Logo

Marketing MIX

Konferencja IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu już w październiku!

Jaka będzie przyszłość influencer marketingu, którego globalna wartość jeszcze w tym roku ma osiągnąć wartość 24 mld dolarów[1]? Dlaczego to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku?  To tylko część zagadnień, nad którymi pochylą się eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu. Wydarzenie odbędzie się już 29.10.2024 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.

– „Nowe horyzonty influencer marketingu” to temat przewodni konferencji IAB HowTo, która skupi się na wyzwaniach związanych z dynamicznymi zmianami społecznymi i technologicznymi. Współpraca z influencerami wymaga coraz większej specjalizacji i odpowiedzialności. Eksperci, w tym przedstawiciele UOKiK, omówią, jak odpowiedzialnie wykorzystywać nowe trendy i technologie, budować trwałe relacje z konsumentami oraz unikać ryzykownych praktyk marketingowych. Konferencja skoncentruje się na przyszłych wyzwaniach i możliwościach, jakie rozwój influencer marketingu oferuje markom – powiedziała Justyna Oracz, Head of Communications w WE!RE Fantasy, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.

O czym i jak mówić do społeczności?

O ciemnej stronie internetu – praktykach dark patterns, fałszywych opiniach, nieoznaczaniu reklam, czyli jak nie zrobić sobie krzywdy, pracując z influencerem? Krótki poradnik UOKiK na ten temat przedstawi Małgorzata Cieloch, Dyrektorka Departamentu Komunikacji i Rzeczniczka Prasowa UOKiK w Bydgoszczy oraz Krzysztof Lehmann, Zastępca dyrektora, delegatura UOKiK w Bydgoszczy.

W dobie rozwoju AI oczy wszystkich zwrócone są w stronę wirtualnych influencerów – to oni będą zmieniać zasady gry. Jak marketerzy mogą korzystać z cyfrowych postaci, by tworzyć trwałe i autentyczne relacje z konsumentami, balansując pomiędzy technologią a ludzkim odczuciem? O tym w wystąpieniu Patryka Trzaski z Falou. Ekspansja cyfrowej rzeczywistości to także metaverse, nad którym w kontekście trendu gamingowego pochyli się Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly.

Walka o dobre treści to dziś walka o autentyczność, ale o tę nie łatwo w dobie ironizacji i memizacji contentu w social mediach. Jak mówić do współczesnych odbiorców, którzy po mistrzowsku czytają między wierszami? Najciekawsze case studies przedstawi Mateusz Górecki, WE!RE Fantasy.

Perspektywa influencera

Najgorętszy trend konsumpcji treści w internecie? Short videos, które w pogoni za viralem mogą przynieść wielką korzyść, albo wielką wtopę. Jak przekształcić virale i RTM’y w atrakcyjne treści komercyjne z poszanowaniem prawa autorskiego? O efekcie viralu opowiedzą eksperci ze Space Cat Industries – Justyna Zawadzka i Rafał Pogorzelski.

Jak z kolei lepiej zarządzać oczekiwaniami klienta? Co jest największym wyzwaniem na różnych etapach kampanii i jakie z tego płyną wnioski dla firm? Szansą na poznanie unikalnej perspektywy twórcy internetowego będzie wspólne wystąpienie twórcy i managera: „Między teorią a praktyką”, Jakuba “Coocharza” Przeździeckiego oraz Artura Nalepko, Head of Influencer Management w Rokmates.

O tym, czy możemy już ogłosić śmierć trendów, opowie Berenika Barczak Kilavuz, Senior Influencer Lead w VML. Z kolei o tym, czym różni się współpraca z influencerem od pracy z content creatorem, na podstawie działań z twórcami m.in. w projekcie TASTErzy wyjaśnią Karolina Jądrzyk, Influencer Marketing Manager oraz Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communications z Burda Media Polska. Jak skalować i uzupełniać działania z twórcami internetowymi, aby osiągać najlepsze wyniki i zyskiwać rozpoznawalność opowiedzą Monika Domańska, Senior Influencer Marketing Project Manager oraz Aleksandra Raczko, Senior Influencer Marketing Project Manager w Labcon. Wreszcie – jak zmieniają się oczekiwania klientów względem twórców i jacy twórcy mają większe szanse na sukces, opowie Olga Gralińska, Head of Influencer Marketing, Stor9.

Konferencja IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu będzie złożoną platformą dyskusji o najgorętszych zjawiskach, które już dziś wyznaczają nowe kierunki działań. W agendzie znalazło się aż 14 wystąpień wypełnionych konkretnymi rozwiązaniami, które już dzisiaj i w najbliższej przyszłości, pomogą w planowaniu działań z twórcami dla danej marki. Bilet na wydarzenie można zdobyć tutaj.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział oraz zniżki przy rejestracji na wydarzenie. DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.

[1] The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.


Więcej newsów z branż TUTAJ.