Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Sukces naszych klientów jest naszym sukcesem / Edyta Lisowska / Eblis B&L

O 15 latach działalności firmy, przecieraniu szlaków na rynku reklamy i aktywności w zarządzie Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych mówi Edyta Lisowska, założycielka i dyrektor zarządzający Eblis B&L.

To już 15 lat Eblis B&L na rynku reklamy, chyba szybko minęły te lata. Jak je wspominacie?

Bardzo szybko…, czas biegnie nieubłaganie. Wspominam te 15 lat EBLIS B&L bardzo dobrze, nie wyobrażam sobie pracy w innej branży niż reklamowa. Uwielbiam to, co robię i cieszę się, że wstaję każdego dnia i z radością mogę pracować z zespołem ludzi, którzy podzielają mój entuzjazm. Ubóstwiam wyzwania, zwłaszcza te kreatywne i takie, które wymagają mobilizacji całego zespołu oraz pracy zbiorowej.

Jakie były najważniejsze, przełomowe momenty w historii firmy?

Najważniejszy moment to zmiana profilu działalności firmy i nowa identyfikacja EBLIS B&L. Początkowo działaliśmy jako agencja modelek i modeli, ale bardzo szybko okazało się, że mając studio fotograficzne i realizując różne sesje zdjęciowe możemy kompleksowo obsłużyć naszych Klientów. Gdy tylko pojawiła się taka szansa szybko na nią zareagowaliśmy. Wówczas nastąpiła transformacja EBLIS B&L, nowa identyfikacja  oraz poszerzenie aktywności firmy o trzeci dział jakim stały się szeroko pojęte działania reklamowe.
Trzy kuleczki w naszym logo mają określone znaczenie- to trzy działy firmy :
różowy – agencja modelek i modeli, hostessy, akcje promocyjne, sesje zdjęciowe z udziałem modelek i modeli, castingi oraz pokazy mody,
niebieski – to studio foto, w tym zdjęcia packshotowe, sesje zdjęciowe studyjne i plenerowe wraz z scenariuszami i storyboardami do sesji,
pomarańczowy – to pozostałe działania reklamowe, w tym zwłaszcza nasz kreatywny dział graficzny, ale także oklejanie samochodów, reklama zewnętrzna, poligrafia i nasze ukochane upominki reklamowe, a także wiele dziwnych realizacji, których jesteśmy autorami ( kubek z węgla, siedząca karta kredytowa, naklejka w naklejce, opakowanie na chleb jako gadżet sprzedający mąkę i wiele wiele innych…)  
Drugim ważnym przełomem było wdrożenie oprogramowania pozwalającego na bardziej sprawne zarządzanie relacjami z klientami a także procedur, które pozwalają na ich archiwizację i sprawną obsługę zamówień ponawianych i nowych, zarówno pod kątem dokumentów jak i projektów. Dziś nie wyobrażam sobie funkcjonowania firmy bez tych udogodnień.

„Od 15 lat przecieramy dla Was szlaki” – to hasło jubileuszu firmy, co za nim się kryje?

Od 15 lat przecieramy wiele szlaków:  te szkoleniowe – z jednej strony  uczymy się każdego dnia, śledzimy trendy, bierzemy udział w konferencjach, jeździmy na targi i spotkania nt. najnowszych rozwiązań, które można adoptować na wiele dziedzin i branż z myślą o naszych klientach. Dzięki naszej wiedzy dokształcamy i polepszamy także zachowania naszych klientów, to dla nich wartość dodana współpracy z nami. Kolejny szlak to trudne tematy, których się nie boimy, bo nie ma rzeczy niemożliwych – to tylko kwestia chęci. Nie boimy się wyzwań, a dzięki zaufaniu klientów, doświadczeniu i wsparciu wielu partnerów biznesowych nie mamy z tym problemów.
Po trzecie to szlaki sprzedażowe. Pracujemy dla zarobku, ale także dla przyjemności, cieszymy się że wstając każdego dnia możemy upajać się kolejnym kreatywnym wyzwaniem. Te proste to rutyna, te mocne to wyzwania, które stanowią sens naszego istnienia. Cieszą nas słowa, macie budżet X, ufam, że zrobicie to profesjonalnie- to miód na nasze uszy 🙂 Nasza wiedza i umiejętności przekładają się więc na doradztwo, które jest bezcenne. Usługi te połączone ze sprzedażą to dziś nierozłączny element funkcjonowania firmy, który przekłada się nie tylko na zysk EBLIS B&L, ale także klienta, bo jego sukces jest naszym sukcesem.

