Logo

Marketing MIX

„Dobro Wspólne” – wsparcie w bitwie o 1%

Tylko w 2016 r. konta organizacji pozarządowych zasiliło 617,5 mln zł. Połowa tej sumy trafiła do 27 podmiotów. Większość z nich to duże, rozpoznawalne organizacje, które sygnowane są nazwiskami znanych osób. A przecież w Polsce działa ponad 8 tys. organizacji, które co roku stają do walki o wpływy z 1% podatku. Z myślą o nich MasterMind Media – dom mediowy należący do grupy AdNext – uruchomił program grantowy „Dobro Wspólne”. Jego celem jest zapewnienie pomocy w zakresie profesjonalnej realizacji kampanii reklamowych wspierających cele statutowe i jednoprocentowej. Do tej pory do programu zgłosiło się już ponad 30 organizacji.

Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor wynika, że przekazując swój 1% podatku najczęściej kierujemy się chęcią pomocy konkretnej osobie. Taki powód wskazało 39% zapytanych przez Stowarzyszenie podatników. W dalszej kolejności (14%) ma dla nas znaczenie znajomość organizacji lub jej działaczy.

– Mamy świadomość, że o sukcesie organizacji pozarządowych decyduje ich rozpoznawalność. Jeszcze niewiele NGOsów wie jak ją zbudować. Koncentrują się na realizacji celów, dla których zostały powołane. Otwierając program grantowy, chcemy, aby więcej organizacji wykorzystało szansę dotarcia do potencjalnych darczyńców. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do dobra wspólnego – wyjaśnia Agnieszka Tomczyk, Dyrektor Zarządzający, MasterMind Media – dom mediowy należący do grupy AdNext.

Z programu grantowego „Dobro Wspólne” mogą skorzystać fundacje i stowarzyszenia posiadające status organizacji pozarządowych (OPP).

– W ramach grantu przewidziana jest bezpłatna, profesjonalna pomoc przy realizacji kampanii reklamowej. Fundacjom i stowarzyszeniom często brakuje czasu, wiedzy i zasobów, aby profesjonalnie zorganizować tego typu akcję. Grantobiorcom naszego programu zapewniamy kompleksową obsługę kampanii – od zarządzania nią przez doświadczonych specjalistów, przez racjonalne i efektywne wykorzystanie budżetu, po wsparcie w przygotowaniu materiałów graficznych – mówi Agnieszka Tomczyk, Dyrektor Zarządzający, MasterMind Media należący do grupy AdNext.

Celem finalnym jest zwiększenie rozpoznawalności, zwiększenie wpływów z 1% i darowizn oraz zainteresowanie potencjalnych wolontariuszy współpracą z daną organizacją.

Warunkiem wzięcia udziału w programie grantowym „Dobro Wspólne” jest posiadanie przez organizację statusu organizacji pożytku publicznego, witryny internetowej z merytoryczną treścią umożliwiającą wpięcie tagów.

Zgłoszenia przyjmowane są przez formularz kontaktowy jest dostępny: TUTAJ.

JK