Logo

Event MIX

Finał 4. europejskiej edycji Pepco Better Move

Dobiegła końca 4. edycja akcji Pepco, która pod hasłem „Better Move, Better Lives” trwała od 27 maja do 27 lipca. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników, którzy pokonali ponad 180 tysięcy kilometrów, zebrano 30 tysięcy euro na rzecz organizacji pozarządowych z 5 krajów – Polski, Litwy, Łotwy, Rumunii i Włoch. Wszystkie środki zostały przekazane na wsparcie wykluczonych sportowo dzieci i organizację aktywności ruchowych podczas wakacji.

tam

Better Move łączy przyjemne z pożytecznym

Program Better Move to cykliczna inicjatywa, która zachęca pracowników Pepco do aktywności sportowej podczas letnich miesięcy. Uczestnicy rywalizują o jak największą liczbę punktów – zbierają je spacerując, biegając i jeżdżąc rowerami, a każdy pokonany kilometr składa się na sumę pieniężną, którą Pepco przekazuje organizacjom pozarządowym. Od 27 maja do 27 lipca można było zdobywać punkty, by wspierać możliwości samorozwoju dzieci i młodzieży dotkniętych wykluczeniem sportowym. Tegoroczny program uwzględniał także misje, podczas których uczestnicy mieli okazję angażować się w aktywności wspólnie ze swoimi dziećmi, co wspierało budowanie więzi rodzinnych i rozwijanie zdrowych nawyków u najmłodszych.

Jeszcze w roku 2021 akcja obejmowała tylko polskich pracowników Pepco, a w 4. edycji Better Move uczestniczyło niemal 600 pracowników Pepco z kilkunastu europejskich państw, a także pracownicy Pepco Global Sourcing (PGS), pokonując w sumie ponad 180 tysięcy kilometrów i ograniczając przy tym emisję ok. 973 kg CO2. Zebrane kilometry zostały zamienione na kwotę 30 tysięcy euro i przekazane 5 europejskim organizacjom charytatywnym.

5 krajów, 5 wyjątkowych inicjatyw

Fundusze zebrane podczas tegorocznej edycji Better Move zostały podzielone między 5 wyjątkowych projektów wspierających dzieci w różnych krajach – Polsce, Litwie, Łotwie, Rumunii oraz we Włoszech.

W Polsce, dzięki zebranym środkom, 85 dzieci z małych miejscowości zagrożonych wykluczeniem wzięło udział w warsztatach siatkówki plażowej pod okiem zawodowych trenerów. Zajęcia zostały zorganizowane 6 sierpnia przez Fundację Memoriału Arkadiusza Gołasia w profesjonalnym obiekcie sportowym – na boiskach Beach Volleyball Academy w Poznaniu.

Pepco

– Wykluczenie sportowe to poważny problem, który szczególnie dotyka dzieci z małych miejscowości i wsi. Dlatego dla nas, jako fundacji, niezwykle ważne jest, aby każde dziecko miało dostęp do sportu i mogło rozwijać swoje pasje w bezpiecznym i profesjonalnym środowisku. Z radością obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony najmłodszych. W warsztatach siatkówki plażowej „Better Move, Better Lives” uczestniczyło 85 dzieci w wieku szkolnym, w tym około 40 z świetlic środowiskowych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci z rejonu Obornik oraz dzieci z mniejszych miejscowości powiatu poznańskiego. W ramach zajęć najmłodsi mieli okazję zdobywać wiedzę praktyczną i teoretyczną pod okiem doświadczonych trenerów akademii: Proskos i IUKS Jedynka Poznań, m.in. Julii Gierczyńskiej, Wicemistrzyni Europy do lat 20 czy Tomasza Jaroszczaka, zdobywcy 2. miejsca w Pucharze Polski. To wyjątkowe wydarzenie powstało z inicjatywy i dzięki wsparciu Pepco. Razem możemy nie tylko promować zdrowy styl życia wśród młodych ludzi, ale też oderwać ich od smartfonów i zaproponować alternatywny sposób spędzania wolnego czasu – podkreśla Jacek Kubiak, Prezes Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia.

Oprócz polskiej Fundacji Memoriału Arkadiusza Gołasia, darowizna została przekazana na rzecz letniego obozu organizowanego przez fundację Sport Senza Frontiere we Włoszech, gdzie 30 dzieci z ubogich dzielnic Mediolanu, Rzymu i Neapolu ma szansę aktywnie spędzać czas i rozwijać swoje umiejętności. W Rumunii środki przekazano stowarzyszeniu Ana i Copii na rzecz 50 dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. Dzięki sfinansowaniu uczestnictwa w zajęciach rekreacyjnych, sportowych i kulturalnych, dzieci kreatywnie spędzają wolny czas podczas letnich wakacji. Wsparcie otrzymały także dzieci z Łotwy, które w dniach 10-11 sierpnia w Warszawie wzięły udział w 9. Pucharze Świata Dzieci z Domów Dziecka „Hope for Mundial” oraz 100 dzieci z kryzysowego centrum SOS Wiosek Dziecięcych zlokalizowanego na Litwie. Dzięki przekazanym środkom dzieci cieszą się odnowionym placem zabaw, który zapewni bezpieczne i aktywne środowisko do zabawy.

Better Move pędzi z pomocą

Inicjatywa Better Move rozpoczęła się w 2021 roku i od tego czasu zyskuje coraz większy zasięg. W pierwszej edycji pokonano 45 tysięcy kilometrów, które zamieniono na 15 tysięcy złotych przekazanych dzieciom z domów dziecka w Gnieźnie. W 2022 roku 10 tysięcy euro powędrowało na rzecz pochodzących z Ukrainy młodych podopiecznych Fundacji Save the Children. Z kolei w 2023 roku pokonane kilometry zostały zamienione na 25 tysięcy euro, które sfinansowały aktywne wakacje dla dzieci z Save the Children na Litwie oraz harcerzy z Rumunii.

— Jednym z kluczowych celów, które stawiamy sobie jako firma, jest wspieranie dzieci w ich rozwoju i drodze do odkrywania pasji. Chętnie angażujemy się w wiele projektów edukacyjnych oraz tych, które zapewniają dzieciom z zagrożonych wykluczeniem społeczności możliwość aktywnego spędzania czasu. Wierzymy, że każde dziecko powinno mieć równe szanse na zabawę i naukę, a dzięki takim projektom jak Better Move realizujemy naszą misję angażując równocześnie pracowników, którzy konkurują, ścigając się między sobą w ramach krajów czy działów – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco.


Więcej newsów z branży TUTAJ.