Logo

Trade marketing

Oriflame z programem „Zero odpadów na składowiska” dzięki rozwiązaniu RafCycle® UPM Raflatac

Firma Oriflame Products Poland,  fabryka  branży kosmetycznej, dołączyła do programu recyklingowego RafCycle® firmy UPM Raflatac. RafCycle, to program recyklingu odpadów, który umożliwia zamianę zużytych materiałów etykietowych w nowe produkty. To partnerstwo ma pomóc koncernowi Oriflame osiągnąć cel, tj. zero odpadów na składowiska we wszystkich zakładach produkcyjnych.

– Częścią naszej ogólnej strategii do 2020 roku jest wdrożenie programu Zero odpadów na składowiska we wszystkich zakładach produkcyjnych. Sposób utylizacji odpadów w ramach programu RafCycle® jest zgodny z założeniami naszej strategii i przybliża nas do realizacji założonego celu – twierdzi Anna Niedźwiecka, kierownik działu operacyjnego Oriflame Products Poland.

Oriflame Products Poland to pierwszy zakład Oriflame, który zaczyna realizację tego ambitnego celu. Oddział rozpoczął działalność w Warszawie w 1995 roku, zajmuje 15 tys. metrów kwadratowych i jest jednym z największych zakładów koncernu.

Partnerstwo w ramach programu RafCycle niesie ze sobą wymierne korzyści. Na przykład zakład produkcyjny Oriflame Products Poland obniżył swoje koszty związane z zarządzaniem odpadami aż o 18%. Koncern zyskał także prawo do korzystania z logo „RafCycle Partner” w swoich kampaniach marketingowych — duży atut ze względu na coraz większą świadomość społeczną dotyczącą zrównoważonego rozwoju.

 

Wizyta zespołu UPM Raflatac w Oriflame Products Poland. Na zdjęciu od lewej do prawej: Adam Mularczyk, Anna Niedźwiecka i Konrad Słupecki z Oriflame Products Poland, Juha Virmavirta i Katarzyna Zych-Młynarczyk z UPM Raflatac oraz Viktor Winter z UPM Paper ENA.

Katarzyna Zych-Młynarczyk, kierownik ds. sprzedaży UPM Raflatac Poland, wyjaśnia zasady działania programu RafCycle: – Przede wszystkim analizujemy istniejący system zarządzania odpadami u klienta, w tym sposób i częstotliwość odbioru odpadów. Głównym celem jest znalezienie takiego rozwiązania, które będzie spełniało oczekiwania klienta. To jest jedyna droga do osiągnięcia optymalnego rezultatu.

– UPM Raflatac jest pionierem we wprowadzaniu rozwiązań dotyczących gospodarki odpadami etykietowymi. Liczymy na owocną współpracę z naszymi klientami i użytkownikami końcowymi w celu realizacji planu Zero odpadów na składowiska”. Cieszymy się, że dzięki współpracy z koncernem Oriflame program RafCycle wkracza także do branży kosmetycznej. Polska to główny rynek dla firmy UPM Raflatac, przez co jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu nasza współpraca. Dialog między Oriflame i UPM Raflatac przybliżył realizację celów obu firm związanych ze zrównoważonym rozwojem. Mamy nadzieję na kontynuację tej współpracy w celu określenia możliwości dalszych działań – mówi Juha Virmavirta, dyrektor ds. rozwiązań RafCycle w firmie UPM Raflatac.

– To oczywiste, że chcielibyśmy spełniać oczekiwania naszych klientów związane z ochroną środowiska. Oprócz udziału w programie Zero odpadów na składowiska podjęliśmy też decyzję o zakupie energii pozyskiwanej wyłącznie z odnawialnych źródeł. Na rynek wprowadziliśmy także w całości wyprodukowaną z naturalnych i ekologicznych komponentów linię kosmetyków pod nazwą EcoBeauty. Należy podkreślić, że założeniem koncernu Oriflame jest zupełna rezygnacja ze składowania odpadów na wysypiskach śmieci we wszystkich zakładach. Jest to zgodne ze strategią Unii Europejskiej dot. kwestii gospodarki odpadami pod nazwą 5R: Remove, Reduce, Reuse, Recycle and Recover (Usuwać, Redukować, Ponownie wykorzystywać, Recyklingować i Odzyskiwać) – dodaje Anna Niedźwiecka z Oriflame.

 www.upmraflatac.com

JK