StoreFront 4.0. Zawiera ona szereg nowych funkcji i udoskonaleń, m.in. w zakresie korzystania ze sklepu za pośrednictwem urządzeń przenośnych (np. smartfonów czy tabletów), zamawiania wielu produktów w ramach jednej wysyłki, pakowania w specjalny sposób wydruków wykonanych z udziałem podłoży elastycznych oraz kalkulacji cen (i dostawy) produktów przed dostarczeniem lub edycją plików.
Sklep internetowy przyjazny dla użytkownika
W nowej wersji Apogee/Asanti StoreFront znalazła zastosowanie technologia responsive design (elastycznej adaptacji interfejsu), umożliwiająca optymalizację strony internetowej pod kątem korzystania z niej za pomocą różnych urządzeń – od telefonów komórkowych i tabletów do bardzo dużych monitorów. Dzięki temu poszczególne strony sklepu w automatyczny sposób dostosowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane, znacząco zwiększając przejrzystość i czytelność ich zawartości. Zminimalizowano m.in. konieczność przewijania długich stron czy też używania funkcji powiększania w celu dokładnego zapoznania się z konkretnym produktem. Ułatwione zostało składanie zamówień przy użyciu smartfonu czy małego tabletu – to bardzo istotna funkcja zważywszy na coraz częstsze wykorzystywanie urządzeń przenośnych do robienia zakupów online.
Adaptacja do konkretnego urządzenia objęła nie tylko kluczową zawartość sklepu internetowego (tj. kategorie czy poszczególne produkty), ale też jego otoczenie – opcje menu czy personalizowaną stopkę sprzedawcy. Udoskonalono funkcję przeglądania opisów konkretnych kategorii i produktów, co – jak wynika z badań przeprowadzonych wśród klientów sklepów – wpływa nie tylko na przejrzystość oglądanej treści, ale też podejmowane decyzje o zakupie.
Zamawianie produktów i realizacja płatności
Część sklepów, tworzonych przy użyciu oprogramowania StoreFront, jest skierowana do resellerów i brokerów usług poligraficznych. Dotychczas, gdy chcieli oni sprawdzić cenę dostawy konkretnego nakładu danego produktu, konieczne było przesłanie pliku i dodanie go do koszyka zakupów. Aby ułatwić ten proces (zwłaszcza w sytuacji, gdy praca nie została jeszcze dostarczona, a klient chce znać finalne koszty jej wykonania i dostawy), w nowej wersji StoreFront 4.0 wprowadzono funkcję „Kalkulacja” (jest ona dostępna w wersjach MallPack Gold i Platinum). W efekcie przeglądający stronę sklepu ma do wyboru – poza standardowym okienkiem „Prześlij plik i dodaj do koszyka” – także drugą opcję: „Dodaj do kalkulacji zamówienia”. Używając jej, można sprawdzić cenę produktu (podając jego parametry techniczne, dane adresowe odbiorcy oraz sposób zapłaty) bez ładowania pliku na serwer czy personalizowania dokumentu. Wybrane produkty pojawiają się w nowej sekcji karty z zamówieniem – „Kalkulacja”. Po wygenerowaniu kalkulacji cenowej może ona zostać zaproponowana klientowi, jak też wydrukowana.
Nowością w wersji 4.0 jest też możliwość zmiany nazwy personalizowanego produktu przy jego ponownym zamówieniu. Dokonuje się jej w specjalnym, wyskakującym okienku, bądź przy użyciu linku znajdującego się w karcie zakupów. Funkcja ta może być użyteczna np. w przypadku zamawiania personalizowanych produktów biurowych dla zespołu pracowników: layout z danymi adresowymi firmy pozostaje taki sam, natomiast zmianie ulegają imiona i nazwiska poszczególnych osób.
Pakowanie produktów drukowanych z rolki
Usprawnieniu w nowej wersji StoreFront uległ też etap związany z pakowaniem i wysyłką zamówionych produktów do klienta. Do pakowania arkuszy, podłoży płaskich i materiałów niezadrukowanych używane są typowe pudełka. Z myślą o produktach zwijanych w rolki (np. plakatów, banerów) w StoreFront 4.0 pojawiła się możliwość zdefiniowania opakowań w kształcie tuby. Po określeniu minimalnej i maksymalnej szerokości materiału oraz średnicy tuby – StoreFront automatycznie dobierze opakowanie, tak by dany produkt się w nim zmieścił.
Zamawianie produktów w ramach wspólnej wysyłki
Nowa wersja StoreFront przynosi też kolejną przydatną funkcję: tworzenie bibliotek ze zdefiniowanymi pudełkami i tubami z myślą o pakowaniu i wysyłce finalnych produktów. Dzięki temu dla każdego produktu w sklepie powstaje lista zawierająca odpowiednie dla niego opakowania. W efekcie zaś StoreFront pozwala na obliczenie kosztów dostawy w oparciu o liczbę pudełek czy tub. W poprzednich wersjach oprogramowania kalkulacje te uwzględniały osobną wysyłkę każdego zamówionego przedmiotu. StoreFront 4.0 wykorzystuje specjalny algorytm, który automatycznie uwzględnia wysyłkę wielu produktów w tym samym opakowaniu.
Inną nową opcją jest możliwość uwzględnienia dodatkowej paczki uzupełniającej główną wysyłkę. Wszystko z myślą o redukcji kosztów dostawy do klienta – część firm kurierskich oferuje specjalne rabaty w przypadku nadania w to samo miejsce więcej niż jednej przesyłki. StoreFront 4.0 – w zakładce „Usługi wysyłek” – pozwala na osobne wyliczenie kosztów wysyłki jednej paczki, jak też przesyłek dodatkowych.
Inne usprawnienia
Aktualizacja koszyka zakupów, gdy klient zamawia wiele produktów w sklepie internetowym StoreFront 4.0, odbywa się teraz znacznie szybciej – zwłaszcza w przypadku, gdy posiadają one rozbudowaną strukturę cenową. Co więcej, ceny poszczególnych wyrobów zostają zachowane w pamięci podręcznej.
Poprawie uległa też integracja StoreFront z systemami zarządzania produkcją MIS. Przy korzystaniu z dedykowanej funkcji MIS Export, użytkownik może obecnie zdefiniować raportowanie kodów rabatowych jako osobnych pozycji zakupowych. Ułatwiona została również obsługa dużych zamówień, które można podzielić na części, by usprawnić ich przetwarzanie w systemach Apogee 10.0 bądź Asanti 3.0.
KL