Logo

Event MIX

Incentive Day – podsumowanie wydarzenia SOIT

21 czerwca 2023 w Klubie Sosnowym w Warszawie Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zorganizowało „Święto Turystyki Motywacyjnej – Incentive Day 2023”.

Wydarzenie było adresowane przede wszystkim do agencji członkowskich oraz korporacji i firm, posiadających w swoich strategiach marketingowych narzędzie jakim jest incentive travel a także do tych przedsiębiorstw, które zamierzają je wdrożyć. Zaproszenia otrzymały również  media, przedstawiciele organizacji rządowych i pozarządowych. W ramach partnerstwa w wydarzeniu wzięli udział kontrahenci. Dzięki współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki akcję informacyjną udało się przeprowadzić w szerokim gronie jego członków.

Incentive Day

Wydarzenie jako zadanie publiczne pn. „Incentive Day 2023 – innowacje dla rozwoju turystyki Incentive Travel” uzyskało dofinansowanie ze środków Ministerstwa
Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2023/0063/2260/UDOT/DT/BP z dnia 14.06.2023 r.

Incentive Day jest nową propozycją SOIT, ale częściowo nawiązuje do organizowanych przed pandemią Columbus Day w latach 2015-2019. Wydarzenie rozpoczęto Konferencją pod nazwą „Dobre Praktyki i Innowacje w Turystyce Incentive Travel – nowy początek” składającą się z trzech paneli tematycznych. Uczestników powitali i wprowadzili w program konferencji: Olga Krzemińska-Zasadzka i Łukasz Adamowicz  prezes i vice prezes zarządu SOIT

W panelu 1. zaprezentowano wyniki nowatorskiej metody badania branży incentive travel „Barometr SOIT” za lata 2020-2022 i przedstawiono prognozę na rok 2023.

Szczegółowe dane z trzech ostatnich lat, pokazujące wartość rynku oraz jego strukturę zostały zebrane od wszystkich agencji incentive travel (23 agencji) zrzeszonych w SOIT, zagregowane przez Agencję Badania Rynku ABR Sesta oraz opatrzone komentarzem przez Krzysztofa Pobożniaka, prezesa firmy Haxel, członka SOIT. Na konferencji wyniki badania i płynące z nich wnioski przedstawiła Pani Anna Ruman z ABR SESTA.

W drugiej części panelu Dyrektor CMRT Edyta Dróżdż (Brykała) oraz wiceprezes SOIT, członek Rady CMRT Łukasz Adamowicz zaprezentowali misję i wizję Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, organizacji, która powstała przy współpracy RPSiW Tugether, Polskiej Izby Turystyki, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i SOIT dla profesjonalizacji branży i upowszechniania dobrych praktyk na rynku usług turystycznych oraz wspierania władz publicznych w dążeniu do eliminowania niezgodnych z prawem praktyk.

Kolejny etap wydarzenia to Panel 2., do którego moderatorki. członkinie SOIT: Grażyna Woźniczka z Polka Travel oraz Grażyna Łukaszyk z NuHorizons zaprosiły: Panie Agnieszkę Majkowską z firmy PRU oraz Ewę Cabaj z Allianz, reprezentujące klientów korporacyjnych branży incentive travel, Pana J.J. Singha prezesa Weco Travel oraz Zrzeszenia Agentów IATA i zrazem członka SOIT jako eksperta od rynku przewozów lotniczych, Pana Andrzeja Hulewicza, prezesa Mazurkas Travel, członka SOIT i Panią Małgorzatę Panawa z hotelu Warsaw Marriott jako głos z branży hotelarskiej.

Przedmiotem rozmowy była analiza sytuacji na rynku po okresie pandemii w zestawieniu
z dobrymi praktykami stosowanymi na rynku incentive travel. W dyskusji wybrzmiały wszystkie problemy występujące we współpracy na linii klient-agencja-kontrahent. Dyskutowano na temat zbyt niskich budżetów w dobie rosnących cen za przeloty i hotele, kłopotów z rezerwacją biletów lotniczych dla grup, powielania rezerwacji przez kilka agencji stających do tego samego przetargu, kłopoty z rezerwacją hoteli dla grup i pociągające to wszystko za sobą krótkie terminy ważności sporządzanych ofert.

Strona korporacyjna na prośbę moderatorek opisała specyfikę procesów  przebiegających po swojej stronie. Dzięki dyskusji sformułowano wnioski o konieczności wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań edukacyjno-informacyjnych dla klientów branży. SOIT opracuje materiał dedykowany dla osób decyzyjnych w korporacjach.

