Logo


Choć większość gadżetów to uniwersalne artykuły promocyjne, bez kłopotu znajdziemy takie, które naturalnie podarujemy kobiecie oraz te, które wolimy wręczyć mężczyźnie. Technologiczne nowinki, motoryzacyjne gadżety czy wielofunkcyjne narzędzia to tylko niektóre ciekawe propozycje skierowane właśnie dla męskiej grupy odbiorców.

Mężczyźni lubią gadżety. – Statystycznie gadżety cieszą się większą popularnością właśnie wśród mężczyzn, a w wielu przypadkach taki wyjątkowy przedmiot w pewnym stopniu personalizuje gust mężczyzny – wyjaśnia przedstawiciel Agencji 7Oranges. A wybór mamy naprawdę ogromny.

– Przedzierając się przez ogrom artykułów cieszących się mianem gadżetu, znajdziemy wśród nich bardzo popularne i możliwe do zdobycia w przeciągu życia przeciętnego śmiertelnika płci męskiej jak: smartfony, tablety, zapalniczki, latarki, kubki, krawaty, koszulki, scyzoryki, kurtki, alkohole czy rowery i motory, aż po sportowe samochody i samoloty, które dla większości pozostaną obiektem westchnień i marzeń – wymienia Jacek Kozłowski z firmy Guapa Produkcja.

Chociaż sportowe samochody czy samoloty to gadżety naprawdę z wysokiej półki, to pozostała część ekskluzywnych propozycji jest jak najbardziej dostępna w bieżącej ofercie agencji reklamowych. – Markowe produkty, które definiują nowoczesnego mężczyznę, to gadżety osobiste, podkreślające wyrafinowany styl, wyjątkowość, oryginalność i jego status. Są to zegarki marek Atlantic, Rolex, Baume &Marcier czy Edox, skórzane portfele z systemem FRID blocker, paski z inicjałami czy ornamentyką wydrukowanymi w technologii 3D, długopisy z pendrivem, cygara czy ekskluzywne alkohole. To również walizki Titan, zestawy nowoczesnych akcesoriów elektronicznych, innowacyjne technologie ledowe, wielofunkcyjna biżuteria męska – np. bransoleta połączona z ładowarką – wymienia Joanna Warkocka z agencji BTL Forms, podkreślając, że dzisiaj trudno sklasyfikować współczesnego mężczyznę, którego charakteryzują różne postawy, a każda z nich determinuje specyficzną grupę gadżetów, charakteryzujących ich właściciela. Odmienny typ gadżetów preferują zwolennicy prostych form autoprezentacji. – Do tego nurtu można zaliczyć niemainstreamowy, hipsterski, wyrazisty styl niezależności wobec głównego nurtu, eksponowany np. przez eco gadżety, sarkastyczne teksty na torbach, koszulkach, eklektyczną, ekstrawagancką odzież, multikolorowe plecaki, skarpetki czy oldschoolowe zegarki – tłumaczy Joanna Warkocka.

Widać więc, że nie ma uniwersalnego męskiego gadżetu. Są natomiast artykuły promocyjne, które podkreślają osobowość i świetnie współgrają z wizerunkiem. Niezależnie jednak od charakteru, większość chętnie śledzi trendy i sprawdza elektroniczne nowinki. Kto nie korzysta z popularnych USB, ładowarek czy power banków? – Elektroniczne gadżety to np. iPad-y, zegarki, telefony, laptopy, latarki, podgrzewacze pod kubki itp. Nie należy zapominać o pokrowcach ochronnych, podstawkach, stojakach czy ładowarkach na sprzęty. Jeśli chodzi o ładowarki to rynek udostępnia już ładowarki USB z wszystkimi możliwymi końcówkami pasującymi do każdego typu urządzeń. W ten sposób można jednocześnie za pomocą konkretnego sprzętu naładować kilka urządzeń. Różnorodność takich przedmiotów jest ogromna i zaspokaja każdy gust klienta – wyjaśnia przedstawiciel Agencji 7Oranges.

