Logo

Marketing MIX

Rynek reklamowy wzrósł o 4,3%

Po III kwartałach br. szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 5 mld 344 mln zł – wynika z najnowszego raportu Starlinka. Wydatki reklamowe wzrosły o 4,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.Jest to najniższa zanotowana dynamika w ostatnich latach z wyłączeniem kryzysowego 2009 roku.

Dynamikę zanotowały takie media jak: internet, radio, reklama kinowa oraz telewizja. Internet po raz kolejny odnotował największy wzrost wydatków reklamowych (+22,1%), głównie za sprawą wydatków na reklamę w wyszukiwarkach (wzrost o 28%).Kolejnym medium pod względem dynamiki wydatków reklamowych jest radio, gdzie wzrost wyniósł 8,5%, głównie za sprawą znaczącego zwiększenia wydatków w trzecim kwartale (+14,8%). Wydatki reklamowe w kinach wzrosły o 3,9%. Jest to zasługa wysokiej dynamiki w drugim kwartale 2011 roku (+18,5%).

Podobnie jak w poprzednim roku spadki zanotowały: dzienniki, reklama zewnętrzna oraz magazyny.