Targi HAPTICA® odbyły się już po raz dziesiąty – 6 września 2022 r. w WCCB (Światowym Centrum Konferencyjnym w Bonn). Jubileuszowa edycja podkreślała znaczenie platformy live dla dyscypliny marketingowej reklamy dotykowej. Ta edycja to House of Haptics, gdzie dostawcy, dystrybutorzy, agencje, kupcy i decydenci marketingowi spotykają się, aby wymienić się spostrzeżeniami na tematy trendów i tematy rynku. Omawiali konkretne projekty i czerpali inspirację do przyszłych działań marketingowych.
Radość z możliwości ponownego spotkania na żywo, autentycznych rozmów, dotknięcia produktów i ponownego ich wypróbowania dosłownie odcisnęła piętno na twarzach obsługi stoiska 117 wystawców i 865 zwiedzających z 605 firm. Odkąd zniesiono obowiązek noszenia maski na twarz – inaczej niż w dwóch poprzednich latach – można było ponownie zaobserwować eksplozję pozytywnych emocji, jakie reklama dotykowa wyzwala w wyrazie twarzy uczestników.
Dobrego nastroju dodawała znakomita organizacja i wiele drobnych upominków – od wody ogórkowej jako orzeźwiającego napoju przy wejściu, po krem do rąk w postaci stałej w toaletach – atrakcyjny design targów HAPTICA® słońce, które emanowało przyjazną jasnością we foyer Światowego Centrum Konferencyjnego w Bonn dzięki szklanej konstrukcji dachu.
Jednak fakt, że wszyscy gracze byli tak entuzjastycznie zajęci pracą, był oczywiście bardziej związany z poruszaną tematyką. Reklama dotykowa jest po prostu fajna, a na tegorocznej edycji HAPTICA® live było wiele do odkrycia. Wystawa łączy marki takie jak Villeroy & Boch, koziol, Titan, Stabilo, Sigg, Leonardo czy Gefu z uznanymi specjalistami oraz innowacyjnymi start-upami i graczami niszowymi. Wegański marcepan, bezwodne, stałe kosmetyki, systemy na wynos, artykuły dla zwierząt, zestawy konstrukcyjne do miniaturowych modeli, elektronika rozrywkowa, artykuły dla fanów, odzież robocza, notatniki wielokrotnego zapisu czy słomki ze stali nierdzewnej – było coś na każdą okazję.
Zwiedzający wysłuchali również interesujące wykłady. Z udziałem Kristin Bässe z Reporters without Borders, Jensa Polkowskiego z Miles & More, Torstena Pfenniga z klubu hokeja na lodzie Kölner Haie i Anke Erpenbeck z KVB w Kolonii, obsada prelegentów była bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o dopasowanie ich pracodawców. Wszystkie cztery dostarczyły fascynującego wglądu w to, w jaki sposób można wykorzystać potencjał reklamy dotykowej: jako środek zaangażowania (Reporterzy bez granic), do profilowania obrazu (KVB), do przekazania stylu Lufthansy lub po prostu do „ratowania kryzysowych sytuacji” przez trudne COVID razy korzystał z merchandisingu, jak wprost ujął to menedżer hokeja na lodzie Pfennig.
Więcej o podobnych wydarzeniach przeczytasz TUTAJ.