Najlepsza akcja wykorzystująca social media i geolokalizację – taki tytuł amerykańska Akademia Sztuk Interaktywnych i Wizualnych przyznała akcji zespołu kreatywnego Abanana Advertising polskiej agencji Eura7 w tegorocznym konkursie Davey Awards.
Davey Awards to konkurs dla małych agencji (do 25 mln USD rocznego obrotu) realizujących kampanie na rynku amerykańskim. Jest to inicjatywa Akademii Sztuk Interaktywnych i Wizualnych (Academy of Interactive & Visual Arts – AIVA) skupiającej ponad 600 członków z 15 krajów w celu docenienia dokonań niewielkich agencji.
Abanana zdobyła główną nagrodę w kategorii „social media i geolokalizacja” (Social – Location Based / Proximity Marketing) za akcję wprowadzającą napoje dla sportowców BCAA Xtra na rynek USA. Akcja została przeprowadzona na stadionie w czasie Super Bowl – słynnego finału ligi futbolu amerykańskiego przy pomocy jednego medium – Instagrama. Dzięki zastosowaniu Hashlovers – autorskiego narzędzia agencji do real time marketingu na Instagramie – analitycy i moderatorzy social media weszli w czasie meczu w żywą interakcję z 6,2 tys. osób na trybunach, „wyglądających” na potencjalnych konsumentów marki. Zasięg błyskawicznej, 4-godzinnej akcji wyniósł ok. 70 tys. osób.
– Nasz sukces potwierdza światowy poziom polskiej reklamy – rozumienia nowych mediów i zaawansowania technologicznego. Nie tylko Abanany, ale całej branży, z którą na co dzień konkurujemy – mówi Łukasz Wołek, prezes agencji i twórca narzędzia Hashlovers.
Więcej o projekcie na blogu Labber.pl.
JK