Sprawdź Promile
W strefie Sprawdź Promile będzie można dokonać pomiaru poziomu alkoholu w wydychanym powietrzu profesjonalnym alkomatem. Będą również dostępne animacje: refleksomierz i labirynt z alkogoglami symulującymi wpływ alkoholu na zmysły i postrzeganie rzeczywistości.
Mobilna strefa Sprawdź Promile Kompanii Piwowarskiej po raz pierwszy pojawiła się na imprezach masowych w 2015 r. Do 2019 ponad 235 tys. osób mogło sprawdzić poziom promili w organizmie i ocenić, czy mogą bezpiecznie prowadzić samochód, a ponad 70 tys. wzięło udział w animacji z użyciem alkogogli symulujących wpływ alkoholu na percepcję. Sprawdź Promile wróciło po przerwie spowodowanej pandemią i pojawi się na Śląsku jeszcze podczas Mayday (10 listopada w Katowicach).
Sprawdź Promile to także nazwa opracowanej przez Kompanię Piwowarską bezpłatnej aplikacji do pomiaru poziomu alkoholu w organizmie. Wirtualny kalkulator podaje orientacyjny czas całkowitego wytrzeźwienia i wylicza przyjęte w trunkach kilokalorie. Aplikacja jest dostępna na stronie abcalkoholu.pl oraz dla dwóch najpopularniejszych systemów operacyjnych.
EKO strefa Lecha i Rekopolu z konkursem
W EKO strefie uczestnicy festiwalu będą zachęcani do dbania o porządek na jego terenie
i w bliskim otoczeniu. W konkursie Mistrzowie Kosza, organizowanym podczas imprez co godzinę, będą do wygrania elektryczne hulajnogi, power banki i samoczyszczące butelki na wodę. Raz dziennie będzie wyłaniany mistrz kosza. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy przynieść do EKO strefy Lecha dowolną ilość odpadów nadających się do recyklingu: puszek i szklanych butelek po piwie Lech i innych produktach, butelek PET i kubków jednorazowych.
– Fest Festival przyciąga ok. 30-40 tysięcy miłośników dobrej zabawy i energii, którym towarzyszy alkohol i poczucie swobody. Jednak najlepsza zabawa to taka, która kończy się szczęśliwie bezpiecznym powrotem do domu. Chcemy zwracać uwagę konsumentów na ważne kwestie społeczne i środowiskowe, ponieważ wiemy, że razem możemy zdziałać więcej, dlatego jesteśmy na festiwalu, aby promować odpowiedzialne wybory, zachowania
i zachęcać do dbania o środowisko naturalne – Małgorzata Walędzińska-Półtorak, manager ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Promocja umiarkowanej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest długofalowym zobowiązaniem społecznym Kompanii Piwowarskiej, które firma od lat konsekwentnie realizuje. Odpowiadając na problemy współczesnego świata – kryzys klimatyczny
i środowiskowy – lider krajowego rynku piwa oraz jego marki realizują cele zrównoważonego rozwoju działając na rzecz ochrony środowiska naturalnego i chcą angażować do tych działań konsumentów.
– Kolejną naszą akcją związaną z bezpieczeństwem na drodze i odpowiedzialnymi wyborami konsumentów jest trwająca kampania edukacyjna „Alkohol i samochód? To się nie rymuje” z udziałem Piotra Fronczewskiego i Piha – dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.
Kompania Piwowarska prowadzi również serwis wiedzy o alkoholu i jego wpływie na organizm i zachowanie człowieka TUTAJ.
Partnerem działań edukacyjnych podczas dni festiwalowych w EKO strefach Lecha jest firma Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań.
Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.