Marketing MIX Nie ma zysku bez silnej marki / Marcin Andrzejewski

Nie ma zysku bez silnej marki / Marcin Andrzejewski

0

O roli nagród branżowych w budowaniu pozytywnego wizerunku i wspieraniu działań marketingowych opowiada Marcin Andrzejewski, Dyrektor Programowy Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej.

CBCK przyznaje wyróżnia najlepszym przedsiębiorcom już od 15 lat. Jaka jest misja firmy?

Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej zostało powołane z myślą o selekcji i promocji firm za pośrednictwem ogólnopolskich Programów Certyfikacji. Naszym zadaniem jest wychodzić naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnego przedsiębiorcy, dla którego priorytetem jest budowanie silnej i wartościowej marki. Bez tego sukces na rynku jest dzisiaj właściwie niemożliwy.

Jakiego typu nagrody przyznaje CBCK?

Głównymi Programem jest Firma Roku, w którym można otrzymać certyfikat upoważniający do korzystania z godła promocyjnego w jednej z dwóch kategorii: Firma Roku oraz Hit Konsumenta.

Co roku prowadzimy również kilka wyspecjalizowanych programów, w których przyznajemy tytuły najlepszym firmom z konkretnych branż, np. budowlanej czy farmaceutycznej. Jako jedyni realizujemy tak szeroki zakres wyróżnień, starając się jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku.

W lutym, podczas wielkiej Gali Biznesu w warszawskim Hotelu Sheraton, po raz siódmy wręczali Państwo statuetki Polish Exclusive. Do kogo trafia ta nagroda?

Program Polish Exclusive dedykowany jest firmom pragnącym potwierdzić najwyższą jakość oraz elitarność swoich produktów i usług. Nagroda przyznawana jest w dwóch kategoriach: Ekskluzywna Polska Marka oraz Ekskluzywna Zagraniczna Marka dostępna na polskim rynku. Laureaci ogłaszani są na jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń branżowych w Polsce, corocznej, uroczystej Gali Biznesu.

Jakie znaczenie dla konsumentów ma to, że produkt posiada Państwa godło?

Podstawową funkcją godła jest potwierdzać jakość, a tym samym można ułatwić kupującemu wybór produktu czy usługi spośród wielu konkurencyjnych. Badania pokazują, że konsumenci przywiązują dużą wagę do takich znaków, są dla nich drogowskazem właściwego wyboru i bezpieczeństwa.

Jakie konkretne korzyści daje firmom otrzymanie wyróżnienia?

Wyróżnienie ma ogromny potencjał PR-owy, wzmacnia świadomość marki, buduje pozytywny wizerunek, zwiększa zaufanie konsumentów i kontrahentów. Dobrze wykorzystywane godło to skuteczne wsparcie działań marketingowych i reklamowych, pozwala atrakcyjnie wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększać sprzedaż. Nasi Laureaci otrzymują dodatkowo pakiet promocyjny – konkretne świadczenia zapewniające dotarcie do mediów i sponsorów oraz oczywiście potencjalnych klientów.

Od ubiegłego roku prowadzą Państwo również program dla pracodawców.

Tak, przyznajemy tytuł Best Quality Employer najlepszym pracodawcom. Polskie firmy zaczynają dostrzegać rolę budowania marki pracodawcy. Program skutecznie wspiera ich działania, poświadczając, że przestrzegają dobrych praktyk, stwarzają możliwości rozwoju i awansu czy dbają o przyjazną atmosferę w pracy. Osoby szukające zatrudnienia coraz częściej kierują się prestiżem pracodawcy, dlatego program cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Jak przedsiębiorcy, których Państwo nagrodzili, oceniają rolę certyfikatów?

Otrzymujemy pochlebne rekomendacje, potwierdzające, że nasze programy pomagają firmom ugruntować ich pozycję i wzmocnić pozytywny wizerunek. A przede wszystkim spotykają się z pozytywnym odbiorem klientów, pozwalając realizować naczelny cel każdego biznesu – zwiększać zyski.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Marcin Andrzejewski – Dyrektor Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej przyznającego od 2002 r. prestiżowe wyróżnienia branżowe.  Od zawsze związany z branżą marketingu i public relations. Jest ekspertem-praktykiem w zakresie tworzenia skutecznych strategii promocji i sprzedaży. Od 2016 r. pełni funkcjęRedaktora Naczelnego magazynu „Tygrysy Biznesu”.