Logo

Media & maszynyArtykuły PromocyjneDruk CyfrowyEtykiety i opakowaniaTylko w OOH magazineWielki Format

Jaki był rok 2023 dla firmy Brother? / Heiner Rupperath, Brother

O nowej strategii dotyczącej sektora produktów przemysłowych, podsumowaniu minionego roku i tym, co dalej w branży, a także o innowacjach oraz odpowiedzialności środowiskowej mówi Heiner Rupperath, Dyrektor działu druku przemysłowego w Brother.

Jaki był rok 2023 dla firmy Brother?

Rok 2023 był kolejnym bardzo trudnym rokiem dla europejskiej gospodarki, na co wpływ miała straszliwa wojna na Ukrainie, wysoka inflacja i inne podjęte decyzje, które nie sprzyjają ustabilizowaniu sytuacji na świecie i jej rozwoju na lepsze.

Dla samej firmy Brother rok był nieprzewidywalny pod względem sprzedaży, ale staraliśmy się pozostać blisko naszych klientów i wspierać ich nowościami, takimi jak chociażby nowa drukarka DTG GTX600 Extra-Color (wyposażona w dodatkowe tusze: zielone i pomarańczowe) czy rolowa drukarka DTF R2R. Podczas targów FESPA 2023 w Monachium zaprezentowaliśmy również naszą pierwszą wielkoformatową drukarkę lateksową i zapowiedzieliśmy, że w ciągu najbliższych lat zamierzamy rozszerzyć naszą ofertę produktów o kilka nowych obszarów zastosowań.

Brother czyni także postępy w obszarze rozwiązań cyfrowych. Dział IT stworzył platformę klienta o nazwie Myze, która wspomaga wszystkie etapy produkcji od zamówienia po wysyłkę. W tym dziale deweloperzy pracują nad zbudowaniem silnego zaplecza na platformie Myze, aby ułatwić produkcję naszym klientom. Platformę można wykorzystać do uproszczenia codziennych procesów oraz integracji systemów e-commerce z produkcją. W coraz bardziej cyfrowym świecie, Myze jest platformą, która może uprościć codzienną pracę w zakładach poligraficznych i uczynić ją jeszcze bardziej produktywną i wydajną.

Brother Building

A jakie są największe wyzwania stojące przed firmą Brother w 2024?

Wyzwania polityczne i niepokoje gospodarcze z 2023 roku mogą utrzymać się również w bieżącym roku, pozostajemy jednak optymistami i mamy nadzieję, że sytuacja w Europie i na świecie ulegnie poprawie.

Obecny niedobór zmotywowanej i wykwalifikowanej siły roboczej jest jednym z największych wyzwań zarówno dla nas, jak i dla całej gospodarki. Również wyższe wymagania dotyczące częściowo i w pełni zautomatyzowanych procesów produkcyjnych zmuszają nas do opracowywania prostych i elastycznych urządzeń, aby sprostać różnorodnym potrzebom naszych klientów. Jesteśmy gotowi stawić czoła tym wyzwaniom w 2024 roku i połączyć naszą wiedzę specjalistyczną w wielu segmentach produktów, aby służyć naszym klientom kompletnymi rozwiązaniami.

Które rynki EMEA są dla firmy najważniejsze i dlaczego? Jak plasuje się tu nasz rynek?

To pytanie jest równie trudne jak to zadawane rodzicom: „które dziecko bardziej kochają” [śmiech]. Większość rynków w regionie EMEA jest dla nas ważna. Są rynki takie jak Polska, w których widzimy duży potencjał od lat, a także na przyszłość, jednocześnie koniunktura gospodarcza rośnie. W Polsce można znaleźć wiele dużych i profesjonalnych drukarni, posiadających olbrzymią wiedzę i doświadczenie z zakresu automatyzacji druku. Ponadto zauważamy znaczący trend w zakresie wymagań stawianych najnowocześniejszemu sprzętowi technologicznemu w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju. Dlatego zainwestowaliśmy w nowe biuro we Wrocławiu ze znakomitym lokalnym personelem, aby jak najlepiej służyć naszym klientom w Polsce, zgodnie z mottem naszej firmy „at your side”. Decyzja o utworzeniu tego biura w Polsce była naszym dużym sukcesem i w przyszłości będziemy to kontynuować także w innych regionach.

Brother Gebäude

A jak oceniasz pozycję firmy Brother na polskim rynku?

Rynek polski, obok Wielkiej Brytanii i Włoch, jest jednym z naszych najmocniejszych i najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Polscy producenci poszukują zaawansowanego sprzętu, aby móc dostarczać swoim europejskim klientom produkty najwyższej jakości. Poza tym polska gospodarka, jako jedna z nielicznych w Europie, pomimo pandemii i wojny na Ukrainie, wciąż rośnie. Chcemy być częścią tego wzrostu.

