Logo

Trade marketing

Mówiąca butelka w kampanii edukacyjnej branży opakowaniowej

Bartek Jędrzejak, dziennikarz i prezenter TVN, został twarzą i ambasadorem pierwszej w Polsce ambientowej kampanii edukacyjnej w branży opakowaniowej – „Szkło jest wiecznie żywe”. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie recyklingu szkła. Za całość działań odpowiedzialna jest organizacja non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła – facebook.com/friendsofglasspolska), której działania w Polsce koordynuje Ardagh Group – producent opakowań szklanych.

Niestandardowy projekt zrealizowano w poznańskim sklepie Społem, gdzie do klientów przemawiała szklana butelka.  W intrygujący i zabawny sposób zachęcała ona do interakcji oraz sprawdzenia swojej wiedzy w zakresie segregacji, a także recyklingu opakowań szklanych. „Butelkowym głosem” był Bartek Jędrzejak, który zamienił szklany ekran na szklaną butelkę, nagradzając wszystkich, którzy przyłączyli się do zabawy.

– Chwytając butelkę w dłoń nigdy o tym nie myślałem. O czym? Że mogli ją trzymać w rękach: Beatlesi, Królowa Elżbieta II, Rolling Stones czy moja sąsiadka, a to dlatego, że szkło można przetwarzać w nieskończoność. Od razu zdecydowałem, że przyłączam  się do wielkiej europejskiej akcji Friends of Glass.  Tym bardziej, że ekologia, choćby ze względu na wykonywany zawód, jest mi bardzo bliska. Szkło to najlepszy przyjaciel środowiska i najważniejsza jest tego świadomość. Ja w garażu mam specjalny pojemnik, do którego wrzucam szklane opakowania i raz w miesiącu odbiera je firma sortująca odpady. To takie proste i takie potrzebne – mówi Bartek Jędrzejak.

W ramach kampanii powstał film viralowy z udziałem ambasadora marki oraz klientów Społem, a także dwa teasery i materiały POS. Zaplanowano również działania public relations oraz aktywność w mediach społecznościowych.

– Kampania wystartowała równocześnie w jedenastu europejskich krajach i jest odpowiedzią na wcześniej przeprowadzoną ankietę Omnibus, z której wynika, że nasza wiedza z zakresu recyklingu opakowań szklanych pozostawia wiele do życzenia – informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

– Postanowiliśmy przypomnieć w nietypowy sposób, że szkło jest jedynym materiałem opakowaniowym, który można przetwarzać w nieskończoność bez utraty jego właściwości, a z butelki poddanej recyklingowy powstaje identyczne opakowanie. We wrześniu planujemy też kolejną odsłonę kampanii, tym razem w połączeniu z konkursem dla uczniów szkół gimnazjalnych – dodaje Barbara Maciałczyk.

 

[youtube=”O8riIJBhCMw”]

***

Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). To wpływowe europejskie forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła” zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%. Dołącz do nas na profilu: www.facebook.com/friendsofglass i dowiedz się więcej na stronie internetowej www.friendsofglass.pl

Ardagh Group to firma będącą liderem w produkcji  opakowań metalowych i szklanych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, napojowego i parafarmaceutycznego. Koncern posiada 89 zakłady produkcyjne w 21 krajach, zatrudnia około 19.000 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 4,8 miliarda EUR. 

JK