Logo

AktualnościGadżety reklamowe

„Wyróżnij się albo zgiń” |Karol Boba, elasto form Polska

O tym, jak powinien wyglądać oryginalny gadżet reklamowy, o roli technik i możliwości personalizacji artykułów promocyjnych opowiada Karol Boba, Managing Director w elasto form Polska.

Ma Pan wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej – o czym, Pana zdaniem, nie można zapomnieć przygotowując gadżet reklamowy?
Należy pamiętać o tym, że gadżet firmowy powinien być oryginalny, funkcjonalny i trwały. W pracy kieruję się hasłem „Wyróżnij się – w przeciwnym razie zginiesz”. Chodzi przede wszystkim o zaginięcie pośród fali zalewających nas przekazów reklamowych. Żadna marka przecież nie chce wtopić się w tłum, dlatego warto być otwartym na nowości. Jednym ze sposobów na to, by iść z duchem czasu, jest korzystanie z innowacyjnych technik znakowania swoich produktów reklamowych.

O oryginalności danego gadżetu często decyduje pomysłowość zamawiającego, jednak jego trwałość leży po stronie producenta. W tym wypadku liczy się rodzaj i wytrzymałość materiału, użytego przy produkcji. Czy coś jeszcze rozumie Pan pod pojęciem trwałości artykułu reklamowego?
Wykonanie zależy od możliwości zaplecza produkcyjnego – im bardziej nowoczesne, tym lepsza będzie jakość artykułów. Ważne są także innowacyjne i trwałe techniki personalizacji gadżetów. Nadruk wykonany odpowiednią metodą znakowania będzie wytrzymały, dzięki czemu produkt, który podarujemy klientowi, latami może prezentować nasze logo i przypominać o marce.

W takim razie jaką nowoczesną metodę nadruku mógłby Pan polecić?
Jeśli zależy nam na nowoczesnym i niebanalnym opakowaniu, to prawdziwą innowacją na rynku jest „Give Away Collection“. Jest to metoda, która szczególnie sprawdza się w przypadku opakowań na słodycze typu flow-pack oraz blistrowe. Wybieramy jeden motyw graficzny – tło. Podczas produkcji jest on dzielony na mniejsze części, które są losowo obracane pod różnym kątem i skalowane. Dodatkowym elementem jest stała grafika w postaci logotypu lub tekstu reklamowego.

Give Away Collection

Czyli dzięki tej metodzie, każde opakowanie jest inne? Jednak motyw przewodni znajduje się na każdym opakowaniu danej serii i wszystko składa się w jedną całość?
Zgadza się. Efekt końcowy jest zachwycający.

Czy są jeszcze jakieś inne metody, które warto rozważyć?
Przede wszystkim należy pamiętać, że wybór technologii jest uzależniony od materiału, z jakiego jest wykonany przedmiot, który chcemy poddać obróbce. Ciekawą i nowoczesną metodą znakowania jest także Imould. Ta technika umożliwia naniesienie na plastikowe produkty dowolnej grafiki full kolor o jakości zdjęcia, na całą powierzchnię wybranego gadżetu. Warto zaznaczyć, że przy tej metodzie możemy realizować zamówienia już od 250 sztuk. Trwałość nadruku gwarantuje także zastosowanie metody UV-Digital. Jest to nadruk cyfrowy, utrwalany promieniowaniem UV, który może być wykonywany przy zamówieniach już od jednej sztuki. W tym przypadku dodatkową zaletą jest krótki czas realizacji zamówienia – nawet 48 godzin.

Rozmawiała Beata Jankowska

Karol Boba – Współzałożyciel i Prezes Zarządu innowacyjnej firmy reklamowej elasto form Polska sp. z o.o. Z branżą reklamową związany od kilkunastu lat. Praca jest jego pasją oraz motywacją do rozwoju osobistego. Spopularyzował na polskim rynku artykułów reklamowych nowoczesne technologie znakowania gadżetów, m.in. iMould. Produkty w tej technologii były kilkukrotnie nagradzane w konkursach „Gift of the year” i „Super Gift”. Obecnie z pasją wdraża nową markę elastusie.pl – personalizowane żelki, oraz nową technologię „Augmented Reality”.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.