NEC Display Solutions oficjalnie wprowadza na rynek FieldAnalyst, oprogramowanie biometryczne dla Digital Signage, automatycznie rozpoznające za pomocą kamer wiek, płeć, czas spojrzenia oraz dystans obserwatora od nośnika Digital Signage.
FieldAnalyst może automatycznie analizować parametry biometryczne w czasie rzeczywistym, oceniając liczbę klientów, ich płeć i grupę wiekową oraz ich sposób poruszania się po sklepie (wybór wejść, alejek, wyjść). Dzięki temu możliwe jest prowadzenie różnych analiz marketingowych, które uprzednio wymagały działań manualnych, włącznie z analizą widowni w czasie rzeczywistym i efektywności reklamy. Dostępne są dwie wersje FieldAnalyst: Gate, wyspecjalizowana wyłącznie do zliczania liczby przechodzących osób oraz Signage, bardziej zaawansowana, z dostępem do dodatkowych analiz z przeznaczeniem do zastosowania w kampaniach Digital Signage.
FieldAnalyst wykorzystuje dane biometryczne do dostarczania anonimowych analiz wideo. Wyniki tych analiz zapisywane są w formacie numerycznym i można je od razu wykorzystać, przykładowo do zmiany wyświetlanego kontentu, tak aby jak najlepiej dopasować go do odbiorców oraz do raportowania w czasie rzeczywistym. Dane przydatne są również do późniejszych statystyk i raportów. Analizowana jest także odległość od ekranu i czas, przez jaki odbiorca patrzy w kierunku kamery, dzięki czemu można ocenić jego zainteresowanie i zaangażowanie. Dla łatwiejszej integracji FieldAnalyst z systemami Digital Signage i aplikacjami interaktywnymi pod koniec roku NEC Display Solutions wprowadzi na rynek oprogramowanie middleware Leafengine, które upraszcza integrację dużej liczby sensorów i rozwiązań softwarowych poprzez jeden standaryzowany interfejs.
NEC FieldAnalyst pomaga reklamodawcom i właścicielom sieci w analizie efektywności kampanii i w efekcie w zwiększeniu generowanych przychodów. Poprzez dostarczenie istotnych informacji, właściciel sieci lub administrator może ocenić, jaki rodzaj kontentu jest najlepszy o danej porze dnia, czy przechodnie rzeczywiście patrzą na nośnik Digital Signage, jaka liczba osób wchodzi do sklepu i do jakich przedziałów wiekowych należą.
Dokładność systemu jest porównywalna do oceny ludzkiej, ale działanie jest szybsze i bardziej spójne. Ponadto FieldAnalyst spełnia wszystkie wymogi prawne, ponieważ żadne obrazy nie są zapisywane, przechowywane są tylko anonimowe dane liczbowe.
“Firmy wydają na reklamę olbrzymie ilości pieniędzy, ale trudno określić, czy przekaz jest oglądany i czy jest optymalny dla danej grupy odbiorców” – powiedział Thorsten Wilm, Manager Product Management Solutions w NEC Display Solutions Europe.
“Dzięki FieldAnalyst możemy dostarczyć cyfrowe narzędzie do mierzenia efektywności kampanii Digital Signage. Dla branży DOOH anonimowa analiza wideo stanie się standardem pomiaru skuteczności działać prowadzonych za pomocą instalacji Digital Signage. Dane z raportów FieldAnalyst można porównywać z informacjami z systemu sprzedażowego, co pomoże ocenić liczbę osób, które były w miejscu sprzedaży i nie dokonały zakupów. Taka wiedza pozwoli na dostosowanie strategii marketingowych odpowiednio do zachowań klientów”.
Oprogramowanie NEC FieldAnalyst w wersjach Signage i Gate będzie dostępne w listopadzie br. W celu obejrzenia demonstracji należy skontaktować się z polskim Przedstawicielstwem NEC Display Solutions.