Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Akademia Handlowca już wkrótce. Czego się można spodziewać w tym roku? | Roman Kawszyn, organizator Akademii

Power Day to nazwa tegorocznej edycji Akademii Handlowca – wydarzenia skierowanego do handlowców i managerów sprzedaży. O tym, czego można oczekiwać po tegorocznej edycji oraz o tematach okołohandlowych mówi Roman Kawszyn, organizator.

Tegoroczna Akademia Handlowca nosi tytuł Power Day. Co kryje się pod tym hasłem? Czego mogą oczekiwać uczestnicy?

Power to siła, a nawet bardziej moc. Żyjemy na co dzień w świecie bardzo wymagającym. Handlowcy narażeni są na sytuacje trudne, negocjacyjne, czyli takie, w których tracą siłę mentalną, wiarę w siebie, nie są nauczeni by stawać po swojej stronie. Stąd Power Day. By nabrać dystansu, trochę siły, zainspirować się innymi i poczuć, że jako handlowiec nie jestem sam, że są ludzie, tacy jak ja, obok mnie, że się wspieramy, że tworzymy zawodową grupę o podobnych problemach, że możemy razem iść do przodu. Stąd siła. Moc.

Na stronie powerday.kawszyn.pl można przeczytać, że podczas wydarzenia uzyska się narzędzia niezbędne do osiągnięcia sukcesów na dzisiejszym dynamicznym rynku. Jak może Pan opisać branżę sprzedaży dziś? Z jakimi problemami mierzą się handlowcy?

Do tych problemów, które można nazwać tradycyjnymi, czyli obrona ceny, rynek konkurencyjny, dochodzą te związane z oddziaływaniem na nas świata VUCA. Życie w nieustannej niepewności, trochę walce, nieodpuszczaniu. Do tego dochodzą sprawy związane z postępem technologicznym, który możemy potraktować jako wroga (bo np. sztuczna inteligencja wykończy mój zawód), bądź jako wsparcie (bo przecież mogę tworzyć szybko treści, filmy, zdjęcia, docierać do obszarów, które do tej pory były dostępne tylko dla wysoko wyspecjalizowanych).

O sztucznej inteligencji jest teraz głośno, ma coraz większy udział w branży. Jest Pan zwolennikiem czy przeciwnikiem?

Uwielbiam. Z dystansem, ale jestem entuzjastą. Podam przykład. Z moją znajomością językową mógłbym oprócz rynku polskiego próbować zdobyć jeszcze co najwyżej rynek włoski. Dziś mogę swoją ofertę tak tekstową, jak i video wygenerować w języku chińskim, norweskim, niderlandzkim, czy jakim sobie tylko wymarzę w ok. 30 min. Muszę oczywiście umieć to zrobić. Można się tego spokojnie nauczyć.

Czy dzisiejsze techniki sprzedaży czerpią ze starych metod, czy są to pomysły tworzone od podstaw?

Wszyscy mówimy prozą i koła na nowo się nie wymyśli. Mam takie wrażenie, że to co powstaje jako nowe, nowatorskie, „amerykańskie” już kiedyś było. Tylko inaczej się nazywało, ujęte było w innym systemie. To, co jest nowe, przynajmniej u mnie, to połączenie technik sprzedaży z metalem. Podczas szkolenia z uczestnikami musi się coś takiego wydarzyć, stać, że wyjdą inni – jeśli chodzi o nastawienie. Techniki sprzedaży będą tylko dodatkiem.

Kawszyn

Ostatnie lata pokazują, że żyjemy w niepewnych, nieprzewidywalnych czasach (pandemia, wojny). Jak przy tych wszystkich zjawiskach zmotywować sprzedawcę?

Sprzedawca skuteczny i zmotywowany to taki, który odnajduje sens tego, co robimy nie tylko w tym, co zewnętrzne (np. kasa), ale przede wszystkim w sobie. W różnych systemach nazywało się to motywacją wewnętrzną. W swojej książce pt. „Motivazione” nazywam to motywem, powodem wewnętrznym. Gdy go odnajdziemy i jesteśmy mu wierni, nie mamy problemu z byciem zmotywowanymi. Chyba że mamy do czynienia z głębszym problemem, typu wypalenie zawodowe, depresja, zaburzenia. Wówczas jedynym źródłem czerpania siły niech będzie psychoterapia czy też wsparcie farmakologiczne (psychiatra). Nie można bać się i wstydzić narzędzi, które mogą nam pomóc znosić ból większy niż demotywacja.

Wróćmy do wydarzenia. Akademia Handlowca jest organizowana od 10 lat. Jak zmieniła się w tym czasie?

Pierwsza była zorganizowana w akademiku koło Hali Kopińskiej, w salce śmierdzącej bigosem na 40 osób. Potem zmieniliśmy lokalizację i 60 osób, które były uczestnikami dzieliło się na grupy, w trakcie dnia były mniejsze grupy warsztatowe. Od 10 lat jesteśmy z Akademią w teatrze. Zawsze zapraszaliśmy mówców, trenerów i ta tradycja zostaje utrzymana. Na dany moment, moim zdaniem, najlepsi mówcy w Polsce w danym temacie spotkają się w Teatrze Syrena. Zapraszam, mamy jeszcze wolne miejsca.

Program Power Day jest wypełniony po brzegi wystąpieniami profesjonalistów. O czym dowiedzą się uczestnicy 22 kwietnia? Czy na coś szczególnie Pan czeka?

Duża dawka inspiracji, motywacji, złapania dystansu, ale też nowoczesnych narzędzi związanych z technikami sprzedaży, sztuczną inteligencją, planowaniem przyszłości. Dawka wybuchowa (śmiech).

Temat Pana wystąpienia jest niezwykle intrygujący – „Testament. Listy starego diabła do młodego”. Czy zdradzi Pan, o czym będzie mowa?

Trochę lat już mam na koncie. Może nie chcę się jeszcze żegnać, czuję nawet jeden z najintensywniejszych rozdziałów życia, mam jednak do zostawienia jakieś najważniejsze treści. I je zostawię. Zapraszam.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska


Roman Kawszyn                                                      

Akredytowany Mentor EIA EMCC. Charyzmatyczny lider i mówca. Trener Sprzedaży. Studiował we Włoszech. Twórca marki i filozofii sprzedaży AL FIANCO. Autor i współautor sześciu książek (Pragnę”, Techniki Obrony Ceny”, Pierwsze skrzypce”, Motivazione”, Shut up! Modelowe Badanie Potrzeb”, Techniki sprzedaży zdalnej”) oraz wielu audiobooków. Szkolił zespoły handlowe w Europie, USA i Azji. Ekspert telewizyjny w zakresie sprzedaży i motywacji. Jego artykuły ukazują się w czasopiśmie „Nowa Sprzedaż” i „As Sprzedaży”.


Power Day odbędzie się 22 kwietnia w Teatrze Syrena w Warszawie. Bilety na to wydarzenie można nabyć tutaj.

OOH Magazine jest patronem medialnym Akademii Handlowca.


Więcej newsów z branży TUTAJ.