Logo

Marketing MIX

Procter & Gamble tnie koszty marketingowe

Międzynarodowy koncern, aż o 300 milionów $, czyli 15 proc., zmniejszył wynagrodzenia dla agencji i koszty produkcji reklam.

Plan cięcia wydatków, który rozpoczął się w ubiegłym roku, obejmuje zmniejszenie liczby agencji reklamowych i domów mediowych obsługujących Procter & Gamble. Docelowo koncern chce zaoszczędzić w tym zakresie ok. 500 mln dolarów rocznie.

Te działania wiążą się z ograniczeniem portfolio swoich marek, nawet do 100 brandów i skupieniem się na tych, które przynoszą największe wpływy do budżetu. Firma Coty odkupiła od koncernu aż 43 marki kosmetyczne, m.in. Hugo Boss, Wella, Dolce & Gabbana za łączną kwotę 12,5 mld $.

Globalne wydatki marketingowe firmy w poprzednim roku zamknęły się w kwocie 9,2 mld $. Wartość sprzedaży produktów Procter & Gamble od kilkunastu miesięcy maleje. W pierwszym kwartale br. zmniejszyła się o ponad 8 proc. do 18 mld $. Zysk netto firmy w tym okresie wyniósł 2,2 mld $.

Fot. © rangizzz – Fotolia.com

www.pl.fotolia.com/ooh

JK