– Jesteśmy jednym z dwóch liderów na rynku trójmiejskiej reklamy wielkoformatowej, a większość liczących się firm z Pomorza jest naszymi klientami – mówi Artur Bogoryja-Zakrzewski, Prezes firmy Reklama Pomorska.
Marzena Ziarkowska: Jak wygląda obecnie sytuacja na trójmiejskim rynku reklamy wielkoformatowej?
Artur Bogoryja-Zakrzewski: Podział rynku pod względem ilości powierzchni wielko-formatowych od roku utrzymuje się na tym samym poziomie. Dzieje się tak, ze względu na duże ograniczenie nowych możliwości lokalizacyjnych. Nasza konsekwentna polityka rozwoju i realizacji strategii marketingowej w tych warunkach sprawiła, że udało nam się uzyskać pozycję jednego z dwóch liderów na trójmiejskim rynku wielkoformatowym. Nie zmieniło się również nic pod względem postrzegania przez klientów poszczególnych miast. I tak zdecydowanym liderem pozostaje Gdańsk, aczkolwiek środek ciężkości inwestycji reklamowych, został rozłożony pomiędzy Centrum a Wrzeszczem, gdzie powstało największe i najbardziej prestiżowe Centrum Handlowe Galeria Bałtycka. Nadal naszym zdaniem niedoceniana jest Gdynia, która na pewno gospodarczo dorównuje Gdańskowi, a wciąż drzemie tam ogromny potencjał komunikacyjny. Co do Sopotu to niezmiennym powodzeniem cieszą się lokalizacje
MZ: Czy Trójmiasto ze względu na swoją strukturę, to specyficzny rynek?
A B-Z: Każdy rynek regionalny ma swoją specyfikę, zdeterminowaną zarówno przez
podejście władz do tematu wielkiego formatu, jak i specyfiki zabudowy. W tej ostatniej kwestii mam tu na myśli zdefiniowane strefy zabytków, dopuszczalną wysokość zabudowy oraz jej gęstość. Wszystko to powoduje, konieczność indywidualnego podejścia. Jeżeli miałbym rozpatrywać wszystkie te czynniki mogę powiedzieć, że w przypadku Reklamy Pomorskiej zrozumienie tematu i możliwości wynikających z korzyści niesionych jest bardzo dobre, choć jeszcze dużo pracy przed nami.
MZ: Od kiedy Reklama Pomorska funkcjonuje w branży reklamowej?
A B-Z: Reklama Pomorska (RP), powstała w 2005, choć moje osobiste doświadczenie nabyłem pracując jako przedstawiciel regionalny Clear Channel. Natomiast koledzy z B.P.Media, budowali podwaliny swojej firmy już w 1992 roku, czyli praktycznie na początku kształtowania się rynku reklamy zewnętrznej i wielkoformatowej w Polsce.
Firma powstała w Gdańsku i tam też jest jej siedziba. Warto jednak zaznaczyć, że zasięg naszego oddziaływania jest ogólnopolski. Wynika to z faktu, że Reklama Pomorska jest częścią Grupy, w skład której wchodzi oprócz RP również B.P. Media ze Szczecina z biurem handlowym w Warszawie i Reklama Wielkopolska z siedzibą w Poznaniu i przedstawicielstwem na Górnym Śląsku. Taka struktura wpływa na mobilność i elastyczność. Szybkie działanie, kilkaset własnych lokalizacji i ogromna baza danych tworzy jedną z największych ofert na rynku. Nasze wyniki mówią same za siebie i świadczą, że już dawno złapaliśmy wiatr w żagle.
Od początku założeniem Reklamy Pomorskiej był rozwój wielkiego formatu na terenie północno-wschodniej Polski. Dziś, z perspektywy trzech lat mogę powiedzieć, że wytyczony cel został zrealizowany w stu procentach, choć łatwo nie było. Obecnie bazujemy na doświadczeniach firm wchodzących w skład całej Grupy. Oprócz wielkiego formatu, zajmujemy się także przygotowaniem wydarzeń specjalnych w oparciu o reklamę zewnętrzną. Tworzymy również systemy tablic, a także lokalizacji kierunkowych i produktowych.
MZ: Jacy są najważniejsi klienci Reklamy Pomorskiej w Trójmieście?
A B-Z: Nie chcielibyśmy nikogo wyróżniać ani urazić, dlatego powiem krótko. Większość liczących się firm z Pomorza jest naszymi klientami.
MZ: Jeżeli ktoś chciałby zareklamować się w Trójmieście, jakie lokalizacje Pańska firma rekomendowałaby?
A B-Z: Rekomendacja zależy od klienta ponieważ jest wiele czynników, które trzeba brać pod uwagę. Jednakże na dziś, TOPowym miejscem w Gdańsku są okolice Galerii Bałtyckiej. W Sopocie, aby dostać się do centrum należy przejechać przez ulicę Niepodległości, a w Gdyni na pewno takim miejscem jest Dworzec PKP oraz ciąg ulic Świętojańska i Morskiej. Oczywiście we wszystkich wymienionych lokalizacjach, mamy swoje nośniki.
MZ: Jakie nośniki w swoim portfolio Reklama Pomorska może zaoferować marketerom?
A B-Z: Na pewno wielki format – od 30m2 aż do 250m2. Warto dodać, że są to nie tylko siatki, ale też nośniki systemowe typu megaboard (12 x 4m). Poza tym lokalizacje pod billboardy, a także same billboardy.
Dziękuję za rozmowę.