Świadczycie kompleksowe usługi reklamowe, jaki jest sposób Eblis B&L na wyróżnienie się spośród konkurencji?

Szybka, kompleksowa i profesjonalna reakcja dopasowana do zapytania, budżetu, grupy docelowej, ale to nie oferta a wspominana usługa doradczo – sprzedażowa. To czy osiągniemy sukces zależy od naszego poziomu znajomości tematu i argumentów, które będą w stanie przekonać Klienta do wyboru opcji dla niego najlepszej, czasem nawet takiej, która nie jest zgodna z jego przekonaniem. Branża reklamowa ma o tyle utrudnione zadanie, że wymaga wszechstronnej wiedzy ponieważ z jednej strony musimy poznać i doradzić klientowi z branży piekarniczej, metalurgicznej, odkrywkowej czy biżuteryjnej. To wyzwania, dzięki którym nasza praca nie jest monotonna i pozwala na ciągły rozwój i realizację nowych kreacji.

Oferujecie gadżety reklamowe, jak również można zamówić u Was sesję fotograficzną czy wynająć hostessy na targi czy konferencje. Które z tych propozycji stanowią najważniejszą część działalności Eblis B&L?

Rotacja i wielkość sprzedaży usług uzależniona jest od wielu czynników np.: pora roku, trendy na rynku reklamowym, branża w jakiej działają nasi klienci, zmiany legislacyjne i podatkowe. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że pomarańczowa kulka to największy dział obrotowy firmy. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych działach brakuje pracy. W zeszłym roku na targach w Centrum Kongresowym zapewniliśmy naszemu klientowi obsługę ponad 80 hostess. W 2015 roku zorganizowaliśmy akcję promocyjną w sieci Biedronka, którą w liczbach można przedstawić jako: prawie 90 hostess, 24000 przepracowanych godzin, 60 miejsc w całej Polsce, 3000 przejechanych kilometrów i tylko 5 punktów karnych.

Jakie nowości szykujecie na kolejny sezon?

Z jednej strony nowości ogranicza wyłącznie nasz umysł i kreatywność, z drugiej dyktują dostawcy, którzy narzucają trendy dla całej branży. Umysł grafika nie ma ograniczeń, gorzej jest z realizacją danego pomysłu, tak aby sprostał on naszym i klienta oczekiwaniu pod kątem jakościowym, terminowym i cenowym (kolejność ma tutaj znaczenie, w przeciwieństwie do przetargów). My ze swej strony obiecujemy nie stać w tyle i dołożyć wszelkich starań, aby to wszystko co nas otacza śledzić i chłonąć w pełni oraz dokonywać swoistego sita i selekcji na dostawców dobrych i złych, na producentów dobrych i złych, tak aby nasze pomysły nawet te najbardziej dziwne doczekały się profesjonalnej realizacji w Polsce!

Pełni Pani również funkcję prezesa Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, czy ta działalność pozwala na śledzenie bieżących trendów na rynku?

Jestem prezesem Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych od zeszłego roku. Wcześniej byłam w zarządzie PIAP, ale przyznam, że obejmowane funkcje nie zmieniły nic w śledzeniu trendów, dalej robimy swoje najlepiej jak potrafimy. Trendy monitorujemy od lat, niemniej jednak dzięki PIAP mamy większą wiedzę i dostęp bezpośredni do osób zarządzających i dostawców. Negocjujemy dogodne warunki dla EBLIS B&L, a to ma przełożenie na lepsze warunki dla naszych klientów, efektywniejszą pracę załogi z dostawcami. Ponadto jako agencja dostaliśmy (przed moją prezesurą) status Rekomendowanej Agencji, co również stanowi wartość dodaną dla naszych klientów i pozwala ocenić nas jako rzetelnego partnera godnego zaufania. Każdy z członków ma te same prawa i możliwość korzystania z narzędzi jakie daje PIAP, gorąco zachęcam do aktywności. Jako grupa ponad 170 firm, PIAP trzyma się razem i zarówno agencje jak i dostawcy starają się współpracować dla dobra branży. Jest to niezwykłe wsparcie dla nas wszystkich i dzięki temu możemy na siebie liczyć w każdej sytuacji!!!

