Logo

Trade marketing

CROSS-SELLING, czyli wzajemne uzupełnienie

Na konkurencyjnym rynku walka o klienta staje się coraz bardzie zaciekła. Jak robić to mądrze i z korzyścią dla swojego biznesu?

Pomocne mogą okazać się techniki marketingowe takie jak cross-selling i up-selling mające na celu maksymalizowanie zysków z jednej transakcji, zwiększanie zależności i zaufania klienta do firmy oraz obniżanie ryzyka przejścia klienta do konkurencji. Przy wsparciu odpowiednio dobranych materiałów POS taka kampania ma szansę realnie zwiększyć zyski.

Cross-selling przy jednoczesnym wykorzystaniu materiałów POS to bardzo dobra marketingowa technika sprzedaży produktów lub usług wzajemnie się uzupełniających. Celem takiego działania jest przypomnienie klientowi podczas zakupów o produktach, które mogą mu się przydać w związku z zakupem konkretnego towaru. Prosty przykład: klient zdecydował się na kupno laptopa. Skoro wybrał model przenośny, zapewne będzie mu potrzebna odpowiednia torba, myszka lub dodatkowa bateria. Jeśli umieścić te produkty w pobliżu – a najlepiej w zasięgu wzroku kupującego – np. umieszczając display z torbami na laptopy tuż przy końcu regału lub wieszając na półce tzw. krawat-zawieszkę z myszkami komputerowymi, szansa na to, że klient je kupi razem z komputerem wzrasta.

POStaw na wsparcie

W przypadku cross-sellingu szczególnie przydatnym wsparciem są materiały POS. Właściwie dobrane i ulokowane w przestrzeni sklepowej zwracają uwagę klientów na produkty wzajemnie uzupełniające się, a jednocześnie umożliwiają ustawienie ich blisko siebie. Doskonale sprawdzają się tu zarówno podłogowe standy i ekspozytory, ale również materiały takie jak hangery, które zwrócą uwagę konsumentów na najlepsze okazje albo materiały, które możemy zawiesić przy półce. W ten sposób w towarzystwie nabiału możemy ulokować ciastka, które idealnie komponują się np. z mlekiem, a przy herbacie postawić konfiturę, która znakomicie podkreśli smak napoju.

 

   

Łatwo i skutecznie

Cross-selling jest techniką niezwykle łatwą do stosowania – wystarczy odpowiednio powiązać dany produkt z innymi towarami dostępnymi w sklepie. Warto zatem stanąć przed regałem i przemyśleć rozmieszczenie wyrobów w przestrzeni sklepowej. Przydatne może okazać się również wynotowanie tych towarów, które słabo się sprzedają i dopisanie do nich produktów komplementarnych. Może okazać się, że doskonale do siebie pasujące produkty znajdują się w dwóch bardzo oddalonych od siebie punktach. Co więcej – klient może nawet nie wiedzieć o istnieniu jednego z nich. Dla skutecznej sprzedaży kluczowe jest ich właściwe rozmieszczenie. Dodatkowa komunikacja z wykorzystaniem POS-ów prezentujących produkty komplementarne może przynieść naprawdę zadziwiające efekty sprzedażowe. Wypróbujcie sami! 

Źródło: www.posperita.pl

MW