Akcja „Przymierz się do samobadania” potrwa przez cały październik, który jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi. Celem inicjatywy jest przekazanie kobietom niezbędnej wiedzy oraz praktycznych wskazówek, jak wykonać badania profilaktyczne, aby potwierdzić swój dobry stan zdrowia lub, w przypadku wykrycia zmiany, mieć możliwość szybkiej reakcji. Samobadanie, w połączeniu z innymi badaniami profilaktycznymi, jak mammografia co dwa lata u kobiet w wieku 45-74, wizyty u ginekologa, podczas których lekarz wykonuje badanie palpacyjne piersi, oraz USG piersi zalecone w razie potrzeby przez lekarza, zapewniają kompleksowe podejście do profilaktyki raka piersi.
W ramach kampanii w przymierzalniach sklepów H&M zostały umieszczone naklejki kierujące do instrukcji, jak krok po kroku przeprowadzić samobadanie oraz informacji na temat badań profilaktycznych, w tym mammografii i USG. W celu zapoznania się z materiałami wystarczy zeskanować kod QR z naklejki zlokalizowanej na lustrze. Informacje te można uzyskać również odwiedzając dedykowaną stronę.
– Cieszymy się, że po raz drugi ruszamy z akcją edukacyjną „Przymierz się do samobadania” we współpracy z marką H&M. Dzięki poprzedniej edycji kampanii temat profilaktyki stał się bardziej obecny w świadomości społecznej, jednak wciąż mamy wiele do zrobienia. Kontynuujemy działania, by dalej edukować i motywować kobiety do dbania o swoje zdrowie. Naszym celem jest zachęcenie Polek do wykonywania samobadania piersi każdego miesiąca, zwiększenie faktycznej zgłaszalności do lekarzy i efektywności działań profilaktycznych. Nie bójcie się badań! Większość wykrytych zmian (80%) to zmiany łagodne a wcześnie wykryte — mogą być wyleczalne — przekonuje Magdalena Kardynał prezes Fundacji OmeaLife – Rak piersi nie ogranicza.
Działania w ramach kampanii są prowadzone na wielu płaszczyznach. We wszystkich sklepach stacjonarnych H&M w Polsce w przymierzalniach damskich i dziecięcych umieszczono naklejki z kodem QR. Po ich zeskanowaniu pojawia się instrukcja, jak wykonać samobadanie, zarówno w formie opisowej, jak i wideo. Również w tej edycji akcja jest promowana wśród użytkowniczek programu lojalnościowego Hello H&M Member. Aby zwiększyć świadomość Polek na temat znaczenia samobadania, organizatorzy zdecydowali się również na wyświetlanie spotu z instrukcją wykonania badania piersi w wybranych kinach studyjnych. Wielokanałowy przekaz ma na celu poinformowanie kobiet o znaczeniu samobadania, które jest prostym w wykonaniu, ale kluczowym elementem profilaktyki zdrowotnej.
– Jako marka H&M często angażujemy się w ważne społecznie tematy, dzięki temu jesteśmy jeszcze bliżej naszych klientów i klientek na całym świecie. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy udostępnić nasze damskie i dziecięce przymierzalnie we wszystkich sklepach stacjonarnych H&M w Polsce. Dzięki temu informacje na temat tak ważnej kampanii dotrą do wielu kobiet w różnym wieku. Ponownie zdecydowaliśmy się na promowanie przekazu związanego z samobadaniem piersi wśród użytkowniczek naszego programu lojalnościowego Hello H&M Member. W ten sposób możemy zwiększyć zasięg, potencjalnie docierając do milionów naszych klientek. Zgodnie z hasłem kampanii “Przymierz się do samobadania”, warto znaleźć czas nie tylko na wybór nowej garderoby, ale przede wszystkim na troskę o siebie – podkreśla Daria Kaczmarek z Działu Komunikacji H&M Polska.
Za kwestie merytoryczne akcji odpowiadają organizatorzy Kampanii Wylecz raka piersi HER2+ – Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Fundacja OmeaLife – Rak piersi nie ogranicza, Federacja Stowarzyszeń Amazonki, Rak’n’Roll oraz Ruch Onkologiczny PARS (Polskie Amazonki Ruch Społeczny), a także partner merytoryczny Kampanii – Roche Polska. Marka H&M odpowiedzialna jest za udostępnienie przestrzeni w damskich i dziecięcych przymierzalniach w sklepach stacjonarnych H&M w Polsce, umieszczenie w widocznych miejscach naklejek komunikujących akcję i wsparcie komunikacji. Działania koordynuje i komunikuje agencja Good One PR.
Więcej o akcji znajduje się na dedykowanej stronie.
Więcej newsów z branży TUTAJ.