Czego życzyć Eblis na kolejne lata działalności?

Kochani, EBLIS B&L to zespół  fantastycznych ludzi, którzy spędzają ze sobą minimum 8 godzin dziennie, każdy z nich wypowie się w kwestii życzeń dla EBLIS B&L. Poprosiliśmy o to również klika innych osób, z którymi związani jesteśmy od wielu lat :

Edyta (dyrektor zarządzający + działania doradczo-sprzedażowe) – życzę nam świadomych i zadowolonych klientów, kreatywnych wyzwań, spektakularnych pomysłów i mega budżetów, które pozwolą zrealizować nasze najbardziej oryginalne pomysły;

Arek (dział foto + dział reklamy zewnętrznej) – życzę następnych 15 lat tak zwyżkowej działalności oraz więcej klientów, którzy dostrzegą profesjonalizm i zaangażowanie EBLIS-u;

Krystyna (kontrola jakości i zestawy upominkowe) – życzymy sobie jeszcze więcej i jeszcze bardziej wymagających klientów i aby sukces gonił sukces;

Natalia (dział doradczo sprzedażowy + marketing) – życzę nam E-nergii do twórczej pracy, B-łyskotliwych pomysłów, L-uzu, który pozwala nie zwariować, I-nspirujących zleceń, S-amych sukcesów;

Dorota (dział doradczo sprzedażowy) – życzę nam wszystkim lawiny inspiracji i pozytywnej energii, mnóstwa ciekawych wyzwań i kolejnych 100 lat spędzonych z uśmiechem na twarzy;

Aneta (działania przed-sprzedażowe) – niech 15-letnia rocznica działalności, stanowi źródło siły i inspiracji do dalszego owocnego funkcjonowania firmy. Oby każdy następny rok przynosił pomyślną realizację założonych celów i satysfakcję z ich osiągnięcia;

Darek (dział dtp + dział graficzny + dział web) – życzę ciągłego rozwoju, kreatywności i klientów ceniących nowoczesny design;

Grzegorz (dział kreatywno-graficzny) – mniejszej ilości klientów z przyszłości z projektami „na wczoraj”;

Artur (dział kreatywno-graficzny) – życzę wiecznych, różowych okularów na nosie każdego z nas i przyszłości branży jawiącej się w naszych barwach!

Maciek (dział copywriting) – kreatywnych briefów, pozytywnych feedbacków, dłuższych deadline’ów i owocnych brainstormingów!

Laura (socialmedia) – #stolateblisb&l #urodzinyeblisb&L #życzęeblisb&l #szczęścia #siły #kreatywnych #innowacyjnych #pomysłów #dalszegorozwoju;

Sonia (dział reklamy zewnętrznej i oklejania samochodów) – życzę EBLIS B&L wyrozumiałych, kreatywnych i uśmiechniętych klientów;

Janusz (dział montażu) – samych montaży w słoneczne dni.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Edyta Lisowska – doktor nauk humanistycznych, założycielka i dyrektor zarządzający EBLIS B&L. 1997 – 2002  ukończenie studiów wyższych na Wydziale Filologicznym UŚ. 2002 – założenie firmy reklamowej EBLIS B&L. 2002 – 2004 –  studia podyplomowe reklamy i promocji  Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  2003 – 2006  studia doktoranckie zakończone pracą doktorską pt. „Literatura dla dzieci i młodzieży jako źródło inspiracji reklamowych”. 2007 – Seminarium WYG International Sp z o o oraz KIG Centrum Promocji  Negocjacje handlowe. 2011 – Galen Training & Consulting Trening skuteczności zarządzania zespołem i sprzedażą. 2012- 2013 WSB w Poznaniu Studia podyplomowe menadżerskie Zarządzanie w firmie. 2014 – Nagroda dla firmy EBLIS B&L – Chorzowski Przedsiębiorca Roku. 2014 – Członek Zarządu PIAP. 2016 Prezes PIAP.