Incentive Day

Panel 3. rozpoczął się  wykładem wprowadzającym do szerokiego zagadnienia jakim jest ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny) Prezentację poprowadziła Pani Joanna Bańkowska, ekspert z firmy IGK Technology. Po wykładzie odbył się panel dyskusyjny, który moderowała Olga Krzemińska-Zasadzka, prezes Agencji Power, prezes SOIT. W panelu udział wzięli: Joanna Bańkowska (IKG Technology), Grażyna Woźniczka (Polka Travel), JJ Sigh (Weco Travel), Wiesław Migut, prezes Klubu Sosnowego oraz Grzegorz Chełmecki z firmy Product BBF, autora aplikacji Incentiveapp. Rozmawiano o działaniach jakie musi podjąć branża incentive aby w łańcuchu dostaw oferować usługi zgodnie z aktami prawnymi stanowiącymi o ESG. Każdy z panelistów przedstawił prowadzone przez swoją firmę działania na rzecz redukcji śladu węglowego, z poszanowaniem środowiska i z odpowiedzialnością społeczną.  Grażyna Woźniczka przedstawiła jeden z wyjazdów typu incentive zorganizowanych przez Polka Travel na statku Costa Smeralda, najbardziej ekologicznym wycieczkowcu. Wiesław Migut opowiedział o konieczności podejmowania działań infrastrukturalnych w hotelarstwie i branży eventowej niezbędnych do zmniejszenia śladu węglowego i śladu wodnego. Pan Grzegorz Chełmecki mówił o korzyściach zarówno środowiskowych jak i komunikacyjnych przy wykorzystaniu aplikacji dla uczestników wyjazdów, a także wykorzystywania innych narzędzi informatycznych (zlikwidowanie materiału drukowanego)

Wieczorem odbyła się uroczysta Gala Incentive Day pod hasłem „Z nami lato cały rok”. W pierwszej, oficjalnej części gali zostały przedstawione działania SOIT w ciągu ostatnich 3 lat w postaci filmów i prezentacji. Podsumowano prelekcje i dyskusje, które miały miejsce w czasie  porannej konferencji.

Po raz pierwszy SOIT przyznał wyróżnienia w postaci Statuetek – Barometrów SOIT. Wręczono 6 statuetek za wkład w rozwój turystyki motywacyjnej w latach 2020-2022.  Laureatami wyróżnień za wkład w rozwój turystyki motywacyjnej zostali: Pan Dominik Borek Pan Bartosz Bieszyński, Ras Al Khaimah Tourism Developement Authority oraz SOIT, SITE i Kadry Turystyki za wspólną realizację Projektu Pilot Incentive Travel.

W drugiej części Gali „Z nami lato cały rok” odbyła się licytacja pamiątek podróżniczych ofiarowanych przez członków naszego Stowarzyszenia. Dochód z aukcji w wysokości 50100 zł umożliwi realizację celów statutowych Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”. Pieniądze zostaną wykorzystane na wakacje 28 dzieci i młodzieży z Kamionki i Milanówka w wieku 6-14 lat, a także zasilą  budowę nowego domu dla dzieci, podopiecznych fundacji w Kamionce.

Goście mieli także czas na spotkania i rozmowy networkingowe.  Po kolacji, wystąpił dla uczestników energetyczny zespół coverowy „Drugi tydzień” i świetną interpretacją znanych
i lubianych utworów poderwał uczestników gali do wspólnych tańców na parkiecie.

Partnerami Incentive Day 2023 byli: Ras Al Khaimah Tourism Developement Authority oraz sieć luksusowych hoteli Sunlife na Mauritiusie, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Wiener Vienna Insurance Group oraz Jamaica Tourist Board.

W organizacji wydarzenia udzielili wsparcia: PSML (Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki, oraz Agencja Badania Rynku Sesta. Nagrody dla uczestników ufundowali: Turkish Airlines, Tatry Mountain Resort, Insider. Travel Representation, Malta Uncut-Travel Emotions & Events Polhotrep-travel Representation, Hotel AX Odycy Malta, Rigomalta Destination Management Malta, Asia Color Travel & DMC Vietnam, Coral Beach Hotel&Resort Cyprus,  Sassy Events International Cyprus, Wiener oraz Kancelaria Bezpieczeństwa  Karolina Praszek i Partnerzy.

Incentive Day

Organizatorzy dołożyli starań, aby wydarzenie odbyło się w duchu poszanowania zasad ESG. W celu minimalizacji śladu węglowego zrezygnowano z plastikowych identyfikatorów konferencyjnych oraz przekazywania uczestnikom drukowanych materiałów informacyjnych. Udostępniono je w formie elektronicznej poprzez zastosowanie kodów QR. Miejsce, które zostało wybrane na wydarzenie, Restauracja i hotel Klub Sosnowy, korzysta w dużej mierze z energii odnawialnej (panele słoneczne i pompy ciepła) a do dekoracji wykorzystano rośliny doniczkowe. Licytacja pamiątek podróżniczych ofiarowanych przez członków Stowarzyszenia i przekazanie dochodu z aukcji na cele charytatywne to już wieloletnia tradycja SOIT będąca przejawem społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

Wszelkie informacje o wydarzeniu: https://incentiveday.pl/


Więcej newsów z branży TUTAJ.