Logo

Marketing MIX

Samorządy na podium

21 września odbyła się uroczystość wręczenia Złotych Formatów tym spośród miast i regionów, które promują się najlepiej. Pierwsze miejsca w pięciu kategoriach zajęły cztery województwa: łódzkie, małopolskie, pomorskie i warmińsko-mazurskie oraz jedno miasto – Kraków. Każdy spośród zwycięzców Konkursu, obok tytułu Złotego Formatu, otrzymał ogólnopolską outdoorową kampanię reklamową oraz kampanię na nowoczesnych nośnikach Infoscreen w warszawskim metrze o łącznej wartości 100 tys. zł. brutto. Fundatorem nagród jest Grupa Ströer, organizator i mecenas Konkursu.

Będący częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów Konkurs Złote Formaty już po raz piąty wyłonił najlepsze projekty służące promocji miast i regionów. Do I etapu Konkursu miasta i regiony zgłosiły 157 projektów promocyjnych, spośród których do finału Jury zakwalifikowało 33. W finale najlepszy okazał się Kraków oraz województwa łódzkie, warmińsko-mazurskie, małopolskie i pomorskie. Najbardziej prestiżowa nagroda, Grand Prix Festiwalu, przyznawana za działalność promocyjną na przestrzeni ostatnich 2 lat, trafiła w ręce przedstawicieli województwa warmińsko-mazurskiego za projekt „Mazury Cud Natury”. Za najlepsze wydawnictwo promocyjne Jury uznało serię wydaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, w której skład weszły następujące publikacje: „Małopolska. Zakupy z tradycją”, „Małopolska. Inspirowane tradycją” oraz „Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje”. Doceniona została również stolica Małopolski. Na podium stanęli przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa odbierając nagrodę za kampanię „Gołębie  kręcą Kraków”, przyznaną w kategorii Kampania Reklamowa. Bezkonkurencyjny w kategorii Kampania Public Relations /on-line Public Relations  okazał się Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który przygotował kampanię „Czas na Bałtyk”. W kategorii Event Jury doceniło Urząd Marszałkowski w Łodzi za „Kolory Polski. Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej”.

„Co łączy nagodzone w tym roku projekty? To nowoczesny sposób mówienia o rzeczach zakorzenionych
w naszej tradycji i kulturze. Wszyscy kochają Kraków, Mazury i polskie morze, wielką sztuką jest więc stworzenie kampanii, wydarzeń czy wydawnictw pokazujących nowe, świeże oblicze tych miejsc. Zwycięskim samorządom udało się to znakomicie. Cieszę się niezmiernie, że coraz więcej urzędów realizuje tak dobre koncepcje promocyjne, a samą promocję traktują jako drogę do osiągnięcia długofalowych, strategicznych celów.” – powiedział Janusz Malinowski, Vice Chairman of the Supervisory Board, Grupa Ströer w Polsce, jeden z jurorów Konkursu.