Opierając się na globalnych wytycznych w kwestii działań, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG), Epson przeznaczył 770 mln euro na przejście na odnawialne źródła energii, redukcję globalnych emisji pozwalającą, zgodnie z raportem IPCC, ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5° oraz rezygnację z wykorzystywania surowców kopalnych do 2050 r. Wprowadza do swoich produktów rozwiązania obniżające ilość odpadów i technologie niewymagające użycia ciepła oraz projektuje produkty z myślą o wydłużonym czasie eksploatacji, ich ponownym wykorzystaniu i recyklingu.
– W związku z tym, że skutki zmian klimatu stają się coraz bardziej widoczne i dotkliwe, głos na rzecz podjęcia działań w kierunku zrównoważonego rozwoju musi być głośniejszy niż kiedykolwiek. Firma Epson jest w pełni zaangażowana, zarówno pod kątem finansowym, jak i strategicznym, w tworzenie bardziej ekologicznej przyszłości. Wprowadzamy zmiany, dostarczamy klientom rozwiązania i zwiększamy świadomość, której potrzebujemy do budowania coraz bardziej zrównoważonego świata – skomentował Yoshiro Nagafusa, prezes i dyrektor generalny, Epson Europe B.V.
Najnowszy raport przedstawia zaangażowanie Epsona w kwestiach zrównoważonego rozwoju w każdym obszarze swojej działalności, w tym źródłach energii, łańcuchach dostaw i zamknięciu pętli zasobów.
Działania podjęte w latach 2021–22 potwierdzają, że Epson jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu obranego w 2021 r., czyli przejścia na korzystanie w 100% z energii odnawialnej do 2023 r. Obecnie stawia na połączenie źródeł energii solarnej, wiatrowej, geotermicznej i hydroelektrycznej; wszystkie europejskie biura sprzedaży Epson zasilane są już energią ze źródeł odnawialnych. Pozwoli to do 2023 r. zredukować emisję CO2 o 36 tysięcy ton.
Firma skupia się na tworzeniu łańcucha dostaw zoptymalizowanego pod kątem zrównoważonego rozwoju. W latach 2021 – 22 jej działania obejmowały ograniczenie emisji pojazdów, dzięki zmianie wykorzystywanych pojazdów na elektryczne, hybrydowe i niskoemisyjne. Pozwoliło to obniżyć emisję dwutlenku węgla na samochód poniżej 105 g CO2/100 km. Dodatkowo dzięki optymalizacji procesu ładowania palet osiągnięto wzrost liczby przetransportowanych metrów sześciennych na paletę o 9,9%, a zmiana transportu lotniczego na morski, możliwa dzięki otwarciu nowego magazynu, przełożyła się na obniżenie emisji CO2 o ponad 6,8 miliona kg.
Poza wprowadzaniem zmian we własnych procesach firma Epson dokłada starań, aby rozwijać technologie, które pomagają klientom osiągać cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wprowadziła na rynek rozwiązania specjalnie opracowane pod kątem zmniejszenia wpływu klientów na środowisko, w tym:
W ramach zaangażowania w opracowywanie innowacji nastawionych na dobro ludzi i planety Epson prowadzi prace nad biotworzywami, by w coraz większym stopniu wykorzystywać je w procesie produkcji. Celem powołanego w tym celu konsorcjum jest opracowanie plastiku z biomasy wytworzonego z alg morskich i uzyskanie zdolności dostarczania do 2030 roku 200 tysięcy ton tego tworzywa. Firma bada także możliwość wykorzystania sproszkowanych metali pochodzących z odpadów do druku 3D w celu stworzenia infrastruktury o obiegu zamkniętym w takich obszarach, jak produkcja podzespołów samochodowych i elektrycznych.
Ponieważ edukacja postrzegana jest jako potężne narzędzie do tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości, jest ona niezwykle ważnym elementem w strategii biznesowej Epson. Przedsiębiorstwo prowadzi działania mające na celu zwiększanie świadomości zarówno wśród pracowników, jak i partnerów, dostawców, klientów oraz całego społeczeństwa.
Wychodząc szerzej do społeczności, inicjatywy Epson obejmują pracę z dziećmi i młodzieżą – przykładowo w Europie firma prowadzi inicjatywę edukacyjną New Horizons. Ma ona dotrzeć do 10 tysięcy dzieci w wieku szkolnym i za pomocą danych i technologii wyjaśniać im rzeczywistość oraz pomagać w lepszym zrozumieniu skutków codziennych działań.
Firma Epson bierze również udział w takich wydarzeniach jak konferencje COP ONZ. Podczas COP26 w 2021 r. w Wielkiej Brytanii przeprowadziła pierwsze coroczne badanie Climate Reality Barometer, zaś rok później w trakcie COP27 w Egipcie opublikowała wyniki kolejnego. Analiza ta skupia się na poziomie świadomości, postawach i działaniach związanych ze zmianami klimatu prowadzonych przez dziesiątki tysięcy osób na całym świecie, a jej celem jest pomoc w podejmowaniu lepszych wyborów na poziomie rządowym, biznesowym i indywidualnym.
Raport przedstawia również to, w jaki sposób firma Epson mierzy swoje wyniki w odniesieniu do wiodących światowych standardów. W latach 2021–22 standardy te obejmowały:
– Celem firmy Epson jest pozytywny wkład w rozwój społeczeństwa tak, aby budować przyszłość bardziej przyjazną dla środowiska i móc oddawać więcej, niż bierzemy. Raport potwierdza istotny postęp, ale należy pamiętać, że trzeba zrobić znacznie więcej. Wierzymy jednak, że ambitne inwestycje, ciągłe innowacje i wysiłki w zakresie wzbogacania edukacji pomogą stworzyć bardziej zrównoważony świat – powiedział Henning Ohlsson, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju firmy Epson Europe.
Raport do pobrania dostępny jest na stronie Epson.