[galeria=”1″]

Zdecydowana większość mężczyzn dostrzega konieczność aktywności sportowej, preferując funkcjonalne pulsometry, krokomierze, bidony, gadżety rowerowe, lampki czołowe, odzież sportową, plecaki z ładowarką solarną czy zestawy narzędzi. – Zyskują także elektroniczne gadżety kompatybilne i technologiczne nowinki, np. smart watch, czyli zegarek-pilot do smartfonów, magic cube – laserowa klawiatura z rzutnikiem, kamera GoPro, a także gadżety osobiste podkreślające charakter i preferencje posiadacza – luksusowe, markowe pendrivy wykonane z najdroższego drewna świata (african black wood), pulsometr z bluetoothem czy samoprzylepna kamera sterowana za pomocą smarfonowej aplikacji, którą można umieścić na dowolnym podłożu: drewnie, metalu, szkle lub w końcu wyjątkowy i niepowtarzalny wodoodporny gadżet: ultranowoczesny zegarek binarny – wymienia Joanna Warkocka.

W męskim świecie przydają się także narzędzia, które są nieocenionym przedmiotem nie tylko w domu, ale i w biurze czy podczas podróży.

– Wielu mężczyzn wykorzystuje je w swojej pracy, ale też stanowią one porządne wyposażenie każdego samochodu czy domu. W ofercie marki prześcigają się pod względem efektywności tego typu gadżetów. Największym powodzeniem cieszą się solidne zestawy narzędzi plastikowo-metalowych, które zawierają liczne elementy przydatne do każdej zaplanowanej pracy – mówi przedstawiciel Agencji 7Oranges.

Samochód każdego mężczyzny to praktycznie zbiór gadżetów. I nie chodzi o to co może nam zaproponować producent konkretnej marki pojazdu, ale wyposażenie, które jest podyktowane przez wymagania kierowcy, jego przyzwyczajenia, nawyki i upodobania. – W zależności od gustu może się w nim znaleźć bardzo popularny sprzęt nawigacyjny, potrzebne w razie wypadku narzędzia, latarka, a także kubki termiczne. W podróżach niezastąpiony jest pokrowiec na garnitur, a krawat może być przewożony w eleganckim etui. Niezbędne są też pokrowce na przednie szyby czy kierownicę, która chroni przed poparzeniem – wyjaśnia przedstawiciel Agencji 7Oranges.

Prostym, lecz zawsze potrzebnym i przydatnym produktem w samochodzie są popularne gąbki. – Mogą być wykonane z wielu technologicznie zaawansowanych materiałów, spełniających funkcje zapobiegania parowania szyb, absorpcji wilgoci, zbierania kurzu, czyszczenia, polerowania, usuwania zabrudzeń po owadach czy szronu. Materiały te oprócz ww. funkcji pozwalają na umieszczenie nadruków takich jak oryginalne frazy czy logo marki – mówi Jacek Kozłowski.

Typowo męskim gadżetem może wydać się piersiówka wykorzystywana często w czasie śnieżnych wypraw lub etui na papierosy. – Dodatkowe wygrawerowanie może być jedynym w swoim rodzaju prezentem okolicznościowym jak również pamiątką. Powoli większość Panów stara się jednak porzucić nawyk palenia papierosów i zaopatrza się w papierosy elektroniczne, które także można nabyć w różnorodnych wzorach – wyjaśnia przedstawiciel Agencji 7Oranges.

Na rynku ciągle pojawiają się innowacje. Nowością jest nawilżacz powietrza USB, dzięki któremu suche klimatyzowane pomieszczenie nie jest już uciążliwe dla użytkownika laptopa. Ciekawą nowinką jest też breloczek z dźwiękiem odstraszającym owady, jak również świecące opaski na ręce, które mogą zapewnić bezpieczeństwo niejednemu biegaczowi. A wszystko rozwija się w ogromnym tempie. – Dominująca tendencją w 2015 roku są innowacyjne, elektroniczne i kompatybilne gadżety. Obecny rok i kolejne lata mogą przynieść ciekawe, zaskakujące zmiany w branży gadżetów reklamowych, które będą wynikową nowoczesnych badań neurolingwistyki i dokonań informatyki, a istotnym przełomem będą również realizacje indywidualnych gadżetów w technologii 3D– przewiduje Joanna Warkocka.

Niezależnie więc, czy inwestujemy w najnowsze zdobycze technologicznego i gadżetowego luksusu, czy też w produkty popularne, sprawdzone i „na każdą kieszeń”, warto śledzić trendy. Oryginalne upominki to pomysł na nietuzinkowy prezent dla wspólnika, kontrahenta czy klienta. Jak zawsze, w przypadku ofiarowania upominków reklamowych, warto w miarę możliwości poznać osobę i jej pasje, a trafionym prezentem zaskarbimy sobie wdzięczność i sympatię obdarowanego.

Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, kwiecień – czerwiec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.