Współczesne społeczeństwa przesiąknięte są różnorodnymi tradycjami. Jednym z najbardziej radosnych aspektów życia są chwile, kiedy można sprawić komuś przyjemność poprzez wręczenie wymarzonego lub symbolicznego prezentu. Kiedy spojrzy się na konkretne święta, odkryje się bogatą historię wręczania upominków właśnie z tych okazji. Poniżej przedstawione są trzy daty celebrowane w marcu w środowisku biznesowym, których historie i tradycje prezentowe mogą prawdziwie zadziwić.
Tradycja wręczania prezentów na Dzień Kobiet jest obecnie powszechna na całym świecie, ale nie zawsze było to takie oczywiste. Zwyczaj ten sięga początków XX wieku, a dokładniej 8 marca 1908 roku, kiedy to grupa kobiet w Nowym Jorku zorganizowała strajk mający na celu poprawę warunków pracy. Wydarzenie to stało się inspiracją dla ruchu na rzecz praw kobiet i przyczyniło się do ustanowienia Międzynarodowego Dnia Kobiet.
W miarę upływu lat Dzień Kobiet stał się nie tylko symbolem walki o ich prawa. Zaczęto w tym dniu celebrować również osiągnięcia i dokonania płci pięknej. Była to także wspaniała okazja do wyrażenia szacunku i wdzięczności wobec ważnych kobiet w najbliższym otoczeniu. Stąd po latach w domach i miejscach pracy rokrocznie znajdywane są słodkości czy kwiaty wręczane przez bliskich mężczyzn. Ofiarowywanie prezentów w tym dniu stało się zwyczajem, który celebruje siłę, sukcesy oraz kobiecą determinację.
Dziś niewielu postrzega Dzień Kobiet przez pryzmat minionej epoki. Jak wskazuje ekspertka w dziedzinie prezentów, Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia oraz twórczyni zestawów prezentowych: – 8 marca panowie chętniej sięgają dziś po czekoladki, a także całe kompozycje upominkowe bogate w asortyment słodkości, które umilą ten wyjątkowy dzień obdarowanym paniom.
Tradycja wręczania prezentów związanych z Wielkanocą ma swoje korzenie znacznie wcześniej niż Dzień Kobiet. Już w czasach średniowiecznych ludzie chętnie obdarowywali się… jajkami. Zgodnie z przyjętą tradycją są one symbolem nowego życia. Z biegiem lat zwyczaje upominkowe ewoluowały, a obecnie wielkanocne prezenty przybierają bardzo różne formy.
– Od czekoladowych jajek, zajączków i baranków po większe zestawy upominkowe. Z okazji Świąt Wielkanocy Polacy chętnie wręczają sobie prezenty utrzymane w radosnej, wiosennej stylistyce. Z tego też względu w wielu kompozycjach upominkowych znajdziemy między innymi wielkanocne opakowania zestawów w postaci kolorowych koszyczków, pudełek w kształcie pisanek czy tematycznych ozdób – komentuje Anna Garmada.
Wręczanie eleganckich upominków z okazji Wielkanocy stało się standardem w wielu polskich firmach – zarówno tych z długą jak i krótką historią. Upominek jest niekiedy uzupełniany wspólnym posiłkiem w biurze lub w restauracji. W tym roku Wielkanoc przypada na 31 marca.
Dzień Doceniania Pracownika, przypadający w pierwszy marcowy piątek (1 marca), to święto coraz bardziej popularne nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie z dużym prawdopodobieństwem miało początek, ale też na polskim rynku. Źródła podają, że pierwsze obchody Narodowego Dnia Docenienia Pracowników miały miejsce w 1995 roku i było niejako odpowiedzią na obowiązujący Dzień Szefa, który wówczas cieszył się już kilkudziesięcioletnią historią.
Jak wyrazić pracownikowi wdzięczność w dniu jego święta? Możliwości jest dziś całe mnóstwo, ale zawsze trafionym pomysłem, jest oczywiście upominek. Co wypada wręczyć swoim pracownikom 1 marca? – Częstym wyborem w środowisku biznesowym są kompozycje unikalnych, jakościowych produktów, które nie są dostępne na sklepowych półkach. Dodatkowym atutem takich upominków jest element zaskoczenia, który sprawia, że obdarowany może cieszyć się niespodzianką zamkniętą w pięknym opakowaniu. W takich wielkanocnych kompozycjach znajdziemy między innymi pralinki z nadzieniem z sycylijskich, mielonych orzechów, owoce i orzechy w czekoladzie, takie jak czarne porzeczki w białej czekoladzie i pudrze z czerwonych owoców, orzechy laskowe w czekoladzie z dodatkiem herbaty matcha czy czekoladowe baranki – to tylko przykłady specjałów, które składają się na najpopularniejsze wielkanocne kompozycje Nobilia – dodaje Anna Garmada.
Wręczanie prezentów w środowisku biznesowym to nie tylko miły gest, ale również sposób na wyrażenie wdzięczności i szacunku wobec osób, z którymi spędza się dużą część każdego dnia.
Więcej newsów z branży TUTAJ.