Logo

Tylko w OOH magazineAktualności

Gadżety reklamowe, podsumowanie 2022, prognozy na 2023 r. | Remigiusz Gremlik, SIDE

Remigiusz Gremlik, Dyrektor Zarządzający w SIDE Agencja Reklamowa przygląda się tegorocznym działaniom i trendom na rynku artykułów promocyjnych, a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.

Trend roku

Świat zmienia się bardzo szybko, podobnie jak gusta i upodobania klientów. Branża gadżetów reklamowych co roku głowi się, aby przewidzieć co będzie modne w kolejnym roku, jakie trendy będą dominować oraz jakie nowości zaproponować klientom. Rok, który powoli żegnamy bez wątpienia był zdominowany przez wszystko co można nazwać „ eko „. Świadome zakupy, również te firmowe to już nie fanaberia, tylko norma. Sprawdzamy z jakich tworzyw produkty zostały wykonane, gdzie to nastąpiło, i jaki ślad węglowy powstał na etapie produkcji. Nasza branża już od ładnych paru lat podąża bardzo mocno w kierunku ekologii, a najnowsze rozwiązania i nowoczesna technologia pozwala na produkcję najróżniejszych gadżetów nie tylko z recyklingu, ale nawet z takich produktów, jak pszenica czy też kukurydza. Można powiedzieć, że świetnie odczytaliśmy nadchodzące trendy i bardzo dobrze się do tego przygotowaliśmy.

Eko wiąże się również ze zdrowym trybem życia i wszystkim, co z nim związane. W mijającym roku tematyka zdrowia, sportu i ogólnie bycia „fit” przewijała się równie często w otrzymywanych zapytaniach, co ekologia. Polacy pokochali zdrowy tryb życia, a zdrowie klientów, jak i swoich pracowników, staje się coraz ważniejszym czynnikiem wpływających na decyzje zakupowe w wielu firmach i instytucjach.

Kolejną grupą produktów, o której nie sposób nie wspomnieć, jest wszelkiego rodzaju elektronika. Nie da się ukryć, że pandemia oraz związana z nią praca zdalna pokazały, jak wielki wpływ na nasze życie ma technologia. Wysoka jakość, trwałość oraz znana i rozpoznawalna marka. Takich produktów oczekują nasi klienci, a my im to zapewniamy.

Nasza oferta to nie tylko gadżety katalogowe ale również produkty od ponad 100 znanych i cenionych producentów elektroniki oraz sprzętu AGD. Wspólny mianownik dla nich? Trwałość! Nikt nie chce już tanich, działających przez kilka cykli gadżetów, a użytecznych i trwałych produktów. Jakość idzie przecież w parze z brandem – logo, claimem wyróżniającym daną markę.

Na koniec kategoria produktów, która jest wyjątkowo bliska naszemu sercu, czyli ceramika reklamowa. Od lat ta grupa produktów stanowi znaczący procent naszej sprzedaży i kładziemy duży nacisk na to, aby z roku na rok ta sprzedaż była coraz większa. Od kilku lat jesteśmy jednym z TOP dystrybutorów ceramiki reklamowej w kraju i bardzo dobrze się czujemy z tym tytułem.

Największy sukces roku 2022

W mojej ocenie, nie tylko dla nas, ale również dla całej branży gadżetów reklamowych, zarówno wyzwaniem jak i największym sukcesem w 2022 było przywrócenie w miarę normalnej ciągłości dostaw. Już pierwsze tygodnie 2022 pokazały, że będzie dobrze i tak też się stało. W naszym przypadku będzie to kolejny rekordowy rok z rzędu pod względem obrotów, liczby zrealizowanych zamówień, ale przede wszystkim nowych klientów, którzy zdecydowali się nam zaufać.

20 lat doświadczenia, idąca z nim w parze jakość, rozpoznawalna marka oraz od lat starannie budowana oferta, przyczyniły się do tego, że klienci sami się do nas zgłaszają. Zadowolenie klienta jest dla nas priorytetem, klient musi być pewien, że trafił pod właściwy adres, a decyzja o złożeniu zamówienia u nas, była najlepszą jaką mógł podjąć. W efekcie klienci, którzy raz złożyli u nas zamówienie w przytłaczającej większości wracają po więcej, a pierwszy kontakt przeradza się w długofalową współpracę. To daje solidne podstawy, aby mieć nadzieję na jeszcze lepsze wyniki w 2023.

Największy kryzys / wizerunkowa wpadka / problem rynkowy

Nie będę w tym miejscu wskazywał palcem na tych, którym powinęła się noga lub zaliczyli wizerunkową wpadkę. To nie moja bajka. Cieszę się natomiast z faktu, że nam nic takiego się nie przytrafiło ani w bieżącym roku, ani w całej naszej dotychczasowej historii i oby tak zostało. O największym problemie z którym musiała się zmierzyć branża gadżetów reklamowych wspomniałem już powyżej, ale jest jeszcze jeden problem, z którym zarówno nasza firma, jak i wiele firm konkurencyjnych, boryka się od dłuższego czasu. Chodzi oczywiście o kwestie zatrudnienia nowych pracowników. Niema co ukrywać – jest z tym duży problem.

Trendy/ prognozy na 2023

Nasi klienci chcą być coraz bardziej „eko”, chcą być „ zero waste” chcą być „ trendy”  i wyróżniać się na tle konkurencji. Ich świadomość ekologiczna rośnie, a branża gadżetów reklamowych nie tylko musi za nią nadążyć ale być zawsze o krok z przodu, aby móc wyznaczać nowe kierunki, kreować nowe produkty, proponować nowe rozwiązania i korzystać ze wszystkiego co daje nam najnowsza technologia. Uważam, że rok 2023 będzie kolejnym rokiem, w którym będziemy się starali połączyć ideę niemarnowania z produkcją nowego. Co poza eko jest jeszcze istotne? Poprzednie lata pokazały, jak świat przyśpieszył w temacie pracy zdalnej. I temu musimy sprostać – trafiając w potrzeby odbiorców związane ze zdrowiem fizycznym, ale też psychicznym. Coraz więcej firm dostrzega ten problem i zaczyna dbać o online balance w swoich zespołach. Gadżety wspierające digital wellbeing, opaski poprawiającej jakość snu, boxy, do których wkładamy urządzenia elektroniczne na określony czas bez możliwości wcześniejszego otwarcia? Daleka przyszłość? Zobaczymy!

Największe wyzwania na 2023 rok

Utrzymanie dynamiki wzrostu i zatrudnienia przy jednoczesnych wysokich kosztach tego drugiego. Chcemy się dalej intensywnie rozwijać i proponować klientom gadżety, za którymi stoi jakość. Ostatnie lata nauczyły nas szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację – czasem nawet z dnia na dzień. Jestem jednak pewien, że cokolwiek się nie wydarzy, poradzimy sobie. Cały czas też patrzymy na ręce konkurencji – utrzymanie pozycji TOP dystrybutora na rynku polskim i międzynarodowe współprace, jest to dla nas kluczowe.

Remigiusz Gremlik. Właściciel Agencji Reklamowe SIDE. Absolwent Bielskiej Wyższej Szkoły Biznesu na kierunku Reklama i Public Relation. Od ponad 20 lat zawodowo związany z branżą gadżetów reklamowych. Lubiący iść pod prąd, nastawiony na ciągłe szukanie nowych rozwiązań, ulepszanie i udoskonalanie. Prywatnie, pasjonat motoryzacji, siłowni, nowoczesnych technologii i podróży. Spełniony mąż i ojciec – jak sam mówi, Córeczka to jego oczko w głowie.


Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.