Wielkim atutem tutaj jest dla nas bardzo dobry polski dystrybutor Brother, zlokalizowana w nowoczesnym budynku w Warszawie firma EMB Systems, obecna na Polskim rynku od 2005 roku. Głównie dzięki stojącemu na wysokim poziomie serwisowi, EMB Systems udało się zbudować i utrzymać renomę produktów Brother w Polsce, co pozwala nam wygrywać z naszymi głównymi konkurentami.

Kolejnym faktem jest to, że jeden z naszych kluczowych klientów – Spreadshirt posiada swój największy w Europie zakład produkcyjny w Legnicy. Swoją drogą to jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się otworzyć we Wrocławiu wspomniany wschodnioeuropejski Service Hub.

Jak ocenia Pan potencjał rynku tekstylnego i wyzwania przed nim stojące?

Rynek tekstylny zmienia się od gwałtownie od czasu pandemii Covid-19, kiedy większość łańcuchów dostaw z Dalekiego Wschodu została ograniczona lub całkowicie odcięta. Powoduje to powrót producentów tekstyliów do krajów macierzystych m.in. w Europie. Ten tak zwany „onshoring” to ogromna szansa dla firmy Brother i innych producentów sprzętu do druku cyfrowego. Dzięki tekstylnym drukarkom cyfrowym możliwa jest szybka produkcja modowa, także na żądanie wedle zasady: „najpierw sprzedaj, potem wydrukuj”. Lokalni producenci tekstylni mogą dzięki naszym drukarkom ograniczać stany magazynowe, zapewniać szybkie terminy realizacji oraz, co obecnie najistotniejsze, redukować zużycie CO2 poprzez zoptymalizowaną logistykę.

Drukarka lateksowa WF1
Drukarka lateksowa WF1

Jakich nowych produktów możemy oczekiwać od firmy Brother w 2024 r.?

Miło mi poinformować, że firma Brother przygotowuje premiery nowych produktów także na nowy rok. Już wkrótce podczas targów FESPA w Amsterdamie w marcu 2024 r.

pokażemy naszą firmę w nowym świetle, prezentując znacznie szerszą gamę sprzętu Brother i kolejne innowacje. Wiążemy duże oczekiwania z nowymi produktami, które są zbieżne z wytycznymi globalnej wizji firmy Brother na rok 2030, zmierzającej do większego rozwoju działu urządzeń przemysłowych. Ponadto niedługo otworzymy nasze nowe Centrum Innowacji w środkowej Europie.

Brother

Brother poważnie traktuje swoje obowiązki na rzecz ochrony środowiska. Jakie działania ekologiczne podejmujecie?

Ostanie lata wyraźnie pokazują, że świadomość ekologiczna klientów gwałtownie rośnie. Firma Brother zdaje sobie sprawę, że wysiłki ekologiczne to odpowiedzialność korporacyjna. Polityka ekologiczna naszego europejskiego biura Brother opiera się na Wizji Środowiskowej Grupy Brother 2050, której głównymi celami są redukcja emisji CO2, obieg zasobów i ochrona różnorodności biologicznej. Ponadto Grupa Brother angażuje się w realizację Agendy 2030 i jej Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Nasze biuro sprzedaży Brother w Emmerich (BIMH) uruchomiło różne programy mające na celu skuteczne wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju. Odbywa się to chociażby poprzez niedawno utworzone stanowisko ds. zarządzania środowiskowego, a także nasz program zarządzania środowiskowego zgodny z normą ISO 14001, który jest z sukcesem wdrażany od 2009 r.

Poza tym BIMH działa zgodnie z naszą autorską koncepcją 5xR (Refuse, Reduce, Reuse, Reform, Recycle). Ponadto biuro ma na celu zwiększenie świadomości całej firmy w zakresie kwestii zrównoważonego rozwoju m.in. poprzez udział w wewnętrznych warsztatach poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Innym przykładem jest nasza współpraca z organizacją VAIA, która angażuje się w działania związane z ponownym zalesianiem Dolomitów, które w 2018 r. zostały poważnie dotknięte przez huragan.

Co więcej, Brother nieustannie pracuje nad tym, aby jego produkty i materiały eksploatacyjne były bardziej przyjazne dla środowiska. Dowodem tej tezy są certyfikaty, takie jak UL Green Guard Gold oraz Ecologo. Dodatkowo atramenty do naszych drukarek GTX posiadają OEKO-TEX® ECO PASSPORT i są zatwierdzone przez GOTS 7.0. Dodatkowo, wszystkie drukarki są testowane pod kątem emisji LZO, aby uzyskać certyfikat potwierdzający nieprzekraczanie jej bezpiecznych limitów.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

 

Heiner Rupperath BrotherHeiner Rupperath
Dyrektor działu druku przemysłowego (IPB, Industrial Printing Business). Pracuje w firmie Brother od ponad 20 lat na różnych stanowiskach.

 

 

www.brother.pl


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.