Agencja Ostecx Créative stworzyła nową identyfikację wizualną Browaru Miejskiego Gloger, odświeżając jego logo i projektując opakowania dwóch linii piw.
W ramach zmiany wizerunku marki i nowej strategi sprzedażowej Glogera powstały dwie linie produktowe – obejmująca piwa z podstawowej oferty browaru oraz edycja limitowana „Sympatie Glogera”. W przypadku pierwszej z nich agencja wykorzystała dorobek naukowy patrona Browaru Miejskiego Gloger.
Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze. Szukając inspiracji dla nowych etykiet Browaru Miejskiego Gloger sięgnęliśmy po „Encyklopedię staropolską”, która jest najbardziej znanym dziełem Zygmunta Glogera – historyka i etnografa, żyjącego na przełomie XIX i XX w. Na jej kartach znaleźliśmy wiele ciekawych haseł i opisów, które potraktowaliśmy jako punkt wyjścia dla stworzenia nowej tożsamości marki – wyjaśnia Mariusz Łowczynowski, copywriter w agencji Ostecx Créative.
W ten sposób powstała seria opakowań spójna z pozycjonowaniem Browaru Miejskiego Gloger, które opiera się na silnych związkach z regionem oraz nawiązaniu do tradycji piwowarskiej Podlasia.
Nazwy poszczególnych piw, w połączeniu z autorskimi ilustracjami, mają intrygować i wywoływać uśmiech na twarzach konsumentów. Podstawową linię produktową browaru, w której do tej pory zadebiutowało 8 piw, promuje hasło: „Obce piwa znać dobrze jest, swoje, obowiązek”, będące parafrazą motta „Encyklopedii staropolskiej” Zygmunta Glogera.
W przypadku edycji limitowej „Sympatie Glogera” zadaniem agencji było nawiązanie do nietuzinkowych postaci, które przewinęły się przez życie patrona browaru. Premierową serię z czterema oryginalnymi stylami piwa: Porterem Bałtyckim, Koźlakiem, Belgian Blond Ale i American IPA, zadedykowano Józefowi Piłsudskiemu.
[galeria=”1″]
– To było interesujące wyzwanie. Szczególnie, że Marszałek Piłsudski to postać, która potrafi wzbudzić wiele gorących dyskusji. Dlatego też tworząc nazwy piw i projektując opakowania staraliśmy się sięgnąć po pozytywne skojarzenia, bazując między innymi. na ciekawostkach z życia Marszałka – komentuje Michał Rybczyński, Account Manager w agencji Ostecx Créative. – Piwa zostały dobrze przyjęte przez rynek, a w słuszności obranej strategii utwierdziły nas władze Józef Piłsudski Institute of Historical Research w Londynie – dołączając „Sympatie Glogera” do swojej ekspozycji, jako przykład lekkiego podejścia do historii – podsumowuje Michał Rybczyński.
***
Ostecx Créative to agencja z największym piwnym portfolio w Polsce. Za swoje opakowania otrzymała najważniejsze nagrody branżowe – KTR, Kreatura, Must Have Łódź Design Festiwal, Perły Opakowań Packaging Polska. Na co dzień pracuje zarówno dla browarów rzemieślniczych, regionalnych, jak i branżowych potentatów oraz zajmuje się obsługą reklamową Banku Zachodniego WBK.
JK