Marketing MIX 3. Festiwal Plakatu Reklamowego Barbakan 2008.

3. Festiwal Plakatu Reklamowego Barbakan 2008.

88
0

24 kwietnia 2008 roku inauguracja trzeciej edycji Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie. Impreza pod nazwą Barbakan 2008 potrwa do 18 maja. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, która jest pomysłodawcą i głównym organizatorem Festiwalu, postanowiła tym razem przybliżyć szerszej publiczności dokonania branży na polu reklamy społecznej. Na krakowskich Plantach zobaczymy najlepsze plakaty, zaangażowane w ostatnich dziesięciu latach we wspieranie różnych akcji społecznych
i charytatywnych.

Głównym wydarzeniem Festiwalu będzie oczywiście konkurs na projekt plakatu szerokoformatowego. Jego temat związany jest z trwającą w mediach od 2006 roku kampanią społeczną promującą trzeźwość pod nazwą „Prowadzę – jestem trzeźwy”, której pomysłodawcami są Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz firma Business Consulting. Zadaniem uczestników będzie zaproponowanie plakatu, który ma tworzyć pozytywną atmosferę wokół idei bycia trzeźwym oraz zachęcać kierowców i pasażerów do odważnego promowania trzeźwości w swoim otoczeniu. Ma budować modę na trzeźwy, zdrowy styl życia, rozsądne, praktyczne działanie, realną ocenę sytuacji, stanowczość i konsekwencję. Szczegóły konkursu, do którego zaproszeni zostaną tak profesjonalni graficy, jak i studenci oraz absolwenci wyższych szkół plastycznych, ogłoszone zostaną podczas Targów Outdoor&Media Expo, które odbędą się w Warszawie, w dniach od 23 do 25 stycznia. Wybrane w pierwszym etapie przez jedenastoosobowe jury konkursu projekty plakatów (około stu sztuk), pokazane zostaną na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie.

Obok wspomnianych już wystaw zobaczyć będzie można również inne, w tym między innymi wystawy: plakatów muzealnych (Wojewódzka Biblioteka Publiczna) oraz ekslibrisów przybliżających motywy krakowskie i krakowian (Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły). Planowane są również wystawy towarzyszące, które przygotowane zostaną we współpracy z Romanem Kalarusem, profesorem Pracowni Działań Wizualnych w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz z tygodnikiem „Wprost”. Prezentowane będą w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej oraz w Pawilonie Wyspiańskiego.

Tygodnik „Wprost” będzie tradycyjnie animatorem panelu dyskusyjnego w Klubie pod Jaszczurami. Dyskusja koncentrować się będzie oczywiście wokół potrzeby wspomagania akcji społecznych przez rynek reklamowy. Czy jest potrzebna i niezbędna, czy też stanowi jedynie swoiste odkupienie za działania komercyjne? W tym kontekście interesującą będzie konferencja poświęcona kreacji plakatów społecznych. W sali Fontany Muzeum Historycznego Krakowa przy Rynku Głównym zgromadzą się najwybitniejsi polscy twórcy oraz kreatorzy reklamy, a także przedstawiciele instytucji prowadzących działania prospołeczne i charytatywne. Obie imprezy odbędą się 8 maja, podczas dnia galowego Festiwalu.

Wieczór galowy połączony będzie z wręczeniem nagród w konkursie festiwalowym. Fundatorem nagród dla laureatów i wyróżnionych jest Best Media, wydawca magazynu „Outdoor Media”.

W drugim tygodniu majowym czekają nas również prezentacje przygotowane przez firmy reklamy zewnętrznej, członków Izby. Zaplanowano je w centralnych punktach Krakowa. Podobnie, jak impreza dla najmłodszych w ramach akcji „Pij mleko – będziesz wielki”, prowadzona od kilku lat przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce.

Organizatorem Festiwalu Plakatu Reklamowego jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
we współpracy z Biurem Reklamy i Plakatowania „Koneser”, Muzeum Historycznym Krakowa, Wojewódzką Biblioteką Publiczną oraz Państwową Wyższą Szkołą Teatralną, pod patronatem Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego. Głównym sponsorem Festiwalu jest miesięcznik „Machina”, a wśród patronów medialnych znajduje się także „Outdoor Media”.

Podobnie do dwóch poprzednich edycji Festiwalu, autorem plakatu festiwalowego jest znany artysta grafik Andrzej Pągowski. Opracowaniem graficznym materiałów festiwalowych zajmuje się Magda Błażków z agencji reklamowej „kreacja-pro”. Aranżację wystawy w Barbakanie przygotowuje krakowska plastyczka Marzena Koperska.

Szczegóły dotyczące 3. Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008 oraz regulamin konkursu festiwalowego już od 25 stycznia na stronie internetowej Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej: www.igrz.org.pl