Logo

Marketing MIX

Trwa kampania „Podaruj Wigilię” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich

Świąteczna kampania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich zachęca do wsparcia samotnych starszych osób. Za realizację tegorocznej akcji „Podaruj Wigilię” odpowiadają agencja Ancymony, Starcom oraz Lemon Film.

Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, prężnie działające w Polsce od 2002 roku, odmienia los samotnych seniorów. Coroczna akcja fundraisingowa „Podaruj Wigilię” ma na celu zebranie środków na kolacje wigilijne dla osamotnionych starszych ludzi. W tym roku, pod dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią, Stowarzyszenie wraca do organizacji dużych spotkań wigilijnych dla samotnych seniorów. Wolontariusze odwiedzą z ciepłym posiłkiem i upominkiem tych podopiecznych, którzy nie będą mogli dotrzeć na spotkania.

Puste miejsce przy stole

Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” mówi o alarmującym zjawisku samotności wśród seniorów. Święta nie są dla nich magiczne, a dodatkowy talerz przy wigilijnym stole nie zwiastuje już radosnego oczekiwania.

– Pozostawienie pustego talerza to piękna, polska tradycja. Jednak w kontekście podopiecznych Stowarzyszenia staje się bolesnym, namacalnym dowodem samotności osób starszych. W tegorocznej kampanii opowiadamy historię seniorki, która zawsze lubiła Święta i celebrowała tradycje, których nauczyła ją mama. Na jej stole co roku pojawia się wolne nakrycie. Niestety, od wielu lat w Wigilię zasiada przy nim tylko samotność. Kontrastujemy świat radosnych wspomnień ze smutną rzeczywistością bohaterki, której portret stworzyliśmy na podstawie historii podopiecznych Stowarzyszenia. Głęboko wierzę, że ta sentymentalna podróż, która w filmie kończy się poruszającą, ale smutną sceną z samotną seniorką, w prawdziwym życiu doczeka się happy endu dzięki, wsparciu każdego z nas – mówi Emilia Czerwiec, business unit managerka & creative leaderka, Ancymony. 

– Mimo że nasze zachowania społeczne podlegają ciągłym zmianom, to więzi rodzinne wciąż są charakterystyczne dla polskiej kultury. Stąd tak ważne są dla nas rodzinne Święta i pielęgnowanie ich tradycji. Siedząc przy wspólnym stole, wspominamy ulubione potrawy babć i dziadków, sposób ich przyrządzania, słuchamy rodzinnych historii. To te magiczne chwile, w których ze zdwojoną mocą czujemy jak ważna jest obecność. Niestety, nie wszystkim jest dane tego doświadczać. Według badania „Sytuacja społeczna osób w wieku 65+” zrealizowanego dla Stowarzyszenia przez ARC Rynek i Opinia, szacuje się, że niemal 300 000 osób starszych w Polsce doświadcza samotności a Boże Narodzenie to czas, w którym samotność boli najbardziej. Dlatego co roku organizujemy akcję „Podaruj Wigilię”, która napełnia serca osamotnionych seniorów nadzieją i pozwala im poczuć bliskość drugiego człowieka – komentuje Joanna Mielczarek, Dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. 

– Cieszymy się, że możemy i w tym roku wspomóc Stowarzyszenie mali bracia Ubogich planując i realizując kampanię „Podaruj Wigilię”. Cel kampanii jak i same założenia od wielu lat są nam bardzo bliskie. Ponownie będziemy się starać, by nasze kompetencje i doświadczenia przekładały się na jak najlepsze wyniki. Szerokie dotarcie z komunikatem będzie bardzo istotne, ale priorytetem przede wszystkim będzie zagwarantowanie efektywności działań, tak by zmaksymalizować wpłaty od darczyńców – dodaje Agnieszka Biel, Communications Manager, Starcom.  

Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” obejmuje telewizję, digital, social media, radio, prasę oraz outdoor. Za strategię, ideę i kreacje odpowiada ponownie agencja Ancymony, która angażuje się w ten projekt pro publico bono. Spoty w reżyserii Aleksandy Maciejczyk wyprodukował Lemon Film, a Coloroffon zajął się postprodukcją. Za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe.
Do akcji dołączyć może każdy z nas! Nawet najmniejsza wpłata ma ogromne znaczenie i pozwoli podarować samotnym seniorom bliskość drugiego człowieka w Święta. Zbiórkę można wesprzeć na stronie podarujwigilie.pl

Więcej newsów z branży TUTAJ.