Logo

Marketing MIX

Premiera raportu „Rynek freelancerów w Polsce 2023”

89% brand managerów i specjalistów ds. marketingu poleca współpracę z freelancerami, a 81% CEO i marketerów uważa zatrudnianie freelancerów za wyraźną oszczędność czasu. Te i wiele innych wniosków znalazło się w raporcie “Rynek freelancerów w Polsce 2023”, przygotowanym przez Human Intelligence on Demand i Grupę Badawczą IQS pod przewodnictwem Natalii Wasyluk, Head of HI.

Popularność freelancer economy i chęć do korzystania z usług “wolnych strzelców” w Polsce rosną. Coraz więcej osób rezygnuje z etatu na rzecz pracy projektowej, szczególnie w branży kreatywnej. Do tego rynek ma ogromne potrzeby w zakresie projektowego zatrudniania specjalistów zewnętrznych. Liczba ofert pracy dla wolnych strzelców zwiększyła się aż o 41% w drugim kwartale 2020 r. w porównaniu do tego samego okresu w 2019 r.

Mimo szybkiego wzrostu jako przedsiębiorcy, specjaliści HR czy marketerzy wciąż niewiele wiemy o świecie na styku freelancerów i ich zleceniodawców – potrzebach i oczekiwaniach obu stron. Właśnie dlatego eksperci z polskiego start-upu Human Intelligence on Demand i Grupy Badawczej IQS opracowali raport pt. “Rynek freelancerów w Polsce 2023”.

Raport odpowiada na kluczowe pytania związane z gig economy:

  • jak często polscy przedsiębiorcy korzystają z usług freelancerów?
  • gdzie najlepiej szukać copywriterów, grafików czy UX designerów?
  • jakie zadania najczęściej zleca się freelancerom?
  • czy freelancerzy mogą w przyszłości zastąpić pracowników etatowych dzięki znacznie prostszym i elastyczniejszym procesom rekrutacyjnym?
  • jakie są najważniejsze czynniki wyboru freelancera, przedłużenia z nim współpracy na kolejne miesiące czy polecenia go innym zleceniodawcom?

W raporcie oprócz wyników badań zamieszczono także komentarze ekspertów, którzy na co dzień współpracują z freelancerami i opowiedzieli o swoich doświadczeniach – w tym gronie znaleźli się m.in. Anna Wasilewska, Communication and Brand Development Manager w Medicover Stomatologia, Marcin Demianiuk, Content Marketing Specialist w Geberit czy Tomasz Dudek, founder By.vet.

W publikacji nie zabrakło także głosu freelancerów – swoją opinią materiał uzupełniła Agata Bednarska, Freelance Art Director.

Pełną wersję raportu „Rynek freelancerów w Polsce 2023” opracowanego przez zespół Human Intelligence on Demand można pobrać tutaj.


Więcej newsów z branży TUTAJ.