SAP, Zebra Technologies, SES-imagotag i Microsoft to pierwsi liderzy na rynku, którzy przyłączyli się do programu partnerskiego Location Lab.
Philips Lighting, światowy lider branży oświetleniowej, zaprezentował swój program partnerstwa Location Lab, łączący firmy rozwijające innowacyjne zastosowania dla stworzonego przez Philips, precyzyjnego systemu pozycjonowania wewnątrz budynków. Program Location LAB łączy liderów z branży ze start-upami w celu znajdowania nowych zastosowań dla systemu pozycjonowania wewnątrz budynków firmy Philips Maxo, który kierowany jest do liderów innowacyjności w przestrzeniach handlowych, galeriach, biurach i innych branżach. Jako pierwsze do programu przyłączyły się firmy będące liderami w branży IT i integracji systemów, takie jak SAP[1], Microsoft i Capgemini, firmy doradcze, producenci komputerów kieszonkowych i elektroniki, jak Zebra Technologies i SES-imagotag, dostawcy usług opartych o lokalizację: Favendo, Adactive, Vipera, Nakko i Mapiq oraz strony zajmujące się robotyką, jak Blue Jay.
– Nasi partnerzy z Location Lab są dla nas tak ważni, jak aplikacje ważne są dla smartfonów; korzyści, jakie właściciel budynku czerpie z naszego systemu Indoor Positioning zwiększają się wraz z liczbą dodatkowych produktów i usług, które możemy zaoferować. Razem z naszymi partnerami jesteśmy w stanie zrealizować wizje naszych klientów i umożliwić im wyróżnienie się na rynku – powiedział Parik Chopra, szef globalnego działu Retail and Hospitality, Philips Lighting. -Rynek na pozycjonowanie wewnątrz budynków ma zwiększyć się trzykrotnie do 2020 roku i przekroczyć milion instalacji[2]. Razem z naszymi partnerami z Location Lab, chcemy oferować skalowalne systemy, które zaspokoją możliwości rosnącego rynku – dodaje.
Przed programem Location Lab, Philips Lighting współpracował już z dostawcą usług opartych na mapowaniu produktów, Aisle411 oraz z YellowDot po to, żeby udostępnić technologię innym producentom OEM. Partnerzy w Location Lab mają dostęp do SDK oprogramowania Philips i do zestawu ewaluacyjnego, składającego się z opraw LED. To pozwala im łatwo poznawać technologię pozycjonowania i odkrywać przykłady innowacyjnych zastosowań.
Philips Lighting wykorzystuje połączenie swojej technologii Visible Light Communication, Bluetooth i czujników inercyjnych w smartfonach i w ten sposób tworzy system pozycjonowania wewnątrz budynków, który oferuje precyzję do 30 cm, wysyłanie powiadomień i analizę. Technologia Visible Light Communication działa dzięki poszczególnym punktom światła, które udostępniają swoją lokalizację za pomocą modulacji fali światła, które mogą być wykryte przez aparat smartfona, ale nie przez ludzkie oko. Strumień danych jest jednokierunkowy i system nie zbiera danych osobowych.
Prezentację systemu można zobaczyć na:
EuroShop, największe targi handlu detalicznego w Europie: 05-09 marca w Duesseldorfie, Niemcy: prezentacje wszystkich opisanych zastosowań dostępne na stanowiskach Philips Lighting [stanowisko B40, hala 9], SAP [stanowisko G45, hala 6], oraz Microsoft [stanowisko G42, hala 6].
[1]SAP i inne produkty i usługi SAP wymienione w niniejszym dokumencie, oraz logo SAP są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy SAP SE (lub spółki połączonej) w Niemczech i innych krajach. Więcej informacji dostępnych jest na stronie http://www.sap.com/corporate-en/legal/copyright/index.epx Wszystkie inne nazwy produktów i usług wymienionych w niniejszym dokumencie są znakami towarowymi należącymi do ich właścicieli.
[2]Source: ABI Research Report, Indoor location in retail: where is the money? September 2016.
MW