Logo

Media & maszynyDruk Cyfrowy

Firmy technologiczne, które dążą do innowacyjności muszą pamiętać o środowisku i kompetencjach pracowników. Podsumowanie badań Canon Polska.

Dlaczego inwestowanie w kompetencje pracowników zwiększa bezpieczeństwo firmy? Skąd bierze się popularność zagadnień zrównoważonego rozwoju wśród przedsiębiorców? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w opiniach respondentów, którzy wzięli udział w badaniu firmy Canon realizowanym we współpracy z agencją badawczą K+ Research. Jego wynikami firma dzieli się od początku tego roku, teraz je podsumowuje.

W badaniu B2B Canon wzięli udział przedstawiciele dużych i średnich polskich firm: osoby odpowiedzialne za zaplecze IT i organizowanie pracy biurowej oraz dyrektorzy administracyjni. Opinie w nim wyrażone potwierdzają, że polscy menedżerowie coraz bardziej ufają cyfryzacji, uświadamiając sobie przy tym, jak istotne dla powodzenia transformacji cyfrowych jest stałe podnoszenie kompetencji pracowników. Ewolucja polskich biur przejawia się w coraz większej uwadze, jaką pracownicy obdarzają kwestie środowiskowe – nie pozostają one bez znaczenia dla decyzji o zakupie sprzętów biurowych, w tym rozwiązań do druku.

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur

Opinie respondentów wyrażone w badaniu wyraźnie pokazują, że nie ma od niej odwrotu, a digitalizacja zasobów i procesów w firmach z roku na rok nabiera rozpędu. W procesach cyfryzacji istotną rolę odgrywają technologie chmurowe. Największy odsetek respondentów – 43% wskazywał, że ich firma od dłuższego czasu używa „chmury” do przechowywania dokumentów lub zarządzania drukowaniem i skanowaniem. Jako powody, dla których firmy zdecydowały się na ich wprowadzenie, badani wskazują na realizację długoterminowej strategii cyfryzacji firmy, chęć podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w średnich firmach).

Canon

Implementacja nowych technologii nie może odbywać się w oderwaniu od kwestii kompetencji pracowników. Otwierając się coraz bardziej na najnowsze technologie polscy menedżerowie wspomagają pracowników w procesach transformacji cyfrowej. W średnich i dużych polskich firmach stawia się na programy szkoleniowe lub wsparcie techniczne dla pracowników korzystających w biurach z urządzeń drukujących – aż 61% badanych potwierdza tego rodzaju pomoc.

Canon

Kroczymy ścieżką zrównoważonego rozwoju

Klienci zwracają uwagę na zrównoważony rozwój i wybierają partnerów biznesowych, którzy dbają o otoczenie. Na pytanie o pierwsze skojarzenia z pojęciem zrównoważonego rozwoju, przeważająca liczba respondentów wskazała na odpowiedzialną produkcję. Waga przykładana do kwestii środowiskowych nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe. Aż 85% kupujących, niezależnie od wielkości firmy, podczas nabywaniu sprzętu zwraca uwagę na jego zrównoważone parametry oraz działania producenta w tym obszarze. Większość respondentów – 75% zwraca uwagę na ekonomiczność urządzeń, czyli niskie zużycie energii, atramentów/tonerów, deklarując jednocześnie otwartość na wprowadzanie do swojej floty sprzętu odnowionego – musi on jednak dawać pełną gwarancję bezpieczeństwa podczas użytkowania.

Canon

Innowacje, odwaga, wizjonerstwo

Przeprowadzone badanie B2B umożliwiły wgląd w trendy rynkowe i postawy klientów, pomagając realizować długoterminową strategię marki Canon. Opiera się ona na wyprzedzaniu oczekiwań klientów ze szczególnym akcentem kładzionym na kwestie bezpieczeństwa, łatwości obsługi systemów do druku i możliwości szybkiego dostosowania nowych rozwiązań do infrastruktury firmy. Dzięki temu Canon z sukcesem od 30 lat buduje silną pozycję na polskim rynku zaawansowanych technologii. Z twierdzeniem, że Canon to innowacyjna marka zgadza się 65% badanych, 63% z nich uważa, że jest marką odważną, a 60%, że jest wizjonerska (Top 2 Box odpowiedzi; T2B oznacza sposób podsumowania pozytywnych odpowiedzi na pytanie w ankiecie w skali Likerta – łączy dwie najwyższe odpowiedzi skali, tworząc jedną liczbę).

– To, że klienci dostrzegają w nas dążenie do innowacyjności, odwagę i wizjonerstwo jest efektem naszych wieloletnich starań, aby oferować firmom najlepsze produkty i usługi, które nie są wyłącznie odpowiedzią na bieżącą sytuację na rynku. Wartość naszych rozwiązań opiera się na tym, że obserwujemy rynek z szerszej perspektywy. Przejawem proaktywnego podejścia do klienta jest stałe wzbogacanie naszej oferty produktowej o jeszcze więcej aspektów zrównoważonego rozwoju we wszystkich segmentach. W tym roku obchodzimy 30-lecie działalności w Polsce, co jest świadectwem naszego zaangażowania i nieustannego dążenia do doskonałości. Jesteśmy dumni z osiągnięć firmy i z optymizmem patrzymy w przyszłość – komentuje Jaap van ’t Ooster, Managing Director Canon 4CE.


Więcej newsów z branży TUTAJ.