Marketing MIX 6 nagród dla polskich agencji na Golden Drum 2015

6 nagród dla polskich agencji na Golden Drum 2015

80
0

Tegoroczna edycja festiwalu reklamowego w Portorożu na Słoweni była udana dla twórców kampanii na rynek polski. Golden Drum Grand Prix zdobyła agencja Lvov, Złote Bębny – agencje DDB & Tribal, Isobar Polska i Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland, a Srebrne Bębny – Scholz & Friends Warszawa i Havas Worldwide Warsaw.

W kategorii Film Grand Prix przypadło w udziale agencji Lvov za klip „Ostatnia butelka” zrealizowany dla marki wódki J.A. Baczewski. 4-minutowy czarnobiały film dokumentalny wyreżyserowany i nakręcony przez Marcina Koszałkę. Dokument opowiada historię Stefana Płażka, pracownika Wytwórni Wódek J.A. Baczewski. W czasie II wojny światowej, po wkroczeniu wojsk niemieckich do Lwowa, wynosił nielegalnie butelki alkoholu. W filmie oddaje ostatni zachowany egzemplarz z czasów wojny przedstawicielowi producenta. Za ten projekt Marcin Koszałka otrzymał również nagrodę Virtuoso Award.

[youtube=”yqUs5ZNMxE0″]

W kategorii Branded Content – Złoty Bęben otrzymała kampania „Move Update” zrealizowana dla McDonald’s przez agencję DDB&tribal. Wyróżnione rozwiązanie w polskich grach mobilnych pozwala na otrzymanie bonusów za wyniki sportowe.

W sekcji Mobile – Złoty Bęben trafił do Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland za kampanię „Moving Tracks” dla Fundacji Biegamy z Sercem. Specjalna mobilna aplikacja pozwala na słuchanie nowych piosenek, ale tylko w trakcie… biegania.

Kolejny Złoty Bęben, tym razem przyznany w kategorii Digital otrzymała kampania „Photos for life” zrealizowana przez agencję Isobar dla Fundacji Rak’n’Roll. Ten wielokrotnie nagradzany projekt to charytatywny bank zdjęć osób, które pokonały raka lub dalej z nim walczą.

Srebrne statuetki otrzymały w kategorii Outdoor – agencja Scholz & Friends za  mural dla PGE oraz w kategorii Radio – Havas Worldwide Warsaw za spot „Telefon alarmowy” promujący system powiadamiania dla służb ratunkowych w samochodach – Citroen Connect Box.

W sumie w 22. edycji konkursu o laury walczyło 1208 kampanii przygotowanych przez 256 agencji z 25 europejskich państw. Z Polski w festiwalu uczestniczyło 20 agencji.

www.goldendrum.com

JK