Celem nowo powstałej organizacji EAC jest wspieranie współpracy i lepsza koordynacja działań na rzecz rozwoju sektora produktów promocyjnych w Europie. Współpraca ta ma na celu sprostanie wspólnym wyzwaniom branżowym oraz podniesienie standardów
i praktyk w tej dziedzinie.
Podczas spotkania poruszono wiele istotnych dla branży artykułów promocyjnych kwestii,
w tym zrównoważony rozwój oraz zgodność z przepisami, które są kluczowe dla rynku produktów promocyjnych w Unii Europejskiej. EAC chce tworzyć standardy promujące zrównoważone praktyki biznesowe. Ponadto, omówiono formalizację EAC jako organizacji non-profit (AISBL) z siedzibą w Brukseli.
– Reprezentujemy PIAP podczas spotkań mających na celu formowanie stowarzyszenia europejskiego, prowadząc zaawansowane rozmowy na szczeblu międzynarodowym. Jesteśmy bardzo zainteresowani wstąpieniem do organizacji EAC jako pełnoprawny jej członek. Chcemy aktywnie uczestniczyć w przyszłych inicjatywach i grupach zadaniowych, aby przyczynić się do rozwoju, podnoszenia standardów oraz budowania świadomości nt branży produktów promocyjnych w Polsce i całej Europie – mówi Jacek Kozłowski, prezes PIAP.
Reprezentowane na pierwszym spotkaniu EAC to: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania/Portugalia, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone (nieoficjalny i nieformalny członek EAC).
Powstały także pierwsze grupy zadaniowe EAC:
EAC to kamień milowy dla branży produktów promocyjnych pozwalający na wzmocnienie międzynarodowej współpracy, napędzanie innowacji oraz wyznaczanie wyższych standardów w całej Europie.
Więcej newsów z branży TUTAJ.