– Pozostawienie pustego talerza to piękna, polska tradycja. Jednak w kontekście podopiecznych Stowarzyszenia staje się bolesnym, namacalnym dowodem samotności osób starszych. W tegorocznej kampanii opowiadamy historię seniorki, która zawsze lubiła Święta i celebrowała tradycje, których nauczyła ją mama. Na jej stole co roku pojawia się wolne nakrycie. Niestety, od wielu lat w Wigilię zasiada przy nim tylko samotność. Kontrastujemy świat radosnych wspomnień ze smutną rzeczywistością bohaterki, której portret stworzyliśmy na podstawie historii podopiecznych Stowarzyszenia. Głęboko wierzę, że ta sentymentalna podróż, która w filmie kończy się poruszającą, ale smutną sceną z samotną seniorką, w prawdziwym życiu doczeka się happy endu dzięki, wsparciu każdego z nas – mówi Emilia Czerwiec, business unit managerka & creative leaderka, Ancymony.
– Mimo że nasze zachowania społeczne podlegają ciągłym zmianom, to więzi rodzinne wciąż są charakterystyczne dla polskiej kultury. Stąd tak ważne są dla nas rodzinne Święta i pielęgnowanie ich tradycji. Siedząc przy wspólnym stole, wspominamy ulubione potrawy babć i dziadków, sposób ich przyrządzania, słuchamy rodzinnych historii. To te magiczne chwile, w których ze zdwojoną mocą czujemy jak ważna jest obecność. Niestety, nie wszystkim jest dane tego doświadczać. Według badania „Sytuacja społeczna osób w wieku 65+” zrealizowanego dla Stowarzyszenia przez ARC Rynek i Opinia, szacuje się, że niemal 300 000 osób starszych w Polsce doświadcza samotności a Boże Narodzenie to czas, w którym samotność boli najbardziej. Dlatego co roku organizujemy akcję „Podaruj Wigilię”, która napełnia serca osamotnionych seniorów nadzieją i pozwala im poczuć bliskość drugiego człowieka – komentuje Joanna Mielczarek, Dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
– Cieszymy się, że możemy i w tym roku wspomóc Stowarzyszenie mali bracia Ubogich planując i realizując kampanię „Podaruj Wigilię”. Cel kampanii jak i same założenia od wielu lat są nam bardzo bliskie. Ponownie będziemy się starać, by nasze kompetencje i doświadczenia przekładały się na jak najlepsze wyniki. Szerokie dotarcie z komunikatem będzie bardzo istotne, ale priorytetem przede wszystkim będzie zagwarantowanie efektywności działań, tak by zmaksymalizować wpłaty od darczyńców – dodaje Agnieszka Biel, Communications Manager, Starcom.
Więcej newsów z branży TUTAJ.