W dniach 21-24 maja 2013 odbędzie się kolejna edycja targów POLIGRAFIA 2013. Po dwóch latach przerwy wystawa będzie doskonałą okazją by spojrzeć na zmiany, które dokonały się przez ten czas na rynku. Zaplanowane na przyszły rok Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA to największa w Polsce prezentacja nowoczesnych technologii w tej dziedzinie. Eksponowana na targach bogata oferta wystawców, w której znaleźć można dużo nowych produktów i rozwiązań technologicznych, przyciąga na targi tysiące profesjonalnych zwiedzających, zawodowo związanych z branżą poligraficzną.
Rzut oka na targi POLIGRAFIA 2011
Ubiegłoroczna edycja pokazała, że przedstawiciele branży widzą w poznańskim spotkaniu duży potencjał. Już na pierwszy rzut oka można było zauważyć obecność liderów rynku i renomowanych marek. W targowych halach oprócz polskiego i angielskiego można było usłyszeć języki angielski, włoski, niemiecki czy hiszpański. Zagraniczne firmy z 27 krajów świata stanowiły 30% wszystkich wystawców.
Co nowego przyniesie rok 2013?
Targi to nie od dzisiaj niezwykle istotna platforma komunikacji zewnętrznej firmy. W przypadku branży poligraficznej, gdzie eksponatami są maszyny drukarskie, targi mają szczególny wymiar promocyjny, ponieważ umożliwiają dużej liczbie osób obejrzenie oferty z bliska. Takiej zalety nie ma żadne inne narzędzie marketingowe.
Przyszłoroczna ekspozycja zlokalizowana zostanie w dwóch pawilonach 5 i 6A Międzynarodowych Targów Poznańskich. Komfort zwiedzania i rozmów na stoiskach targowych zapewni jasny i przejrzysty podział ekspozycji na salony tematyczne: Premedia, Printing, Digital Printing, Post Press and Visual Communication. Nowością będzie powołanie Rady Targów złożonych z przedstawicieli kluczowych firm biorących udział w targach. Planujemy również spotkania z wystawcami i zwiedzającymi w pięciu regionach Polski, których celem będzie analiza sytuacji rynkowej oraz trendów technologicznych, jakie zostaną zaprezentowane podczas targów – zdradza Piotr Kamiński, dyrektor projektu.
Nowy Złoty Medal
W przyszłym roku podczas targów obowiązywać będzie nowa formuła Konkursu o Złoty Medal MTP. Wiąże się ona nie tylko z odświeżonym wizerunkiem medalu, ale przede wszystkim z całym pakietem unikatowych korzyści, na które liczyć mogą laureaci konkursu. Podstawową innowacją jest znacznie wcześniejszy termin wyłaniania laureatów. Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem znana będzie już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Laureat Złotego Medalu otrzyma Pakiet medalisty – komplet materiałów promocyjnych, które wystawca będzie mógł użyć w kampanii promocyjnej. Gwarantem jakości będzie renomowane jury, w skład którego wchodzić będą eksperci z branży.