–
Założyciel firmy, Jakub Stojek, pierwsze próby podbicia rynku odzieżowego rozpoczął już w liceum, oferując swoim rówieśnikom bluzy z logotypami ich szkół. Początki historii Rascala sięgają segmentu odzieży uniwersyteckiej, która w tamtym czasie była bardzo gorącym trendem. Już wtedy spora część rynku była obsługiwana właśnie przez nas, a klienci wracali z kolejnymi projektami, doceniając to, że bluzy nawet po wielu praniach prezentują się jak nowe. Jestem przekonany, że spora część czytelników znajdzie w swojej szafie bluzy z kapturem z metką Rascal Industry. To najlepszy dowód na to, że nasza odzież to inwestycja na lata.
Wraz ze wzrostem firmy, otwieraliśmy się na nowych odbiorców. Rozpoczynając współpracę z korporacjami (w których często pracowały osoby znające naszą firmę i jakość produktów jeszcze ze swoich uczelni), byliśmy pewni, że jest to właściwy kierunek rozwoju. Do portfolio naszych klientów stopniowo dołączały duże agencje, poszukujące nieszablonowych rozwiązań, które mogły wyróżnić ich odzież reklamową na tle konkurencji nie tylko pod względem designu, ale przede wszystkim komfortu użytkowania i jakości.
Stopniowo poszerzyliśmy i nadal poszerzamy nasz asortyment. Na dzień dzisiejszy możemy uszyć (prawie ;)) wszystko. Kilkadziesiąt modeli bluz, t-shirtów, kurtek, spodni i akcesoriów gwarantuje możliwość idealnego doboru i trafienia w gusta nawet tych najbardziej wymagających. W ubiegłym roku wdrożyłem kompleksową usługę zarządzania projektem produkcyjnym odzieży, z którego skorzystało już wiele polskich i europejskich marek odzieżowych. Stale się rozwijamy i powiększamy zakres naszych usług, mając na uwadze zarówno portfolio produktowe, jak i nowoczesne surowce, które wykorzystujemy w naszych realizacjach.
Jakość oferowanych przez nas ubrań i akcesoriów jest dla nas kluczowa. Od samego początku współpracowaliśmy z czołowymi producentami materiałów z Polski i Europy, aby zapewniać naszym klientom trwałość i jakość przygotowywanej przez nas odzieży, z naciskiem na atrakcyjny i wyróżniający design. Większość dzianin i tkanin, z których korzystamy, poddawana jest wewnętrznym testom jakościowym (wielokrotne pranie, suszenie, weryfikacja kurczliwości i stopnia pilingowania). Dzięki temu mamy pewność, że oferujemy jedynie najlepszej jakości surowce, które przy odpowiedniej pielęgnacji będą służyły nam latami.
Nieustannie jesteśmy w kontakcie z dziesiątkami współpracujących z nami producentów tekstyliów oraz dodatków, gwarantując klientowi najświeższe rozwiązania w dziedzinie produkcji odzieży. W naszej ofercie mamy kilkaset wariantów materiałów – począwszy od najbardziej klasycznych dzianin bawełnianych, przez zapomniany ostatnimi czasy len, skończywszy na ekologicznych i innowacyjnych surowcach, takich jak: tencel, poliester z recyklingu czy bawełna organiczna. Ogromne nadzieje pokładamy w dzianinach i tkaninach konopnych, które zyskują coraz większą popularność, a przez swoje właściwości są idealną alternatywą dla masowo produkowanej przędzy bawełnianej.
Dzięki szerokiej sieci kontaktów jesteśmy w stanie wyprodukować materiał idealnie zgodny z oczekiwaniami klienta (barwienie pod Pantone, dedykowane wykończenie premium, personalizowane metki i dodatki).
Jakość, komunikacja, terminowość i dbałość o detale. Nasi opiekunowie klienta koordynują każdy etap produkcji, dzięki temu mamy pewność, że odzież, która opuszcza naszą szwalnię, będzie dostarczona na czas i zgodna z zaakceptowaną specyfikacją. Nie obiecujemy niemożliwego, ale realnie i merytorycznie przygotowujemy timeline produkcji, aby mieć kontrolę nad każdym aspektem projektu. Obserwując ilość potencjalnych nieporozumień w tym skomplikowanym procesie, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu profesjonalnego oprogramowania, pozwalającego zadbać o każdy detal. Nasze karty produkcyjne dają klientowi gwarancję tego, że zamówiona odzież będzie dokładnie taka, jak na przygotowywanych wizualizacjach. Klient jest dla nas partnerem biznesowym, z którym zawsze staramy się omówić wszystkie plusy i minusy planowanych realizacji. Drzwi naszego biura są szeroko otwarte dla każdego klienta, który chce osobiście zweryfikować możliwości i na własnej skórze przekonać się, jak szerokie spektrum asortymentu oferujemy. Bardzo ważne jest też dla nas śledzenie ekologicznych trendów oraz rozwiązań, które nie są jeszcze popularne na europejskim rynku. Dzielimy się naszą wiedzą i stale wyciągamy wnioski ze zrealizowanych produkcji, pomagając uniknąć klientowi błędów, które mogą się pojawić.
