Ogromne gratulacje! Drugi rok z rzędu, agencja McCANN Poland jest nominowana i wygrywa najbardziej prestiżowe nagrody w świecie reklamy i branży kreatywnej. To historyczny moment.
Niewątpliwie to historyczny moment, a co cieszy najbardziej – to że nie tylko z perspektywy naszego rodzinnego rynku, ale też z perspektywy globalnej. Po zeszłorocznej wygranej „Where to Settle” najważniejszej nagrody festiwalu Cannes Lions, Dan Wieden Lion, sam fakt, że pojawiliśmy się drugi rok z rzędu na liście nominowanych z pracą „Room for Everyone” do tej wyjątkowej nagrody, wzbudza podziw wszystkich osób interesującymi się wynikami tego festiwalu. Jako że Cannes Lions Festival of Creativity jest największym i najbardziej prestiżowym corocznym wydarzeniem w naszej branży, jest to wielki powód do dumy – naszych zespołów w McCANN Poland, zespołów w Mastercard w Polsce, jak i na świecie.
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions jeszcze się nie skończył, a już zdobyliście Grand Prix, złoto i srebro za „Room for Everyone”. Proszę przybliżyć czytelnikom, co promuje ta kampania. Jaki był jej główny cel?
Jurorzy docenili i nagrodzili tą pracę za bardzo innowacyjne podejście do wykorzystywania danych w sposób nowatorski, które pomagają rozwiązywać kluczowe wyzwanie dla przedsiębiorców. Tym kluczowym czynnikiem jest polepszenie obrotu swojego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie opłacalności swojej firmy, która często jest ich jedynym źródłem przychodów oraz największym obszarem inwestycji. Grand Prix jest najwyższą z możliwych nagród w tej kategorii, co oznacza że nasze rozwiązanie/produkt znalazło się w absolutnej czołówce światowej podejścia do tego zagadnienia.
Jak ocenia Pan tegoroczną konkurencję?
W tym roku Cannes Lions Festiwal of Creativity pokonało kolejny rekord i pozyskało ponad 27 tysięcy zgłoszeń ze wszystkich kontynentów naszego globu. Zdobywając brąz, który jest najczęściej przyznawaną nagrodą festiwalu, dana praca znajduję się w top 3% (!) zgłoszonych prac do festiwalu, a co za tym idzie – świata.
W ubiegłym roku na Wasze konto wpłynęło 9 statuetek i to też była kampania zrealizowana z Mastercard. Czy to współpraca na medal?
Nasza współpraca w Polsce jest postrzegana jako kluczowa i strategiczna, z perspektywy obu centrali, naszych globalnych firm. Pierwszym krokiem była kampania „Kiedy do Sklepu” w trakcie pandemii. Zeszłoroczny sukces, a wręcz fenomen kampanii „Gdzie Zamieszkać,” pokonał kolejne granice i bariery. Tegoroczna platforma „Room for Everyone”/„GdzieJakiBiznes” jeszcze bardziej to potwierdza i daje nam kredyt zaufania na kolejne wybitne i innowacyjne prace, które już mamy na naszym warsztacie, i które będziemy z wielkim zaangażowaniem realizować.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Więcej newsów z branży TUTAJ.