Wywodząca się z Polski firma Powerbike istnieje od ponad 20 lat i swoje ubrania sprzedaje w niemal całej Europie – w sumie jest obecna na 35 z 46 europejskich rynków. Jej marki własne to Rebelhorn i Broger, jak również IMX Racing i Ozone. Równolegle firma jest też dystrybutorem na Polskę szerokiego portfolio marek zagranicznych, motocyklowych i rowerowych, m.in. HJC, Fox, Santa Cruz i Kryptonite.
Powerbike i Chapter1 rozpoczęły współpracę na początku br., jej celem było wypracowanie angażujących filarów komunikacyjnych dla użytkowników marek Rebelhorn i Broger. Zadaniem agencji było m.in. przeprowadzenie głębokiego audytu dotychczasowej komunikacji obu marek w oparciu o wywiady indywidualne z użytkownikami, research danych i raportów, odkrywanie insightów, opracowanie wniosków do komunikacji, opracowanie battle planu, analiza konkurencji i trendów.
Marka Rebelhorn to odzież dla miłośników wypraw motocyklowych (dłuższych i dalszych), stawiająca przede wszystkim na komfort i bezpieczeństwo.
Broger zaś to marka dla bikerów miejskich – dojeżdżających motocyklem do pracy, na spotkania itp. – ten brand jest zatem skoncentrowany na designie i lifestyle’u, ale z dużym naciskiem na bezpieczeństwo.
W ramach projektu agencja przeprowadziła pogłębione wywiady z rzeczywistymi użytkownikami marek Rebelhorn oraz Broger, jak i brandów dla nich konkurencyjnych, co pozwoliło na określenie przewag, wyzwań, barier i driverów do komunikacji, zidentyfikowanie elementów komunikacji, które klienci cenią itp. Wywiady prowadzone były nie tylko z konsumentami z Polski, ale również m.in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Węgier, Rumunii czy Czech – tak, by zyskać zarówno całościowy „przegląd sytuacji”, jak i poznać perspektywę lokalną klientów na różnych rynkach. Wywiady prowadzone były indywidualnie – w formie online lub telefonicznie, wcześniej respondent otrzymywał pytania, by mógł się do wywiadu przygotować.
– Współpraca z Powerbike wpisuje się idealnie w profil Chapter1. Wywiady i warsztaty z użytkownikami są bazą, fundamentem do tworzenia planów komunikacji, platform kreatywnych, pracy na prawdziwych insightach. Projekty są oceniane przez prawdziwych użytkowników. Zangażowana społeczność motocyklowa jest szczególnie wymagająca i szczególnie wyczulona na tak zwany bullshit komunikacyjny. Dlatego w przypadku Powerbike tak ważny jest odpowiedni research i doskonała znajomość potrzeb klientów – wyjaśnia Magdalena Drzazga, Founder & CEO agencji Chapter1.
– W ramach projektu agencja przeprowadziła dla nas szeroki audyt marek Rebelhorn i Broger pod kątem istotnych elementów, które wpływają na budowanie ich pożądanego wizerunku i przekładają się na decyzje zakupowe konsumentów. Na podstawie tak dokładnych badań i researchu stworzyliśmy wspólnie cele, a następnie do tych celów dobraliśmy narzędzia i kanały komunikacji oraz pomysły do komunikacji, które są atrakcyjne dla odbiorcy i będą przekładać się pozytywnie na sprzedaż – dodaje Magdalena Pawłowska, Global Business Development Manager w Broger Moto.
W wyniku działań agencji określone zostały dla obu marek wyróżniki w komunikacji, bariery i drivery, dokonana została segmentacja klientów i określone zostały potencjalne wskaźniki KPI dla komunikacji, opracowane zostały długoterminowe strategiczne założenia komunikacyjne (nowa strategia komunikacji SOME obu marek) i „battle plan”, czyli szczegółowy plan narzędziowy, z uwzględnieniem różnorodnych kanałów dostosowanych do poszczególnych segmentów klientów.
Więcej TUTAJ.
Materiały w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.