Nasze produkty kierujemy do klientów wymagających, dla których unikalność, jakość i etyka produkcji są kluczowe. Dzięki ogromnej wiedzy oferowanej przez naszych pracowników, jesteśmy w stanie dobrać najlepsze techniki zdobień (nadruki, hafty, folie, naszywki) i parametry używanych surowców, aby urzeczywistnić wizje działów kreatywnych, tworząc nawet najbardziej skomplikowane realizacje. Firmowy branding staje się coraz bardziej wymagający, a zwykły t-shirt z logo nie satysfakcjonuje już jak kiedyś. Korporacje starają się podążać za zmieniającymi się trendami i zagwarantować swoim pracownikom ubrania modne, komfortowe i nadające się do założenia na co dzień. Zauważamy rosnący trend odzieży street style’owej, którą pokochali pracownicy z gen Z, którzy chętnie noszą ubrania firmowe w atrakcyjnym designie, łącząc je ze swoimi ulubionymi markami.
Bogata oferta krojów i akcesoriów (czapki, skarpetki, plecaki) gwarantuje, że jesteśmy w stanie sprostać nawet najwyższym wymaganiom, dopasowanym do gustów wszystkich segmentów klienta (zarówno tych bardziej klasycznych, jak i ekstrawaganckich).
Nasi klienci ogromną wagę przywiązują również do kwestii zrównoważonego rozwoju i ekologii. Coraz więcej z nich zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest lokalna produkcja i chce wspierać rodzimy przemysł. To właśnie dzięki tej świadomości polska branża produkcyjna ma szanse rozwijać się w ogromnym tempie.
Zaangażowany, merytoryczny i odpowiedzialny – to właśnie ludzie są fundamentem naszej działalności. Branża produkcyjna jest bardzo skomplikowana i często wymaga od nas nakładu ogromnej energii, aby na czas zorganizować wszystkie niezbędne elementy, takie jak: metki, dodatki, hafty, nadruki. Oferujemy naszym klientom pełną personalizację odzieży i to właśnie zespół Rascala codziennie pracuje nad powodzeniem realizacji.
Na pozór prosty i przyjemny proces tworzenia bluzy z kapturem, często wymaga długich godzin planowania, organizacji i weryfikacji jakości. Od jakiegoś czasu dzielimy się case studies na naszych social mediach, aby uświadomić konsumentów, jak wiele elementów wymaga pełnej koordynacji. Nasz zespół składa się ze specjalistów w swoich dziedzinach – począwszy od etapu przygotowania oferty, przez projektowanie, skończywszy na produkcji i wysyłce. Współpracujące ze sobą talenty są gwarancją sukcesu każdej realizacji, której się podejmujemy.
W nadchodzącym roku planujemy wprowadzić szereg usprawnień technologicznych, pozwalających uprościć proces projektowania i wytwarzania naszych ubrań. Do naszej oferty będziemy dodawać coraz to ciekawsze i bardziej ekologiczne rozwiązania. Na pierwszym planie stawiamy zrównoważony rozwój. W nadciągających miesiącach planujemy w pełni wyeliminować z naszego procesu opakowania plastikowe, które dominują w branży tekstylnej, a alternatywne rozwiązania stają się normą w większości krajów europejskich. W planach mamy kilka projektów edukacyjnych, które pozwolą klientom korporacyjnym brać aktywny udział w działaniach, mających na celu ochronę środowiska poprzez dokonywanie świadomych i odpowiedzialnych decyzji konsumenckich. Jako młody zespół jesteśmy otwarci na wszystkie możliwe innowacje, które mogą pomóc nam dostarczać produkty trwałe i ponadczasowe. Wiemy, że od nas zależy przyszłość środowiska i chcemy z pełną świadomością wyznaczać trendy w branży produkcji odzieży, nie tylko tej reklamowej i promocyjnej.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
–
Patryk Chmielewski
CEO Rascal Industry. Manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania projektami. Wieloletnie doświadczenie w pracy z Klientem, łączy z wiedzą dotyczącą sektora produkcyjnego, dostarczając firmom najlepsze rozwiązania. Odpowiada za całokształt strategii i operacyjnych działań biznesowych. Zmotywowany i otwarty na innowacje profesjonalista, dbający o zrównoważony rozwój.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.