Logo

AktualnościGadżety reklamowe

PIAP bada skuteczność upominków po raz piąty

Sondaż na temat skuteczności upominków reklamowych jest badawczą inicjatywą PIAP, która sprawdza postrzeganie artykułów promocyjnych przez klientów końcowych. Prowadzone do tej pory analizy potwierdzały umacniającą się pozycję gadżetów jako mediów reklamowych i ich rosnącą siłę w kreowaniu wizerunku polskich firm i marek.

Prowadzone w ubiegłym roku badanie przyniosło dużo pozytywnych wniosków. Okazało się, że upominki są postrzegane jako drugi najtańszy a zarazem najskuteczniejszy nośnik promocji. Mają ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy lub marki, a ich jakość (nie cena!) stała się najważniejszym kryterium wyboru. Aż 82,93% marketerów wykorzystywało w ubiegłym roku gadżety do kształtowania wizerunku. Jak będzie w tym roku? V edycja badania ruszyła początkiem maja br. Pojawiły się nowe pytania, które pogłębią analizę i pozwolą uzyskać szerszy obraz sytuacji.

– Badania rynku są ważnym obszarem naszej działalności, ponieważ pomagają naszym firmom przystosować się do sytuacji na rynkumówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Biura Zarządu PIAP – Na szczęście prowadzone do tej pory analizy pokazują pomyślne trendy dla firm z branży artykułów promocyjnych, a pozycja gadżetu cały czas jest silna. Coraz mocniej konkuruje z dominującymi mediami, jakimi są telewizja czy Internet.

Badanie PIAP jest prowadzone za pośrednictwem systemu ankietowego paxonta.com. Jest skierowane do klientów końcowych przede wszystkim dyrektorów działów marketingu, osób decyzyjnych, odpowiedzialnych za budżety reklamowe zarówno dużych korporacji jak i małych i średnich przedsiębiorstw.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych po zakończeniu badania rozlosuje atrakcyjne zestawy upominków reklamowych dla 10 osób, które wezmą udział w badaniu, polubią fanpage PIAP w serwisie facebook.com (www.facebook.com/IzbaPIAP), pozostawią swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail w formularzu ankiety. Upominki zostaną wysłane zwycięzcom w czerwcu/lipcu br.

Wyniki badania PIAP zostaną przedstawione w drugiej połowie bieżącego roku.

Zachęcamy do uzupełnienia ankiety: WYPEŁNIJ ANKIETĘ

KL