Logo

Aktualności

PIAP na EAC w Sztokholmie. W planach dołączenie do międzynarodowej organizacji

Europejskie stowarzyszenia jednoczą się, aby rozwijać branżę produktów promocyjnych. W dniach 23-24 maja 2024 roku w Sztokholmie w Szwecji  Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) uczestniczyła jako słuchacz w spotkaniu kilku europejskich stowarzyszeń i Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Promocyjnych (PPAI). Podczas wydarzenia przedstawiciele dziesięciu krajów zawarli porozumienie o utworzeniu „European Association Cooperation” (EAC).

Celem nowo powstałej organizacji EAC jest wspieranie współpracy i lepsza koordynacja działań na rzecz rozwoju sektora produktów promocyjnych w Europie. Współpraca ta ma na celu sprostanie wspólnym wyzwaniom branżowym oraz podniesienie standardów
i praktyk w tej dziedzinie.

Podczas spotkania poruszono wiele istotnych dla branży artykułów promocyjnych kwestii,
w tym zrównoważony rozwój oraz zgodność z przepisami, które są kluczowe dla rynku produktów promocyjnych w Unii Europejskiej. EAC chce tworzyć standardy promujące zrównoważone praktyki biznesowe. Ponadto, omówiono formalizację EAC jako organizacji non-profit (AISBL) z siedzibą w Brukseli.

Reprezentujemy PIAP podczas spotkań mających na celu formowanie stowarzyszenia europejskiego, prowadząc zaawansowane rozmowy na szczeblu międzynarodowym. Jesteśmy bardzo zainteresowani wstąpieniem do organizacji EAC jako pełnoprawny jej członek. Chcemy aktywnie uczestniczyć w przyszłych inicjatywach i grupach zadaniowych, aby przyczynić się do rozwoju, podnoszenia standardów oraz budowania świadomości nt branży produktów promocyjnych w Polsce i całej Europie – mówi Jacek Kozłowski, prezes PIAP.

Reprezentowane na pierwszym spotkaniu EAC to: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania/Portugalia, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone (nieoficjalny i nieformalny członek EAC).

Powstały także pierwsze grupy zadaniowe EAC:

  • Fiskalna/Prawna (Austria)
  • Polityka/ Lobby (Belgia)
  • Komunikacja/ Marketing/ Pokazy/ Targi (Niemcy)
  • Edukacja/ Akademia (Holandia)
  • Cyfryzacja (Szwajcaria)
  • Monitor Europejski/ Globalny/ Liczby (Francja)
  • Zrównoważony rozwój (Szwecja)

EAC to kamień milowy dla branży produktów promocyjnych pozwalający na wzmocnienie międzynarodowej współpracy, napędzanie innowacji oraz wyznaczanie wyższych standardów w całej Europie.


Więcej newsów z branży TUTAJ.