Logo

Event MIXInspiracje

Festiwal Marketingu 2022 znakomicie wpisał się w trendy | Karolina Przygońska

Tegoroczny Festiwal Marketingu to prezentacja odpowiedzi wielu firm na aktualne trendy i pomysłów na podniesienie swojej konkurencyjności poprzez ich zastosowanie w praktyce. To co dało się wyraźnie zauważyć, to fakt, że obok firm z wieloletnim doświadczeniem na rynku na stoiskach prezentowali się przedstawiciele start-up’ów, co tym bardziej powinno cieszyć OOH magazine – organizatora wydarzenia.

Ale zacznijmy od samego początku. Jakie trendy konsumenckie zyskały najwięcej uwagi wystawców?

EKOLOGIA i ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Ekologia to #1 motyw przewodni działalności wielu firm. Ten fakt nikogo nie powinien dziwić, bowiem wg ostatniego badania Open Research, już aż 25% konsumentów decyduje się na zakup droższej marki o ile jest ona odpowiedzialna w zakresie minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko. Tym bardziej coraz więcej firm wprowadza do swojej oferty produkty ekologiczne. Spośród licznych propozycji pro-eko można wskazać kilka wartych uwagi:

  • Odzież reklamowa wykonana z bawełny organicznej czy zrecyklingowanego poliestru r-PET francuskiej marki SOL’S, oferowanej przez firmę The One Group.
  • Kalendarze ekologiczne firmy NOTEDECO.
  • Torby i plecaki szyte z banerów po eventach w myśl idei „zero waste” przez Spółdzielnię socjalną ZEROBAN z Gdańska.
  • Kolekcja notatników i kalendarzy NEW APPLE firmy promonotes.pl, w produkcji których 15% celulozy zostało zastąpione przetworzonymi odpadami z jabłek.

Ostatnia propozycja z powyższej listy to nie tylko ciekawa innowacja produktowa, ale również świetnie ograny marketingowo koncept.

Festiwal Marketingu

CRAFT MADE

Podczas Festiwalu Marketingu nie dało się obojętnie przejść obok stoisk prezentujących produkty przygotowane wg własnych przepisów czy pomysłów.

Absolutnym hitem targów w mojej ocenie było stoisko CZERPALNIA.PL, Autorskiej Pracowni Papieru produkującej rosnący papier! Tak! Papier z nasionami, który po wykorzystaniu można zamienić w bazę do uprawy roślin, których nasiona są sprasowane z celulozą. Podczas targów można było zobaczyć cały proces produkcji tego ultra ekologicznego papieru.

Festiwal Marketingu

Nie sposób było przejść obojętnie obok stoisk z przepięknymi, ozdobnymi pudełkami z czekoladkami wg własnych przepisów. Choć minęło już kilka dni, nadal rozpływam się nad przepyszną karmelową czekoladą wg przepisu Pani Halin Klemby z Chocalate Hills.

POWRÓT HORECA

Festiwal MarketinguPowrót do normalności po pandemii, to również powrót branży gastronomicznej do normy. Ten fakt podkreśliła firma Sandex.pl sp. z o.o. prezentując kompleksową ofertę dla jakże wizerunkowego kanału HORECA. Sandex.pl sp. z o.o. zwraca uwagę na istotne trendy konsumenckie:

VALUE FOR MONEY – konsumenci poszukują jakości w przystępnej cenie, a dobrej jakości elementy wyposażenia z logo własnym lub znanych marek stanowią gwarancję jakości serwisu. To również doskonały sposób na komunikację marketingową w każdym miejscu styku konsumenta z ofertą gastronomiczną.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ – konsumenci preferują firmy stosujące się do standardów określających zasady wpływu na środowisko naturalne. Ten trend to nie tylko zero-waste i minimalizm. Proekologiczne rozwiązania w postaci wyrobów z przyjaznych środowisku tkanin możesz stosować zarówno w kuchni, jak i w sali restauracyjnej dzięki propozycjom firm z certyfikatem ecovadis czy OEKO-TEX.

JAKOŚĆ – jest oczekiwana zarówno w składnikach potraw, jak i elementach wyposażenia każdego lokalu. Dlatego warto decydować się na współpracę z doświadczonymi i certyfikowanymi dostawcami rozwiązań dla HORECA, szczególnie posiadającymi certyfikat ISO 9001.

Coolery, akcesoria barmańskie, tekstylia, leżaki i wiele innych propozycji stanowiących wyposażenie wielu lokali zostało zaprezentowanych właśnie teraz, tak aby zaplanować z wyprzedzeniem nadchodzący sezon 2023.

WELLBEING

Troska o zdrowie i wellbeing, czyli dobrostan to również aktualny trend, w który wpisała się doskonale firma AROMASTICK POLSKA z propozycją naturalnych inhalatorów z olejkami eterycznymi. Wśród kompozycji zapachowych znajdują się sztyfty adresujące indywidualne potrzeby użytkowników: relaksujące BALANCE, CALM, RELAX i energetyzujące REFRESH ENERGY i FOCUS.

DIGITALIZACJA

Digitalizacja jest zjawiskiem można rzec powszechnym. Jednak coraz jej nowe osłony nadal pozytywnie zaskakują. Podczas Festiwalu Marketingu moją uwagę przykuła mała drukarka mobilna firmy COLOP e-mark z Bytomia. Urządzenie jest połączone z komputerem za pośrednictwem wi-fi i jeden ruch ręki sprawia, że drukuje określony tekst w kolorze na dokumentach. To swego rodzaju nowoczesna e-pieczątka XXI wieku.

Uczestnictwo w targach Festiwal Marketingu po raz pierwszy po wielu latach nieobecności na tym evencie było dla mnie wyjątkowym doświadczeniem, tym bardziej, że dokładnie tydzień wcześniej brałam udział w targach Premium Sourcing w Paryżu. Warszawska impreza zaskoczyła różnorodnością propozycji, doskonałym dopasowaniem oferowanych produktów do trendów globalnych oraz kreatywnością i innowacyjnością. Wisienkę na torcie stanowiła prezentacja dothat – polskiej firmy zajmującej się tworzeniem gadżetów reklamowych w technologii pełnokolorowego druku 3D wraz z pomysłem na eko-konewkę. Przyjemnym akcentem były wachlarz giftów świątecznych … co prawda mamy dopiero wrzesień, ale atmosferę Bożego Narodzenia można było już poczuć.


Festiwal MarketinguKarolina Przygońska / Marketing Manager w SANDEX.PL Sp. z o.o.

Karolina Przygońska przez siedemnaście lat była związana z komercyjną częścią biznesu w branży FMCG. Zajmowała się m.in. strategią rozwoju kategorii produktowych i inicjatywami rozwoju kanałów sprzedaży, działaniami promocyjnymi dla marek, wsparciem sprzedaży, opracowaniem strategii cenowych i warunków handlowych oraz e-rozwiązaniami dla uczestników rynku detalicznego, wspierających realizację działań konsumenckich. Zarządzała cross-funkcyjnymi projektami komercyjnymi zarówno w dziale marketingu, jak i trade marketingu i sprzedaży. W SANDEX Karolina Przygońska jako Marketing Manager odpowiada m.in. za przygotowanie i realizację strategii marketingowej i trade marketingowej agencji.