Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Gadżety medyczne

Branża medyczna i farmaceutyczna, pomimo obwarowania restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi upominków reklamowych, przoduje w kwestii ich użytkowania. Ogromne portoflio gadżetów, szerokie możliwości wykorzystania oraz różnorodna grupa odbiorców to duże pole do popisu dla producentów upominków.

Spectrum wyboru

Gadżety medyczne to grupa artykułów promocyjnych skierowana do szerokiej grupy zawodowej jaką są lekarze, farmaceuci, pielęgniarki, ale także wykładowcy i studenci kursów medycznych, ratownicy i inne osoby mniej lub bardziej związane z branżą medyczną. -Gadżety medyczne pojawiają się podczas każdej wizyty przedstawicieli handlowych w gabinetach, wszystkich spotkań promocyjnych, zjazdów, konferencji, kongresów naukowych lub są dołączane do wysyłanych próbek – mówi Karolina Wojtczak z firmy AXPOL Trading.

Produkty te mają wspierać pracę osób zawodowo związanych z medycyną, niosąc ze sobą jednocześnie subtelny przekaz reklamowy. – Produkty codziennego użytku w branży medycznej powinny być przede wszystkim poręczne czyli lekkie i filigranowe, tak by łatwo można było się z nimi przemieszczać. Najlepiej, gdyby agregowały kilka funkcji i zastosowań, pożądaną cechą artykułu jest także przejęcie pewnej części obowiązków za lekarzy oraz wygoda jego użytkowania, tak jak w pryzypadku pudełka na tabletki z budzikiem czy z przegrodami i nożykiem do ich przecinania – mówi Monika Popiela, Marketing Manager firmy Easy Gifts.

Wśród praktycznych gadżetów codziennego użytku, Paulina Małyska, marketing manager firmy Capira, wymienia chusteczki higieniczne oraz rękawiczki w pudełkach kartonowych, różnego rodzaju chusteczki odświeżające, notatniki w twardych oprawach czy mydła w płynie. Są to niezobowiązujące upominki, które jednocześnie na pewno znajdą zastosowanie w codziennej pracy farmaceuty czy lekarza. – Doskonały przykład często wybieranego gadżetu medycznego dla lekarza stanowi eleganckie etui na recepty wykonane z wysokiej jakości skóry ze specjalnie przystosowanym miejscem na recepty, przybory piśmienne oraz karty/wizytówki – mówi Karolina Wojtczak. Nieustającym zainteresowaniem cieszą się także apteczki, notesy, lekarskie latarki diagnostyczne w kształcie długopisu oraz elektroniczne termometry. – Na uwagę zasługuje również wyjątkowo praktyczna, coraz bardziej popularna maska do resuscytacji w małej sakiewce z brelokiem, dzięki czemu można ją przyczepić do kluczy i mieć zawsze przy sobie. Firmy produkujące leki i akcesoria dla najmłodszych wybierają maskotki pluszowe, które w najmilszy sposób niosą przekaz reklamowy – dodaje Karolina Wojtczak.

Prezent masowy czy indywidualny?

W branży medycznej popularnością cieszą się zarówno produkty masowe, jak i upominki indywidualne. – Wybór gadżetu zależy od rodzaju działań marketingowych, na które zdecydowała się dana firma. Przy nastawieniu na szeroką skalę oddziaływania najlepiej sprawdzają się antystresy i uchwyty do notatek w kształcie lekarza czy pielęgniarki, długopisy przypominające strzykawkę lub pastę do zębów, pojemniki na tabletki, masażery do ciała, plastry w pudełku czy notesy – wymienia Karolina Wojtczak. Prezenty masowe cieszą się największą popularnością ze względu na cenę i szerokie spectrum zastosowania. – W przypadku produktów bardziej spersonalizowanych wyróżniane są wysokiej jakości upominki, które wspomagają codzienną pracę lekarzy, m.in. eleganckie skórzane etui na recepty, teczki konferencyjne czy apteczki – dodaje Karolina Wojtczak.

Jedną z personalizowanych propozycji dedykowanych dla branży medycznej w ofercie firmy Capira jest pad4pen, praktyczny notes w nowoczesnej formie. – Pad4pen to podkład na biurko z możliwością całkowitej personalizacji. Począwszy od najważniejszego elementu, jakim jest uchwyt przytrzymujący kartki, który oferujemy w dowolnie wymyślonym kształcie, po pełnokolorowy, obustronny zadruk firmowy na oprawie oraz notatniku, jak możliwość doboru długopisu do kompletu. Swoją ciekawą formą skupia uwagę, pozostając przy tym użytecznym i przydatnym w pracy lekarza bądź farmaceuty narzędziem – tłumaczy Paulina Małyska.

[galeria=”1″]

Funkcjonalność

Produkt dla wymagającej branży medycznej powinien cechować się doskonałą jakością i ciekawym designem. Jednocześnie musi być funkcjonalny i wygodny w codziennej pracy lekarza czy farmaceuty. – Najbardziej skutecznym narzędziem promocji są bez wątpienia gadżety dostosowane do potrzeb branży medycznej i pasujące do danego przesłania reklamowego. Przede wszystkim muszą być funkcjonalne i praktyczne, istotne jest, aby były często używane i pomagały w codziennej pracy lekarza, stale powiększając grupę odbiorców i świadomość marki. Bardzo ważna jest więc możliwość umieszczenia na każdym produkcie logotypu lub sloganu reklamowego. Kluczową kwestią jest również wysoka jakość materiału i wykonania, innowacyjność oraz przyciągający wzrok design, który staje się coraz ważniejszą cechą poszukiwaną w gadżetach reklamowych, także w branży medycznej – wyjaśnia Karolina Wojtczak.

Design i użyteczność to jednak nie wszystko. Na przestrzeni ostatnich lat zmianie uległy przepisy dotyczące wręczania upominków w tej branży i są aktualnie niezwykle restrykcyjne. – Artykuły reklamowe muszą spełniać szereg norm prawnych, aby mogły zostać użyte w kampanii promocyjnej. Najważniejszą z nich jest przestrzeganie limitu związanego z wartością dystrybuowanych gadżetów promocyjnych – mówi Karolina Wojtczak. Jednakże, mimo, iż dystrybucja produktów reklamowych wiąże się z licznymi ograniczeniami, popyt na nie nieustannie rośnie, a budżety reklamowe poświęcają znaczną część właśnie na gadżety.

Klucz do sukcesu to zatem użyteczność w połączeniu z ciekawym design’em i elastyczność, którą wymuszają obwarowania prawne. Mimo tych restrykcji katalogi są pełne propozycji dla przedstawicieli branży medycznej, która nieustannie szuka nowych produktów, innowacji i dobrej jakości.

Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, październik-grudzień 2014. Wersja online do pobrania TUTAJ.