W tym sezonie letnim Kompania Piwowarska postanowiła zmodyfikować podejście do swojej obecności na największych imprezach masowych. Punktem wyjścia do zmiany jest cel firmy, czyli „Tworzenie więzi, które mają znaczenie”. W ramach jego realizacji firma spełnia dwie ambicje: kierować się dobrem Planety we wszystkich swoich działaniach oraz zapewnić ludziom i społeczeństwu pozytywne i włączające doświadczenia.
– Realizacja naszego celu na imprezach masowych oznacza, że rozszerzamy listę naszych priorytetów. Poza sprzedażą piwa i promocją marki, chcemy aktywnie włączać się w kreowanie pozytywnej atmosfery na imprezach, na których wszyscy czują się dobrze, w zagospodarowanie odpadów, które są związane ze sprzedażą naszego piwa oraz w promowanie umiaru w spożywaniu alkoholu. W poprzednich latach podejmowaliśmy już takie działania – były alkomaty, kubki wielorazowego użytku, strefy marek, itp. W tym roku pracujemy nad koncepcją holistyczną, w ramach której nasza marka kreuje wartość dodaną – zarówno dla uczestników imprez, jak też ich organizatorów – wyjaśnia kierujący projektem Łukasz Patela, dyrektor sprzedaży i rozwoju kanału gastronomicznego w Kompanii Piwowarskiej.
Nowe zintegrowane podejście firma wdroży na kilku największych festiwalach muzycznych wspieranych przez markę Lech. W ramach swojej obecności na imprezach muzycznych z poszanowaniem natury Kompania Piwowarska sprzedaje piwo wyłącznie w kubkach wielorazowego użytku oraz w puszkach aluminiowych. Każdy kubek jest objęty kaucją w wysokości 10 zł, którą można otrzymać z powrotem po zakończeniu festiwalu, a puste puszki aluminiowe można oddawać do recyklingu w ramach systemu zbiórki uruchomionego wraz z fundacją Recal. Puszki można wrzucać do specjalnych pojemników na terenie imprez, plecaków noszonych przez obsługę. Można też układać z nich mural, a nawet zagrać w kółko i krzyżyk. Wszystkie aktywacje są realizowane pod hasłem „EkopatroL” nawiązującego do najnowszej kampanii marki Lech, sponsora wydarzenia muzycznego. Celem wszystkich aktywacji jest skierowanie do recyklingu możliwie największej ilości aluminium wprowadzonego do obiegu podczas imprez. Poszerzaniu wiedzy o tym dlaczego należy zbierać opakowania służy specjalna strefa eko.
Drugim z kluczowych aspektów wydarzeń, na których obecne są marki Kompanii Piwowarskiej jest promowanie odpowiedzialnego i umiarkowanego spożycia alkoholu. Już w latach poprzednich firma podczas imprez instalowała stanowiska, na których można było skorzystać z alkomatów (szczególnie użyteczne dla kierowców). W tym roku Kompania Piwowarska zapewnia znacznie poszerzoną ofertę piw bezalkoholowych 0.0%, oraz dostosowuje ich ceny tak, aby nie były wyższe od piw alkoholowych. Nowością są strefy „Imprezuję w stylu Umiarkowanym”, w których poprzez zabawę promującą koordynację ruchową i refleks można zobaczyć skutki nadmiernej konsumpcji alkoholu. Kompania Piwowarska przekonuje, że warto bawić się z umiarem, który jest elementem dobrego stylu. Dla najlepszych nagrody w kampanii edukacyjnej promującej umiar w konsumpcji alkoholu przygotowała stylowa marka odzieżowa „Panu tu nie stał”, partner Kompanii Piwowarskiej. Strefy są elementem trwającej w mediach społecznościowych cały sezon kampanii pod tym samym tytułem.
Specjalne, włączające doświadczenia podczas imprez zapewnia na swoim osiedlu marka „Lech”. Osiedle to specjalnie przygotowana strefa, w której można pograć ze znajomymi i nieznajomymi w koszykówkę, ping ponga, ostrzyc się u fryzjera lub wymienić ubraniami. Osoby, które wcześniej kupiły piwo bezalkoholowe otrzymują specjalne żetony, które uprawniają do skorzystania z atrakcji, jakich dostarcza osiedle. Wszyscy członkowie obsługi ubrani są w koszulki z hasłem promującym umiarkowaną konsumpcję alkoholu – „Trzymaj balans”.
– To podejście do naszej obecności na imprezach masowych będziemy sprawdzać na wielu imprezach. Czasami pojawią się na nich tylko wybrane elementy, czasami całość działań, jakie sobie założyliśmy. W tym roku chcemy przetestować nowe rozwiązania, zobaczyć jak poszczególne elementy współgrają ze sobą i wyciągnąć wnioski na sezon 2025 – tłumaczy Łukasz Patela.
Nowa koncepcja zaangażowania Kompanii Piwowarskiej w imprezy masowe jest realizowana na trzech muzycznych festiwalach: Polish Hip-Hop Festival, Audioriver Festival oraz Pol’and’Rock Festival.
Więcej newsów z branży TUTAJ.