Logo

Event MIX

Jak promuje się Poznań? Druga edycja gry Check-in Poznań

337 osób wzięło udział w drugiej edycji gry Check-in Poznań. W tym roku turyści i mieszkańcy za pomocą aplikacji Foursquare mogli zostawić swój ślad w ponad 160 miejscach, biorących udział w akcji „Poznań za Pół Ceny”.

Pamiątkową koszulkę od Miasta Poznania z akcji Swarm na Starym Rynku odebrało 312 osób – prawie dwa razy więcej niż w ubiegłym roku.  

Celem zabawy było „meldowanie się” (z ang. check-in) w miejscach biorących udział w akcji „Poznań za pół ceny” przy użyciu aplikacji mobilnej Foursquare. Każdy „check-in” był premiowany punktami, a suma punktów zdobytych przez uczestników w dniach 3 i 4 maja decydowała o ostatecznym zwycięstwie w zabawie. Do gry można było bezpłatnie dołączyć na stronie www.check-in.poznan.pl. Na profilu miasta w serwisie Foursquare dla uczestników zabawy została przygotowana specjalnie na tę okazję lista zawierająca 164 lokalizacje partnerów, biorących udział w akcji. Stanowi ona obecnie drugą najpopularniejszą listę w Polsce.

W sumie w trakcie gry dokonano 2696 check-inów, a uczestnicy zebrali blisko 30 tys. punktów. Kulminacyjnym punktem zabawy był „Swarm na Starym Rynku”. Tłumny check-in na płycie Starego Rynku z udziałem 312 osób zakończył się zdobyciem Super Swarm Badge i pobiciem zeszłorocznego rekordu. Wszyscy, którzy wykonali check-ina na Starym Rynku w sobotę w godzinach wieczornych, otrzymali tzw. Special czyli pamiątkową nagrodę od Miasta Poznań w postaci unikatowej koszulki z logo „Check-in Poznań”.

– Cieszymy się, że zaproponowana przez nas zabawa z roku na rok spotyka się z coraz większą popularnością – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania. – Wiemy, że jest spora grupa osób, dla których permanentna interakcja online jest codziennością, a poszukiwanie i wymiana informacji w sieci jest instynktownym nawykiem, dlatego coraz częściej włączamy do swojej strategii komunikacji o miejskich wydarzeniach media społecznościowe. Robimy to z determinacją, a zdobyte doświadczenie pozwala nam w ten sposób budować silną pozycję Poznania wśród liderów marketingu w Polsce – dodaje.