Logo

Trade marketing

Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”

Maciej Piekarz z FDDS odebrał nagrodę w imieniu Pepco

Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, jest potwierdzeniem efektywnego zaangażowania firmy w pomoc najbardziej potrzebującym.

Pepco doceniła i nominowała w tym roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – za wsparcie działania telefonu zaufania 116 111 dla dzieci i młodzieży. Dzięki pomocy odebrano około 8,5 tysiąca połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia.

Uroczystość wręczenia wyróżnień

Oficjalne ogłoszenie laureatów konkursu „Dobroczyńca Roku 2024” oraz wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 6 czerwca 2024 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.

– Nagroda „Dobroczyńca Roku 2024” jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i wsparcia tak ważnej inicjatywy, jaką jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze działania mają realny wpływ na życie młodych ludzi w Polsce. Bardzo cieszy nas fakt, że Pepco kojarzone jest nie tylko jako sklep dla rodzin, z ofertą niedrogich produktów, ale również jako partner oferujący pomoc na rzecz funkcjonowania społeczności lokalnych, doceniany w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśliła Agnieszka Olejniczak, dyrektor marketingu Pepco.

Współpraca Pepco z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę

Pepco rozpoczęło współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w 2021 roku, zobowiązując się do finansowego wsparcia telefonu zaufania 116 111. Jest to anonimowy telefon ogólnopolski, który działa 24 godziny na dobę. Konsultanci telefonu świadczą bezpłatną pomoc dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia. Najczęściej poruszane tematy związane są z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi. Po sukcesach pierwszego roku współpracy, firma zdecydowała o kontynuacji wsparcia w kolejnych latach. Łącznie do tej pory Pepco przekazało na działalność linii 116 111 ponad 1,5 mln złotych.

W tym przypadku odbiorcami pomocy przekazanej przez Pepco byli młodzi ludzie, którzy zwrócili się o pomoc, kontaktując się ze specjalistami telefonicznie lub online.

– Dzieci dzwonią do nas z różnymi sprawami – od typowych problemów związanych z okresem dojrzewania po ważniejsze kwestie, takie jak przemoc i kryzys zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Pepco udało się opłacić ponad 6 tysięcy godzin pracy konsultantów oraz ponad 700 godzin pracy osób zarządzających projektem w okresie od stycznia do września. Środki te pozwoliły również na przeprowadzenie ponad 40 godzin warsztatów dla konsultantów, co zwiększyło ich kompetencje w niesieniu pomocy. W efekcie odebrano około 8,5 tysiąca połączeń oraz odpowiedziano na około tysiąc wiadomości od dzieci i młodzieży. Konsultanci podjęli również około 110 interwencji w sytuacjach, gdy zdrowie lub życie dziecka było zagrożone. Wsparcie firmy Pepco pozwoliło nam znacząco rozszerzyć naszą działalność i wspierać dzieci w najtrudniejszych chwilach. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Pepco za zaangażowanie i pomoc oraz za to, że razem z nami dają dzieciom siłę – komentuje Maciej Piekarz, koordynator zespołu fundraisingu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

25 lat promowania dobroczynności

Konkurs „Dobroczyńca Roku” powstał z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jego celem jest promowanie prospołecznych działań firm i organizacji. Konkurs ten jest największym i najdłużej działającym tego typu wydarzeniem w kraju, które w 2022 roku obchodziło swoje 25-lecie. Konkurs pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich firm, które angażują się społecznie. Dzięki różnym kategoriom, konkurs ukazuje szeroki zakres społecznego zaangażowania firm – od działań na rzecz społeczności lokalnych, przez edukację, kulturę, promocję zdrowia, po pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz programy wolontariatu pracowniczego.


Więcej newsów z branży TUTAJ.