11 września br. w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach odbyła się Polska Premiera Porsche Panamera. Był to jeden z pierwszych na świecie pokazów tej luksusowej limuzyny z osiągami rasowego auta sportowego i miał miejsce jeszcze przed oficjalną światową premierą modelu. Za kompleksową realizację eventu było odpowiedzialne WALK Events.
Nowe Porsche Panamera lepiej niż kiedykolwiek godzi dwie przeciwstawne osobowości: osiągi rasowego samochodu sportowego i komfort luksusowej limuzyny. Jego charakter został znakomicie oddany w haśle, pod którym jest promowane – „Odwaga. To, co wyróżnia zwycięzców”. Była to również myśl przewodnia polskiej premiery modelu. Wyjątkową atmosferę tego wydarzenia zapewniła niezwykła architektura siedziby NOSPR oraz specjalnie na tę okazję przygotowany koncert Radzimira Jimka Dębskiego, po którym goście przenieśli się do pięknego foyer. Tam z poziomu parteru i balkonów mogli zobaczyć wyświetloną na ścianie o wymiarach 35x17m lifestylową prezentację wideo, która odnosząc się do codziennych aspektów życia opowiadała historię powstania nowego modelu, a w drugiej części prezentowała jego najważniejsze aspekty techniczne. Następnie nowe Porsche Panamera dosłownie wyłoniło się z wnętrza budynku.
– Porsche stworzyło absolutnie nadzwyczajny samochód. Naszym zadaniem było przedstawienie go w taki sposób, aby zebrani goście mogli nie tylko zobaczyć nowy model, ale również doświadczyć jego natury – z jednej strony sportowej i dzikiej, z drugiej luksusowej i komfortowej – zachowując przy tym spójność z marką Porsche. Biorąc pod uwagę te założenia, największym wyzwaniem było zrealizowanie oficjalnej części wydarzenia, która odbywała się w pięknym architektonicznie, ale niezwykle trudnym realizacyjnie foyer o wąskiej przestrzeni i wysokim suficie. Zgodnie z naszą koncepcją kreatywną musieliśmy znaleźć sposób, aby wyświetlić prezentację, którą bez problemu zobaczy 1 500 osób oraz aby dopiero pod jej koniec pokazać zgromadzonym samochód. Przy czym chcieliśmy, żeby goście wchodząc do budynku mogli podziwiać jego piękno, które już samo w sobie stanowiło nawiązanie do marki Porsche, a nie scenotechnikę przygotowaną na drugą część wieczoru. W związku z tym wszystkie elementy realizacji – oświetlenie, nagłośnienie czy samochód – musiały być ukryte. Zaprojektowaliśmy więc rozwiązanie, które z początku nawet nam wydawało się niemożliwe do zrealizowania. Jako ekran projekcyjny wykorzystaliśmy charakterystyczną, niemalże czarną, półokrągłą, betonową ścianę o powierzchni 595 m2, stanowiącą serce foyer NOSPRu, na którą skierowaliśmy obraz z 11 projektorów o łącznej mocy 154.000 ANSI lumenów, oddalonych od niej o zaledwie kilka metrów. Same projektory były ukryte za małymi oknami korytarzy biur znajdujących się na dwóch poziomach – dzięki temu nie musieliśmy ingerować w niewielką przestrzeń foyer, w której przebywali goście. Natomiast premierowy samochód, umieszczony na ruchomej scenie, ukryliśmy we wnęce znajdującej się na środku wspomnianej centralnej ściany za scenograficzną makietą imitującą szalunek, jakim jest ona wykończona. Dzięki tak nieszablonowemu rozwiązaniu oraz perfekcyjnej organizacji tego wieczora goście poczuli i dowiedzieli się co naprawdę znaczą słowa „odwaga” i „zwycięstwo” – mówi Michał J. Olszewski, Senior Event Manager i producent wydarzenia.
[galeria=”1″]
W ramach wydarzenia WALK Events odpowiadało za jego całościową produkcję, w tym m.in. za technikę i logistykę. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1 500 gości, klientów Porsche z całej Polski, dla których agencja zapewniła transport 14 autokarami kursującymi pomiędzy hotelem oraz siedzibą NOSPR oraz noclegi w jednych z najlepszych hoteli na terenie Aglomeracji Katowickiej. WALK Events zajęło się również przygotowaniem bankietu, który odbył się po głównej części wydarzenia.
JK