Logo

Marketing MIX

Coca-Cola Polska i Polski Czerwony Krzyż razem dla potrzebujących

W tegorocznej kampanii świątecznej, Coca-Cola wspiera działania PCK, w tym organizację spotkań świątecznych dla osób najbardziej potrzebujących z Polski i Ukrainy, a także zbiórkę paczek żywności wśród konsumentów i pracowników. Marka w ten sposób zachęca, aby każdy odkrył w sobie wewnętrznego Mikołaja i odwiedził miejsce, gdzie magia świąt ma swój początek.

Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego (2023) „Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku”, przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych realnie pogorszyła się, między innymi z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje aż 1,7 mln osób – to oni najbardziej potrzebują wsparcia, szczególnie w okresie świątecznym.

Od ponad 104 lat pomoc osobom w trudnych sytuacjach niesie Polski Czerwony Krzyż. Misją organizacji jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych.

– Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coco-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro – mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

System Coca-Cola już od wielu lat aktywnie angażuje się w działania pomocowe właśnie na rzecz Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża. W 2022 roku Coca-Cola, wraz ze swoim partnerem Coca-Cola HBC, wsparły organizację w Ukrainie i krajach sąsiadujących kwotą 1 mln euro, a także oraz oddziały lokalne kwotą 570 tys. euro. Ponadto, w pierwszych dniach po wybuchu wojnie w Ukrainie, firma dostarczyła ponad 250 000 litrów napojów, a dzięki przekazanym środkom utworzono cztery punkty recepcyjne dla uchodźców przekraczających granicę.

„Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów”

Oczywiście na tym nie koniec, Coca-Cola kontynuuje współpracę z Polskim Czerwonym Krzyżem również w tym roku. Działania prowadzone w ramach najnowszej kampanii świątecznej „Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów” angażują zarówno konsumentów, jak i pracowników firmy. Aby wziąć udział w tegorocznej akcji, wystarczy skompletować paczkę z określonych produktów spożywczych (makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao), zachować paragon, a następnie przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Lista punktów jest dostępna w aplikacji Coca-Cola. W efekcie, darczyńca otrzyma potwierdzenie w formie certyfikatu od Mikołaja. Dokument zawiera kod QR, który po zeskanowaniu przenosi użytkownika do konkursu w aplikacji Coca-Cola. Aby wygrać wyjazd do Rovaniemi, czyli Wioski Świętego Mikołaja, wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie: Czym jest dla Ciebie magia świąt. Akcja potrwa do 21 grudnia.

Święta to czas magiczny – czas radości, życzliwości i dzielenia się dobrem. Coca-Cola od lat towarzyszy Polakom w celebrowaniu ważnych momentów, dlatego pragniemy, aby również ten nadchodzący czas był wyjątkowy, dla wszystkich. Poprzez tegoroczną kampanię pragniemy przypomnieć, że każdy z nas może odkryć w sobie Mikołaja – uosobienie empatii, hojności i dobrej woli. Dlatego razem z naszymi partnerami społecznymi, w tym z Polskim Czerwonym Krzyżem, zapraszamy do dzielenia się tym, co w nas najlepsze – poprzez małe codziennie gesty, które mogą odmienić czyjś dzień, oraz te nieco większe, które mogą pomóc, aby tegoroczne święta były magiczne dla tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Bo Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów – podkreśla Paulina Trzaskowska, Communications Manager w Coca-Cola Polska.

Jaki dokładnie typ „wewnętrznego Świętego Mikołaja” się w nas kryje? Możemy to sprawdzić poprzez quiz online w aplikacji Coca-Cola, do którego zostaniemy przekierowani po zeskanowaniu kodu QR z limitowanych opakowań napojów. Wygenerowany na podstawie odpowiedzi archetyp, taki jak „Empatyczny Mikołaj”, „Troskliwy Mikołaj”, „Hojny Mikołaj” lub „Radosny Mikołaj” można następnie udostępnić w mediach społecznościowych.

Na tym jednak nie koniec. W pięciu miastach, które w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola (Słupsk 2.12, Gniezno 9.12, Lublin 16.12, Warszawa 22.12 i miasto wybrane w głosowaniu 20.12), we współpracy z Coca-Cola HBC oraz lokalnymi oddziałami PCK zorganizowane zostaną świąteczne spotkania dla społeczności polsko-ukraińskich.

Coca-Cola

Coca-Cola ponownie w czasie Świąt łączy siły także z Federacją Polskich Banków Żywności, aby wesprzeć osoby w trudnej sytuacji życiowej, jednocześnie pomagając w uratowaniu żywności.


Więcej newsów z branży TUTAJ.